Fii fericită că ai un acoperiș deasupra capului, că poți să vezi și să auzi, că ai două mâini și două picioare, acestea sunt beneficii pe care unii oameni nu le mai au sau nu le-au avut niciodată. Dar tocmai pentru că tu ești înzestrată, ai datoria morală să faci mai multe în viață, așa că ia aminte la cei mai în vârstă, la cei care s-au realizat deja și vor să împartă secretele cu tine.
1. Muncă
Oamenii de succes, fericiți, au un program de muncă bine stabilit și nu se abat de la el, au o etică impecabilă, dar sunt foarte conștienți de faptul că există anumite limite. Își cunosc limitele și sunt conștienți că toată lumea are, așa că nu se încarcă inutil cu lucruri pe care le pot face alții.
2. Tehnologie
Ei știu să folosească tehnologia modernă, dar nu se lasă acaparați de ea, deoarece sunt de părere că este chiar jenant să fii dependent de tabletă. Oamenii productivi petrec un timp rezonabil pe rețelele de socializare și cu siguranță scad volumul telefonului când sunt la muncă. Sunt deștepți și responsabili, se disciplinează singuri când vine vorba despre tehnologie.
3. Planuri
Se bazează pe principiul că trebuie să aibă un plan pentru orice, cu atât mai mult pentru viitorul lor, deoarece altfel totul s-ar duce de râpă și timpul s-ar pierde pe sarcini mărunte. Prin planurile bine puse la punct se face economie de energie, care poate fi concentrată pe lucruri cu adevărat importante. Planurile nu trebuie să fie foarte detaliate, dar trebuie să cuprindă măcar direcțiile generale de acțiune și principalele sarcini.
4. Concentrarea
Să îți schimbi constant prioritățile este o abordare greșită a vieții. Un om de succes știe întotdeauna ce este important și ce are de făcut sau măcar primele cele mai importante trei obiective din fiecare zi. Poți înlocui haosul cu ordinea dacă rămâi concentrată.
5. Munca târzie
Orele de program sunt sfinte, dar asta nu înseamnă că trebuie să muncești ca o sclavă suplimentar, doar pentru că ți s-a dat mai multă muncă decât poate face un om, eventual s-o faci și pe gratis. Uneori, se întâmplă să mai lucrezi și peste program, dar nu trebuie să devină un obicei. Dacă se întâmplă acest lucru, atunci mai verifică-ți odată programul și vezi ce ordine poți face. Pe de altă parte, dacă ești mai productivă seara, poate poți vorbi cu șeful să-ți schimbe programul de lucru.
6. Lucrurile neterminate
Oamenii productivi și de succes termină întotdeauna ceea ce au început. Trebuie să cunoști adevărata valoare a timpului, trebuie să știi când să dormi, când să tragi tare și când poți lucra normal, să te bucuri de frumusețea fiecărui moment. Fără scuze, fără lene, fără tragere de timp, așa trebuie să fie viața ta. Nu lăsa pe mâine ce poți face astăzi.
7. Ascultă
Este bine mereu să fii atentă la cei din jur, pentru că ai câte ceva de învățat toată viața ta de la fiecare om pe care-l întâlnești. Ia în considerare fiecare idee nouă și lasă-ți obiceiurile proaste deoparte. Niciodată nu știi prea multe. Ascultă activ și cu atenție ca să acumulezi cunoștințe mai repede și mai bine decât ceilalți.
8. Singurătatea
Dacă petreci prea puțin timp cu restul lumii o să ratezi oportunități majore, așa că socializează, mergi la conferințe și fă-ți o listă de contacte. Dacă nu colaborezi cu nimeni, vei transmite mesajul că vrei să fii singură, că nu te interesează ce se întâmplă.
9. Plafonarea
Oamenii de succes învață tot timpul câte ceva nou, nu se plafonează, nu se culcă pe o ureche deoarece au făcut ceva bine, au luat vreun premiu sau au fost lăudați ca apoi să trăiască doar de pe urma recomandărilor. Creierul este un organ foarte puternic, dar trebuie folosit mereu, pentru a nu se atrofia. Cercetătorii au descoperit că există o rețea neuronală care crește cu cât este activată mai mult. Dă-ți creierului tău câte o provocare pe zi, pentru că singurile limitări pe care le ai sunt cele pe care ți le auto-impui.
10. Întâlniri fără rost
Oamenii de succces sunt de multe ori lideri, politicieni, oameni de afaceri, care știu că trebuie să vorbească doar atunci când aduc un plus de valoare conversației, deci cu siguranță organizează doar întâlniri planificate cu grijă, unde au un discurs clar și elocvent. Încearcă să eviți întâlnirile cu oameni care te fac să pierzi timpul aiurea.
11. Organizarea
Să fii organizat presupune să știi măcar unde îți sunt lucruile într-un haos oarecare. Nu trebuie neapărat să fii super obsedat de curățenie și fiecare lucru să fie pus mereu la locul lui, dar tu trebuie să fii în stare să găsești ceva de care ai nevoie într-o grămadă de lucruri, altfel vei pierde timp prețios doar în căutarea obiectelor pierdute și vei avea prea multe idei anapoda. Găsește metoda de organizare care ți se potrivește și folosește-o.
12. Întreruperi inutile
Oricine urăște să fie întrerupt când lucrează și dacă permiți așa ceva concentrarea ta va fi diminuată, iar asta este o mare pierdere de timp. Mai multe studii au demonstrat faptul că unei persoane normale îi ia aproximativ 25 de minute să revină cu aceeași capacitate mentală la sarcina inițială, dacă a fost întreruptă. Îndrăznește să spui „NU” sau ”lucrez”, „am treabă”.