1. Programeaza o vacanta
Desi nu pare tocmai constructiv sa planifici o vacanta cand scopul tau este sa avansezi rapid in cariera, sunt studii care arata ca oamenii dau dovada de un plus de energie si buna dispozitie inainte de vacanta mult visata. Iar oamenii fericiti vor da randament si vor fi mai eficienti decat de obicei, pentru ca o stare psihica optima este un factor decisiv la locul de munca. Nu trebuie sa pleci prea departe daca nu iti permiti, dar o mica escapada la sfarsit de saptamana iti va oferi un motiv de a zambi, iar energia pozitiva te va ajuta sa depasesti problemele de la birou mai usor si sa ii molipsesti si pe ceilalti.
2. Alege-ti cu grija coafura
La locul de munca va trebui sa iti privesti colegii, clientii si superiorii in ochi pentru a fi convingatoare si pentru a transmite eficient mesajul dorit. Potrivit studiilor, 80% din timpul petrecut privind pe cineva se rezuma la a privi persoana respectiva in ochi. Asadar, felul in care porti parul iti poate influenta relatia cu ceilalti si implicit rezultatele la locul de munca. Daca iti intra constant in ochi, sau mai rau, il coafezi in asa fel incat sa iti acopere partial privirea, oamenii vor avea instinctiv impresia ca ai ceva de ascuns sau mai rau, ca flirtezi atunci cand te joci cu parul, incercand sa-l dai la o parte. Nu-i asa ca n-ai vrea sa transmiti semnale nepotrivite? Specialistii spun ca tunsoarea ideala la locul de munca este cea cu breton, care atrage atentia asupra privirii fara a stanjeni in vreun fel contactul vizual cu interlocutorul.
3. Lasa bronzul la mare
Potrivit cercetarilor, o piele bronzata afisata la locul de munca da impresia ca esti narcisista si neserioasa, mai ales daca este vorba despre un bronz pronuntat sau mai rau, de urmele unor sedinte prelungite intr-un salon de bronzare. In plus, daca totusi pleci in vacanta si vrei sa stai putin la soare, ar fi neplacut daca te-ai intoarce rosie ca racul si dupa ceva vreme ar incepe sa ti se cojeasca pielea, aratand ca un rac in oala cu apa fierbinte. Ideal este sa ai la indemana tot timpul o lotiune cu factor de protectie indeajuns de ridicat incat sa nu te arzi, dar nici exagerat, astfel incat sa nu se observe ca ai petrecut vacanta pe malul marii.
4. Complimentele, arma secreta
Nu spunem sa lingusesti in stanga si in dreapta si sa pupi pamantul pe care a calcat seful, dar un compliment bine plasat la momentul potrivit te face sa cresti in ochii sefului si iti ofera sanse mai mari in ceea ce priveste promovarea. Esential este insa ca remarcile tale sa fie sincere si sa nu exagerezi.
5. Prezervativele te ajuta nu numai in dragoste, ci si in cariera
Cine ar fi stiut? Ei bine, daca analizezi situatia, este evident ca atunci cand te protejezi in timpul actului sexual vei fi mai relaxata, fiind capabila sa iti concentrezi atentia asupta muncii si nu asupra unor aspecte precum o posibila sarcina sau contractarea unei boli cu transmitere sexuala. Studiile dovedesc faptul ca femeile cu o educatie sexuala solida, care folosesc prezervativul ca metoda de contraceptie sunt mult mai atente la locul de munca.
6. Citeste bancuri!
Atunci cand starea de spirit este una pozitiva, randamentul dat de angajati creste. Asadar, pentru a-ti asigura buna dispozitie, citeste un banc ori de cate ori simti ca observatiile sefului te apasa si iti vine sa iti iei campii. Daca iti este permis sa accesezi si alte site-uri de pe calculatorul de la birou, poti sa te uiti, spre exemplu, la un filmulet amuzant, sau sa asculti o melodie cu mesaj optimist, pentru a-ti recapata zambetul.
7. Misca-te!
Contrar aparentelor, daca stai la birou toata ziua nu vei fi mai eficienta decat colegul care se ridica din ora in ora de pe scaun si face o mica plimbare. De ce? Pentru ca exercitiile fizice iti sporesc energia, desi ai crede ca te epuizeaza. Potrivit studiilor, cateva exercitii fizice usoare in timpul programului iti cresc productivitatea la locul de munca.
8. Fii amabila
Oricat de mult ti-ai dori sa o inveti pe colega barfitoare sa taca atunci cand trebuie, pentru a avansa in cariera este bine sa te conformezi regulamentului de ordine interioara si sa fii diplomata ori de cate ori apar divergente de opinie. Daca vei avea nevoie de recomandari ulterior, nu ti-ar placea sa afli ca seful te-a retinut drept artagoasa si impulsiva, nu-i asa?
9. Profita de faptul ca esti femeie
Cum? Ei bine, cu siguranta acasa te descurci de minune sa iti aplici rujul in timp ce ii dictezi iubitului ce are de cumparat de la piata si iti cauti cu cealalta mana poseta pentru a-i da celui mic bani de buzunar. Iti suna cunoscut? Ei bine, se numeste multitasking si este o calitate apreciata de angajatori, care au deseori tendinta sa uite ca tu mai ai si altceva de facut pe langa sarcinile pe care isi aduc aminte sa ti le tranteasca in brate in fiecare zi, pe nepusa masa. In plus, studiile arata ca daca reusesti sa jonglezi cu task-urile la birou exista sanse mai mici sa te plafonezi, fiindca diversitatea este inamicul numarul unu al rutinei!
10. Cei sapte ani de acasa te propulseaza in cariera
Ori de cate ori primesti un raspuns, fie el pozitiv sau negativ din partea sefului, nu uita sa multumesti. Nu numai ca este politicos, dar s-a dovedit stiintific faptul ca bunele maniere iti ofera un aer inteligent si ii te fac sa pari mai competent in ochii superiorilor.