Cu ajutorul culorilor, specialiștii se joacă cu mintea ta, de exemplu, culorile roz și bleo s-a dovedit că reduc agresivitatea și tentativele de suicid.
1. Rozul era pentru băieți și bleoul pentru fete
Acum, majoritatea părinților își îmbracă fetele în roz și băieții în bleo, dar mai demult, copiii mici purtau alb și culorile nu aveau nici o legătură cu genul, până când anumite reviste au insistat că rozul ar trebui să fie pentru băieți și bleoul pentru fete. Cu toate acestea, moda s-a schimbat între anii 1940-1950 și oamenii s-au obișnuit cu ceea ce se vede acum pe stărzi.
2. Rozul pal te calmează și reduce agresivitatea
Unele închisori sunt chiar vopsite în roz pal, pentru a reduce agresivitatea în rândul deținuților și același lucru se întâmplă în arenele sprotive, cu vestiarele destinate oaspeților. Acest lucru se întâmplă deoarece unele studii timpurii au dovedit că această culoare reduce agresivitatea, dar după aceea, alte studii mai recente au avut rezultate controversate.
3. Galbenul din avioane obosește ochii
Deși, în general, galbenul este asociat cu fericirea, fiind atât de aprins, el reflectă lumina și stimulează prea mult ochii. Ceea ce explică de ce majoritatea vehiculelor, mai ales avioanele, evită această culoare pe interior. De exemplu, Ryanair, avea în trecut multe aeronave galbene, dar a ales să le vopsească, spre încântarea pasagerilor.
4. Când vezi roșu, mănânci mai puțin
Contrar credințelor, culoarea roșie nu sporește apetitul. Acest mit a apărut doar pentru că majoritatea logo-urilor de fast-food conțin culoarea roșie, dar de fapt, s-a dovedit că oamenii mănâncă și beau mai puțin dacă văd în jur roșu.
5. Te grăbești când vezi roșu
HubSpot a realizat un test pesntru a vedea care dintre culorile roșu și verde face oamenii să dea click mai mult, iar roșul a condus cu peste 21 de procente. Un alt experiment s-a realizat pentru a vedea dacă oamenii sunt influențați de culoarea mașinilor de pe drum și rezultatele au fost că dacă o mașină roșie le bloca drumul, oamenii deveneau mai agresivi.
6. Ai mai multă încredere în companiile care au logouri albastre
Majoritatea logo-urilor pentru cărțile de credit, asigurări și companii IT au culoarea albastră, deoarece aceasta oferă o senzație de siguranță, ceea ce înseamnă că ai mai multă încredere în acele companii.
7. Albastrul salvează vieți și reduce criminalitatea
În unele stații de tren din Japonia au fost instalate pe peroane lumini albastre menite să împiedice oamenii să sară în fața trenurilor.
8. Culorile te fac să alegi alimente mai sănătoase
Culorile te ajută să-ți schimbi dieta și în acest sens, o cantină dintr-un spital a început să vândă pentru o scurtă vreme alimente cu etichetă verde, considerate sănătoase, și alimente cu erichetă roșie, considerate nesănătoase. În urma testului s-a ajuns la concluzia că un sistem bazat pe culori te ajută să faci alegerile alimentare corecte. Un alt studiu mai recent, a inclus și culoarea galben, pentru alimentele de mijloc.
9. Bărbații și femeile văd culorile în mod diferit
De fapt, fiecare persoană vede în mod diferit culorile, dar femeile se diferențiază oricum de bărbați. Cei din urmă sunt mai buni la a detecta de departe schimbările fine în detalii, pe când femeile percep mai bine nuanțele.
10. Portocaliul te face să te gândești la valori pozitive
Portocaliul iese în evidență, de aceea fiind folosit și la conurile pentru dirijarea circulației sau în uniformele pușcăriașilor, dar această culoare te face, de asemenea, să te gândești la distracție, de unde și nuanțele folosite de Nickelodeon și Fanta. În plus, oamenii asociază această culoare cu banii, iar companiile Home Depot și Jetstar profită de acest lucru.
10 semnificații ascunse ale culorilor
În general, îți faci o primă impresie despre cineva sau ceva în primele 90 de secunde de la contact și între 62% - 90% dintre aceste păreri sunt bazate doar pe culori, tocmai de aceea, unele companii folosesc anumite culori pe ambalaje, în logo-uri și magazine.