Dar cum au ajuns Mario si Luigi sa aiba acest super-statut? Care este povestea lor? Astazi iti prezentam cateva informatii fascinante pe care, cel mai probabil, nu le stiai. Super Mario Bros. este jocul care a schimbat lumea, mai ales ca a fost cel mai popular joc din toate timpurile mai bine de 20 de ani.
Super Mario Bros a inspirat la propriu sute de imitatii si aproape orice aspecte din joc - de la muzica sa, la imaginile de fundal, dusmanii si obiectele folosite de personaje - au devenit simboluri culturale, icon-uri pentru cei care s-au jucat macar o data Super Mario Bros.
1. Jackie Chan a influentat, indirect, jocul Super Mario Bros. Jocul Kung-Fu a fost o sursa majora de inspiratie pentru Super Mario Bros. Iata care este conexiunea cu actorul Jackie Chan. In America, jocul Kung-Fu avea in rolul principal un tip ales la intamplare, pe nume Thomas, dar in Japonia, a fost de fapt un joc licentiat si bazat pe filmul lui Jackie Chan, "Spartan X" (cunoscut in America sub titlul de Wheels on Meals). Asa ca cel mai agil personaj care topaie fericit a fost, indirect, inspirat de cel mai agil actor de filme de actiune, care topaie fericit.
2. Initial, jocul Super Mario Bros. nu l-a avut pe Mario ca star. In 1985, Mario era un personaj popular, dar el nu reprezenta totul, nu era inca un star pentru Nintendo. Miyamoto si echipa sa de creatie au stiut in faze incipiente ca voiau sa faca un joc de actiune mare, amplu, pe baza de scrolling, asa ca, initial, ei (creatorii jocului) au folosit un personaj de umplutura... un patrat gol, lat de 16 pixeli si inalt de 32 de pixeli. Ei bine, da, Super Mario a fost initial o cutie lipsita de orice trasaturi.
3. In original, Mario a fost proiectat sa se deplaseze pe o racheta si sa poarte arme. Se pare ca eroul nostru cu mustata trebuia sa fie un fel de "baiat rau". A durat o vreme pana Nintendo a fixat pentru personaj sariturile si topaiturile si a introdus in joc broasca testoasa. Initial, jocul era mai mult un joc de actiune, iar Mario era inarmat cu un pistol si o pusca cu luneta.
4. Tufisurile si norii sunt aceleasi imagini, folosite din nou si din nou. Creatorii jocului Super Mario Bros. erau destul de buni la "reciclare" - nu doar ca norii si tufisurile sunt aceleasi pe care le vezi pretutindeni in joc, dar marele castel care precede nivelurile Bowser este incropit din mai multe castele mai mici.
5. Sunetul care se aude atunci cand Mario este lovit si cand coboara pe teava la alt nivel este la fel. Ei bine, poate ti s-a parut ca sunt total diferite, dar creierul ne joaca uneori feste - ele sunt, de fapt, acelasi efect sonor. Sursa: uproxx.com.
Citeste si: Pandantiv cu pamant din castelul lui Dracula - Tu ai purta?
Cel mai bun cadou personal posibil - tu!
Cele mai bune lucruri din viata ta vin ambalate in... celofan
Femeia ca obiect publicitar - Cum se facea reclama in secolul 19