Ei bine, avansarea profesională constituie un proces complex, în care atitudinea şi principiile după care te ghidezi contează mai mult decât ceea ce ştii să faci. Iată câteva greşeli pe care poate le-ai făcut pe parcurs şi care se pot întoarce împotriva ta când îţi este lumea mai dragă.
1. Nu spui ce ai pe suflet
Dacă tu nu îţi susţii cauza, de ce te-ar urma cineva? Nu te teme să te faci auzită, fiindcă s-ar putea ca modul în care tu contribui la dezvoltarea companiei să fie trecut cu vederea şi să ratezi o oportunitate doar pentru că nu ai ştiut să îţi faci reclamă la momentul potrivit.
Degeaba te plângi după ce ai pierdut trenul. Anticipează fiecare staţie şi semnalizează corespunzător!
2. Treci drept oportunistă
Una este să fii cu urechile ciulite şi să profiţi de oportunităţile care contribuie la consolidarea identităţii profesionale şi alta e să îţi schimbi principiile după cum bate vântul şi să faci manevre, călcând pe cadavre, pentru a-ţi vedea scopul îndeplinit, fără să ţii cost de efectele acţiunilor tale asupra companiei, colegilor şi clienţilor.
Oportuniştii nu se vor bucura de încrederea şi respectul colegilor, superiorilor şi nici de şanse prea mari de avansare.
3. Eşti prea agresivă
Nu spune nimeni că nu este în regulă să îţi negociezi salariul, însă trebuie să îţi adaptezi pretenţiile la posibilităţile companiei respective de a-şi permite să ţi le îndeplinească fără să dea faliment. Negocierile trebuie să fie subtile, astfel încât să nu îi scadă angajatorului entuziasmul de a-ţi acorda mai multe responsabilităţi.
4. Laşi salariul să te ţină pe loc
În unele situaţii, poţi opta pentru un post sau altul judecând strict în funcţie de salariul primit.
Cu toate acestea, trebuie să ai în vedere pachetul complet oferit de angajator, cum ar fi şansa de a fi instruită în domenii pe care nu le stăpâneşti, experienţe care îţi deschid noi orizonturi sau o cale mai rapidă către o poziţie de conducere.
În loc să te fereşti de avansări care nu îţi aduc o mărire de salariu substanţială, cântăreşte ce alte câştiguri îţi aduce un post nou, cu ajutorul cărora poţi ajunge mai aproape de ţelurile tale pe termen lung.
5. Uiţi de echipă când îţi faci reclamă
Pentru ca angajatorul să te aibă în vedere pentru o potenţială avansare, este important ca el să ştie că lucrezi bine în echipă şi că aduci energie pozitivă, păstrând echilibrul în cadrul companiei.
Dacă vrei să îi oferi şefului motive pentru care meriţi mai multe responsabilităţi, nu te concentra doar asupra realizărilor proprii, uitând de ajutorul pe care colegii ţi-l dau zilnic. Creezi astfel imaginea unui lider căruia nu îi pasă de bunăstarea echipei, câtă vreme el îşi vede interesul.
Subliniază cum îi ajuţi pe colegi şi recunoaşte-le meritele atunci când ai reuşit ceva cu ajutorul lor.