Înainte însă de a lua decizii dramatice sau de a pierde timpul uitându-te la ceas și la telefon, iată 13 lucruri productive pe care le poți face dacă te plictisești în timpul programului de lucru.
1. Dă unsubsribe la newslettere și spam
Mailurile tale sunt copleșite de toate promoțiile ce-ți vin zilnic și pe care nici măcar nu le deschizi. Acordă jumătate de oră pentru a face curat în mailuri și vei fi atât de satisfăcută la sfârșit încât nu-ți va veni să crezi că n-ai făcut acest lucru mai devreme.
2. Navighează pe LinkedIn
Fă curat în lista de conexiuni de pe LinkedIn, deoarece uneori mai mulă lume chiar nu înseamnă mai multe oferte. Pe de altă parte, poți descoperi în continuare lume nouă din domeniul tău, cu care să-ți completezi rețeaua de networking.
3. Eliberează-ți desktopul
Atât biroul în sine cât mai ales ecranul calculatorului, pentru a putea găsi mai ușor documentele de care ai nevoie, atunci când ai nevoie. Te poți minți singură că ești foarte organizată, dar cu siguranță ai o grămadă de foldere în care nu te-ai mai uitat de foarte multă vreme.
4. Curăță-ți calculatorul
Dezinfectează-ți unitatea, aspiră praful in interiorul ei, curăță-ți tastatura și mousul, evident boxele sau căștile și șterge monitorul dacă vrei să vezi mai bine.
5. Fă o listă de cumpărături
Aici poate fi vorba despre o listă de cumpărături pentru acasă, deoarece până la urmă nimeni nu vede exact ce scrii tu sau observă ce-ți lipsește de la birou. Poate ai nevoie de o cutie pe care să-ți sprijini picioarele, un suport de pixuri, pastă corectoare sau orice altceva.
6. Uită-te la o prezentare TED Talk
Plictiseala de la muncă te privează de creativitate și motivare, așa că nimeni nu va spune nimic, dacă în interes de serviciu, urmărești o dezbatere TED Talk. Până la urmă investești în viitorul tău profesional.
7. Înscrie-te la un curs online
Dacă ești cu adevărat plictisită și ai prea mult timp liber, atunci ia în considerare să te înscri la un curs online de limbi străine, Photoshop sau orice altceva, acum oferta este mai bogată decât oricând.
8. Updatează-ți profilurile de social media
În special pe cel de LinkedIn, care nu are nici măcar poziția ta actuală trecută și nu include detalii despre fostele tale job-uri.
9. Updatează-ți calculatorul și telefonul
De fiecare dată când în colțul ecranului îți apare vreo notificare de update tu dai ignore și-ți continui treaba, dar acum e momentul să-ți updatezi softul, ca să nu-ți mai apară mereu butonul de „remind me later”.
10. Fă curat în sertarele biroului
Ai acumulat deja prea multe chitanțe, proiecte vechi, ambalaje și multe alte nimicuri, așa că este momentul să arunci gunoiul și să reciclezi hârtiile care nu-ți mai trebuie.
11. Notează-ți ce obiective profesionale ai
Gândește-te la dezvoltarea ta profesională pe termen scurt, mediu, dar și lung, pentru că te-ai angajat doar cu ideea să faci un ban, dar peste 5-10 ani cu siguranță vrei să ajungi cineva. De asemenea, te poți gândi cum să-i ceri șefului tău o promovare sau o mărire de salariu.
12. Stabilește o întâlnire pentru prânz
Dacă încă te duci la birou, acesta este un mod de a afla mai multe despre colegii tăi și ce face fiecare în cadrul firmei și poate chiar afli de anumite poziții libere. Pauza de prânz este mult mai informală și un mediu mai relaxat decât sala de ședințe sau biroul cuiva.
12 lucruri productive, pe care le poți face când te plictisești la muncă
Dacă ai avut o dimineață foarte productivă, ai făcut deja tot ce aveai de făcut într-o zi obișnuită de muncă și începi să te plictisești, nu înseamnă că-ți urăști locul de muncă, ci poate doar ai nevoie de mai multă responsabilitate, caz în care este momentul să vorbești cu șeful tău.