Află câteva lucruri, care de obicei, sunt rezervate lucrătorilor de la companiilor aeriene şi pe care le află doar cei mai curioşi pasageri.
1. Mânere pe aripi
La cele mai multe avioane, pentru ca pasagerii să poată folosi ieşirile de urgenţă, treuie să alunece pe o aripă lungă şi lucioasă. Pentru a face acest lucru mai uşor, a fost montat un mâner special, prin care trece o frânghie de siguranţă u un capăt ataşat de uşă şi celălalt prins de baza aripei, pentru ca pasagerii să poată fi evacuaţi în siguranţă.
2. În cabina piloţilor există un topor
Potrivit legilor din mai multe zone (cum ar fi SUA), un topor este o piesă de bază din echipament ce trebuie să se afle în cabina piloţilor. Cu acesta se poate opri focul, deschide o uşă blocată sau face o gaură de evacuare. Există marcaje speciale pe avion, care indică locrule cele mai bune pentru a realiza o nouă ieşire de urgenţă.
3. O gaură în geamuri
Geamurile avioanelor au trei bucăţi de sticlă securizată: cea exterioară ţine presiunea sub control, cea interioară apără dinspre pasageri de eventuale distrugeri şi cea din mijloc, care are la bază o mică gaură, reglează fluxul de aer. Gaura ajută la menţinerea unui echilibru de presiune şi previne condensul.
4. Un motor suplimentar
Când te urci în avion auzi mereu un zgomot, chiar dacă motoarele sunt încă oprite. Aceste este făcut de motorul care oferă energie avionului pentru restul sistemelor de navigaţie şi porneşte cele două motoare ce permit decolarea. El este de ajutor şi când avionul se află în aeroporturi slab dotate, care nu au un sistem de întreţinere bine pus la punct.
5. Poliţia aeroporturi
Poliţişti speciali zboară în civil cu avionul pentru a putea linişti eventualele persoane care disturbă liniştea publică sau chiar a dezarma un terorist. Statele Unite ale Americii, Franţa, Canada şi alte zone au propria poliţie aeriană şi s-au făcut mai multe filme despre această activitate.
6. Zone de odihnă
Unele avioane mari au mici camere pentru ca membrii echipajului să se poată relaxa pe timpul zborurilor foarte lungi. Aceste compartimente nu sunt neapărat foarte confortabile, pentru că te poţi doar târî acolo, dar te poţi totuşi întinde un pic.
7. Mânere pe ieşirile de urgenţă
Aceste mânere sunt făcute în primul rând pentru ca însoţitorii de zbor să le poată ţine în caz de panică la bord, pentru ca uşile să nu fie smulse afară când pasagerii panicaţi se îmbulzesc la ieşire.
8. Aer condiţionat
Aerul pe care îl respiri în avion vine de fapt de la motoare, de aici a pornit ideea preconcepută că aerul este murdar, dar nu este nici un motiv de îngrijorare. Aerul este filtrat şi răcit de compresoarele de la fiecare motor în parte, iar filtrele opresc e fapt până la 95% dintre bacterii.
9. O valvă Cooper
A apărut pentru prima oară după o crimă nerezolvată, când Dan Cooper a preluat un avion cu pasageri, a primit o recompensă, apoi a evadat sărind cu paraşuta. De atunci, toate avioanele Boeing şi Airbus au fost echipate cu o valvă Cooper, care nu permite deschiderea uşilor în mijlocul zborului.
10. Triunghiul negru
Probabil că ai văzut acest mic triunghi negru pe interiorul unor avioane. După cum a declarat pilotul unui avion Airbus A320, din acel loc se văd cel mai bine aripile. Poate fi nevoie de o verificare atentă dacă piloţii au îndoieli în privinţa poziţionării clapelor de aterizare şi indicatoarele nu funcţionează, din fericire, acest lucru se întâmplă extrem de rar.
10 lucruri pe care nu le ştiai despre avioane
Este greu să mai surprinzi pe cineva care călătoreşte frecvent, dar încă există lucruri la care probabil nu te-ai gândit până acum, în legătură cu felul în care sunt construite avioanele.