In mare masura, fericirea este o alegere. Alege sa fii fericita si bine dispusa la birou. Pare usor de zis, dar greu de facut. Cel mai bine este sa insisti asupra aspectelor legate de munca, aspecte care iti plac. Incearca sa eviti persoanele negative sau barfele, desi este greu de facut asta. Stai alaturi de colegii care ti se par simpatici. Optiunile pe care le faci la locul de munca iti definesc in mare masura personalitatea. Alege sa fii fericita la locul de munca!
1. Identifica aspectele pozitive
Poate nu iti place locul actual de munca din mai multe motive. Dar, adu-ti aminte de cel putin un lucru pe care iti place sa il faci zilnic. Gandeste-te la aptitudinile si interesele tale si cu siguranta iti vei aduce aminte de ce te-ai angajat in acest loc. Astfel, orele petrecute la birou vor parea mai frumoase si nu le vei lua ca pe o corvoada. Daca nu reusesti sa faci acest lucru, poate ar trebui sa te gandesti sa iti schimbi locul de munca. Invata sa profiti de orice situatie si sa privesti partea plina a paharului.
2. Identifica aspectele negative
Detaliile marunte din viata de zi cu zi ne creaza starea de spirit. Incearca sa vezi ce anume te deranjeaza la actualul loc de munca si ceea ce iti place. Poti face chiar o lista cu pro si contra. Astfel vei putea sa-ti imbunatatesti viata de la birou. Nu ignora detaliile marunte cum ar fi ca esti aproape de casa, seful este intelegator sau colegii de birou ti-au devenit prieteni. Toate acestea conteaza, pentru ca este important sa iti placa si ceea ce faci, dar si persoanele cu care interactionezi la job. Relatiile de la locul de munca au un cuvant de zis in starea ta de spirit.
Observa acum doar punctele contra. Este important as faci acest lucru, pentru a avea o imagine de ansamblu. Dupa ce identifici aspectele negative, incearca sa gasesti si care sunt cauzele si motivele lor si daca nu poti cumva sa le ameliorezi.
3. Stabileste-ti teluri
In situatia in care nu esti total multumita de jobul tau actual, stabileste-ti ca tel principal sa ajungi sa iti placa locul de munca. Daca esti atenta ce te face fericita si ce te nemultumeste la serviciu, axeaza-te pe cele care iti fac placere. Cand te vei confrunta cu neplaceri, adu-ti aminte de ceea ce iti place cu adevarat la jobul tau si te vei binedispune imediat. Invata sa apreciezi micile placeri ale vietii. Spre exemplu, daca stai toata ziua cu ochii in calculator si te deranjeaza, adu-ti aminte ca iti place sa stai informata. Dar nu uita ca la cateva ore sa te ridici de pe scaun si sa te uiti in zare pe geam. Pe de o parte pentru a-ti proteja ochii, pe de alta pentru ca iti va face foarte bine la moral sa te deconectezi putin de job.
4. Fii realista!
Daca esti realista inseamna ca iti intelegi capacitatea de munca si de ceea ce esti in stare sa faci. Drept urmare telurile tale vor fi mai usor realizabile. Nu uita insa sa iti stabilesti teluri pe care esti constienta ca le poti atinge, altfel iti vei putea pierde increderea in fortele proprii. Aminteste-ti zilnic ca esti cea mai buna in jobul tau si ca nimic nu este greu pentru tine. Esti cea mai tare si zambetul tau o va arata.
5. Esti cea mai buna in ceea ce faci
Daca nu esti incantata de locul de munca, cu siguranta nu depui eforturi sa fii cea mai buna. Profita de timpul liber la birou si incearca sa obtii rezultate mai bune. Munca iti va fi cu siguranta rasplatita. Colegii tai te vor aprecia, seful te va lauda si tu te vei simti o persoana mult mai responsabila, implicit si fericita.
6. Nu exista probleme, doar solutii
Probleme exista peste tot ne vei spune, iar noi vom adauga ca doar ca totusi viata e frumoasa si merita traita. O persoana fericita si sigura pe fortele ei este cea care nu se plange si cauta solutii inainte de toate. Fii increzatoare in fortele tale si inainte sa ceri ajutorul, incearca sa gasesti tu singura o solutie. Vei avea un sentiment de realizare si vei avea un zambet pe buze cand te vei duce la birou.
7. Pastreaza-ti o stare de spirit pozitiva
Daca iti aduci aminte mereu doar de ceea ce te deranjeaza la munca, vei ajunge in punctul in care realizezi ca urasti ceea ce faci. Vino la birou cu o stare de spirit pozitiva si incearca sa lasi problemele deoparte. Vei vedea ca vei gasi forta sa treci mai usor peste neplacerile zilnice si vei agrea mai mult timpul petrecut la birou. Iar daca seful este ursuz, zambeste-i, poate ii trece.
8. Mentine o relatie buna cu cei din jurul tau
De ce este important acest lucru? Pentru ca relatiile prietenesti la munca sunt greu de mentinut, insa nu imposibile, ai putea sa incerci si asta. Prietenia si jobul pot fi strans legate de performantele si starea ta de spirit. Daca esti multumita de mediul in care lucrezi, cu siguranta te vei simti mai bine si vei avea rezultate mai bune.
9. Bucura-te de pauzele de la masa
Nu zice nimeni ca momentul culminant al orelor de munca sa fie pauza de masa, dar nici nu privi ora de la pranz doar ca momentul in care mananci. Profita de timpul pe care il ai liber pentru a te destinde. Poti manca intr-o jumatate de ora, si in cealalta jumatate poti citi o carte, poti face o plimbare, sa iei o gura de aer, sa vorbesti cu colegii sau chiar sa rasfoiesti o revista sau sa asculti niste muzica. Orice, atata timp cat te deconectezi si te intorci la munca cu forte proaspete. Si incearca totusi sa nu stai tot timpul cu ochii pe ceas asteptand pauza. Ea exista, este acolo, va veni si te va bucura, dar sa nu iti fie scop.
10. Decoreaza-ti biroul
Petreci o mare parte din timp la birou si practic a devenit ca a doua casa pentru tine. Merita sa faci un efort sa iti personalizezi biroul. Vei reusi astfel sa il transformi intr-un spatiu care te reprezinta si te vei simti bine si gata de munca. Iti poti aduce o floare simpatica in ghiveci, o rama foto cu cei dragi sau un suport colorat pentru creioane. Ceva care iti va inveseli cu siguranta atmosfera de la birou.