Iata care sunt cele 10 lucruri pe care angajatorii urasc sa le auda de la tine:
1. "Trebuie sa vorbesc ceva cu tine. Este important!"
Ce pentru tine este important s-ar putea ca pentru el sa nu conteze. Intr-un mediu in care lucrurile se schimba cu o rapiditate naucitoare, seful nu are timp sa se ocupe de lucruri marunte. Daca vrei sa vorbesti cu el, spune-i in doua cuvinte despre ce este vorba, in loc sa subliniezi ca este important.
2. "Nu trebuie sa ma invete cineva ce sa fac."
Ai grija cum formulezi o astfel de afirmatie. Una este sa stii deja ce e de facut si alta e sa crezi ca nu mai ai nimic de invatat!
3. "Nu inteleg."
Desi ai nevoie de indrumare la inceput, un angajat care se plange tot timpul ca nu pricepe ce are de facut poate parea in ochii angajatorului ca fiind o pierdere de resurse pentru companie.
4. "Nu am apucat sa..."
Daca te inhami sa faci ceva, ar fi bine sa si duci la bun sfarsit. Pentru ca degeaba te oferi prima sa te ocupi de un proiect, daca nu-l termini. Angajatorul isi va pierde increderea in tine si nu-ti va mai da sarcini suplimentare, iar avansarea ta se va lasa asteptata.
5. "Poti sa repeti?"
Daca s-a intamplat o singura data, nu-i o mare tragedie. Daca il rogi constant sa repete, insa, va crede ca nu-l respecti sau ca nu esti capabila sa te concentrezi pentru a fi atenta la ceea ce iti cere. Ambele variante au consecinte nefaste asupra carierei tale.
6. "Nu sunt platita sa fac asta."
Daca nu este vorba despre o indatorire ce nu tine de serviciu, ci de nevoile personale ale sefului, ar fi cazul sa nu ii reprosezi ca nu se afla in fisa postului. In ziua de azi, este nevoie de oameni care sa se descurce si in afara ariei in care activeaza de obicei. Daca trebuie facut un anumit lucru, nu te da in laturi. S-ar putea sa te testeze pentru a vedea daca te descurci. Cine stie, poate pe viitor se va inscrie in fisa postului tau, dupa avansare!
7. "Nu e vina mea."
Daca vrei sa-l enervezi cu adevarat, da vina pe altcineva cand gresesti. Astfel dovedesti nu numai ca nu se poate baza pe tine, dar si ca minti de ingheata apele, in loc sa iti asumi responsabilitatea.
8. "Poti sa-i spui contabilei sa o lase mai moale cu muzica?"
Nu esti la gradinita, asa ca nu are rost sa te duci sa ii spui sefului ca ai probleme cu unul dintre colegi. Poti sa-i ceri parerea, in cazul in care nu rezolvi singura conflictul, dar s-ar putea ca solutiile lui sa fie putin cam drastice.
9. "Am si eu o familie, e timpul sa plec acasa!"
E drept ca oficial esti angajata sa muncesti opt ore, dar nimeni nu iti garanteaza ca vei iesi pe usa la fix. Daca in compania respectiva se obisnuieste sa se stea peste program si stiai acest lucru cand te-ai angajat, gandeste-te de doua ori inainte sa actionezi astfel.
10. "Nu m-ai angajat sclav pe plantatie."
E drept ca intre voi, colegii, va plangeti ca sunteti munciti mai ceva ca pe vremea sclaviei, insa ai grija cum pui problema cand vorbesti cu seful. Chiar si atunci cand vrei sa iti dai demisia ar trebui sa ai grija cum ii spui adio sefului, intrucat s-ar putea sa ai nevoie de recomandari pe viitor. Lasa o portita deschisa, fiindca nu stii niciodata cand vei mai avea nevoie de persoana respectiva.
Ti s-a intamplat vreodata sa te afli intr-una dn situatiile prezentate? Cum a reactionat seful? Ti-ai pastrat job-ul? Povesteste-ne!