Iata ce nu vor sa stii marile companii producatoare de haine:
1. Modelul de business: Sa ajungi sa te simti "expirat" dupa o saptamana
Pe vremuri, existau doua sezoane de fashion: Primavara/Vara si Toamna/Iarna. In 2014, sunt 52 de micro-sezoane pe an. Cu noi trenduri iesind in fiecare saptamana, scopul acestei fast-fashion este shopping-ul cat mai mult si cat mai rapid. Marfa fast-fashion este ieftina, operandu-se modelul de business “volume mari si calitate slaba”.
In cartea Overdressed: The Shockingly High Cost of Cheap Fashion, Elizabeth Cline, citata de Huffington Post, a scris ca retailerul Zara a fost pionierul acestui model. Practic, in magazinele Zara vin haine noi de doua ori pe saptamana. H&M si Forever21 livreaza zilnic in magazine modele noi de haine, iar Topshop introduce 400 de modele de haine pe saptamana pe site.
Avand in vede ca designerii creeaza saptamanal noi look-uri, calendarul de fashion al acestor saptamani este setat in acest mod cu buna stiinta, in asa fel incat clientii sa se simta iesiti din moda dupa prima purtare a unui articol de imbracaminte.
Descopera alte 4 adevaruri surprinzatoare despre industria modei pe dailybusiness.ro