Uneori, nu este de ajuns sa muncesti mult, ci trebuie sa impresionezi muncind eficient. Sefii prefera in locul unui angajat care sta toata noaptea la birou pentru a termina un proiect un altul care vine cu o solutie care sa ajute la injumatatirea timpului petrecut cu proiectul respectiv.
Iata care sunt cele mai importante aspecte care te vor ajuta sa iti impresionezi seful si sa avansezi cat ai clipi:
1. Te perfectionezi continuu
Cei mai buni angajati in opinia angajatorului sunt cei care cauta constant sa se imbunatateasca si se incumeta sa isi asume responsabilitati suplimentare si sa gaseasca metode de pe urma carora compania obtine avantaje.
2. Ai atitudine de invingator
Cei mai buni angajati sunt cei carora li se citeste determinarea pe chip. Trebuie sa lucrezi bine in echipa si sa ai dorinta de a contribui la succesul companiei, sa nu te axezi doar pe evolutia ta profesionala. In plus, trenbuie sa poti lucra eficient si independent, fiind o sursa de inspiratie pentru ceilalti.
3. Gandesti in perspectiva
Angajatorul apreciaza cand preiei initiativa si anticipezi nevoile superiorilor sau ale echipei. Nu astepta sa ti se ceara sa faci un anumit lucru. Daca vezi ca e nevoie de ceva si te poti ocupa de acel aspect, fa-o din proprie initiativa.
4. Esti tot timpul pregatita
Fie ca este vorba despre o sedinta sau o intrebare intamplatoare, seful va aprecia angajatii care au tot timpul raspunsurile la ei.
5. Nu astepti sa vina oportunitatea...
Ci dovedesti ca esti in stare, fara sa pierzi timpul lamentandu-te ca daca aia avea ocazia, ai putea arata ce poti face. Este important sa actionezi, nu sa vorbesti despre lucruri pe care ai putea sa le faci, pentru ca seful vrea sa te vada muncind, nu sa te auda ca te lauzi.
6. Nu pierzi timpul
Multi angajatori apreciaza cand un angajat isi finalizeaza treaba si apoi se intereseaza daca mai este ceva de facut. Intotdeauna va exista ceva neterminat, de care sa te ocupi, iar seful va aprecia ca esti dispusa sa ajuti la finalizarea unor proiecte suplimentare.
7. Stii sa rezolvi probleme
Daca esti in stare sa vii cu o solutie rapida la o problema, avand rabdarea de a evalua toate variantele si rapiditatea de a o gasi pe cea optima, cu siguranta vei fi considerata un angajat valoros, capabil oricand sa impresioneze.
8. Stii sa te integrezi
Este foarte important sa reusesti sa te integrezi in echipa, sa iti insusesti principiile dupa care functioneaza si mai ales trebuie ca restul sa te accepte, sa se simta confortabil in preajma ta. O atitudine agresiva sau prea competitiva de la inceput nu va fi privita cu ochi buni. Pentru a avansa trebuie intai sa castigi respectul si increderea colegilor si a sefului.
9. Esti pozitiva
E drept ca exista si situatii pe care nu le poti rezolva, oricat ai incerca, insa o atitudine care incepe cu "Sigur, se poate, facem tot ce putem!" va impresiona intotdeauna. Poate ca nu vei reusi tu sa gasesti solutia, insa atitudinea ta pozitiva ii poate motiva pe ceilalti sa se straduiasca mai mult si pana la urma sa gaseasca o rezolvare.
10. Nu pretinzi ca le stii pe toate
Angajatorul va aprecia intotdeauna un angajat care nu pretinde ca este perfect si are curajul de a intreba atunci cand are nevoie de ajutor. O atitudine umila il ajuta pe angajat sa evolueze, sa se perfectioneze. Niciun angajator nu va aprecia un angajat cu o atitudine recalcitranta, reticent la orice critica sau comentariu menit sa il ajute.
Si pe langa toate cele de mai sus, o impresie buna incepe cu punctualitatea. Degeaba esti talentata, curajoasa si pozitiva, daca nu esti prezenta la timp pentru a-ti demonstra calitatile!