1. În primul rând trebuie să întocmești un plan de afaceri, în cele mai mici detalii. Uneori, este posibil să nu ai suficienți bani pentru deschiderea afacerii și să trebuiască să faci un imprumut la bancă, pentru a-ți atinge obiectivele. Ideal ar fi să nu faci un împrumut bancar mare și să eviți să intri în dificultăți financiare. Ai nevoie și de anumite aprobări, cum sunt avizele și autorizațiile de la Primărie, autorizația sanitară de funcționare, autorizația de securitate în caz de incendiu și autorizația de funcționare privind securitatea și sănătatea în muncă.
2. Alege locația pentru salon ținând cont de anumite lucruri importante, precum: aspectul clădirii, zona, concurenții din zonă, legături de transport, facilități de parcare. Alege o locație astfel încât salonul să fie ușor de găsit și accesibil. Clienții care vor veni la salon trebuie să poată ajunge la acesta fără prea multe bătăi de cap. Indicat ar fi ca salonul să fie într-un loc binecunoscut, pe care clienții îl vor găsi imediat.
Contează locația, dar și iluminatul din afara acestuia, astfel clienții se vor simți mai bine, mai în siguranță. Dacă va avea și parcare gratuită, atunci salonul va atrage mai mulți clienți, pentru că aceștia vor avea unde să-și lase mașina.
3. Angajează personal calificat la salon pentru a-ți construi o echipă bună și a avea o relație de lucru plăcută și solidă. Dacă vei avea o bună colaborare cu echipa, atunci și afacerea va prospera.
Unii patroni investesc în creșterea calificărilor angajaților, deoarece ei consideră ca asta este o bună modalitate de dezvoltare a afacerii. Personalul instruit și competent are un rol important în realizarea tratamentelor și activităților la salon și în atingerea obiectivelor stabilite. Toate acestea sunt posibile dacă totuși angajații au anumite aptitudini, cunoștințe vaste și o anume experiență în domeniul lor profesional.
Cu cât competențele angajaților sunt mai mari, cu atât sunt mai mari șansele de succes ale activităților, tratamentelor și serviciilor realizate de aceștia. Patronii organizează training-uri în mod regulat, investesc în dezvoltarea angajaților și astfel au anumite beneficii, cum ar fi:
-
Întăresc competențele angajaților, iar asta le va aduce beneficii financiare sporite
-
Vor avea un personal mai bine pregătit pentru a oferi clienților tratamente profesionale, iar asta îi va convinge pe aceștia să revină la salon.
4. Investește în echipamente, mobilier și produse cosmetice de bună calitate pentru coafor și frizerie. Unele dintre acestea se deosebesc de cele ale unui salon de înfrumusețare, deci trebuie selectate corespunzător, pentru ca să ofere confort clienților dar și angajaților.
La propriul salon trebuie să ai echipamente profesionale, din materiale de cea mai bună calitate, care vor ajuta la realizarea tratamentelor în mod mai eficient și în cea mai mare siguranță. Ai avea nevoie de: scaune cosmetice, mese cosmetice, mașină de tuns, foarfecă de tuns profesională, uscător de păr cu tehnologie modernă, placă pentru îndreptat părul cu încălzire rapidă și afisaj digital, aparate de contur de mare precizie și înaltă calitate, etc.
Un coafor are nevoie și de o unitate de spălare, deci și de un scaun confortabil, care poate fi în diverse stiluri și culori. De regulă, astfel de produse se aleg și în funcție de stilul de design din salon.
Echipamentul de coafură este foarte important pentru un salon și trebuie să fie de calitate. Prin urmare, nu este indicat să cumperi astfel de produse din orice magazin, ci să achiziționezi echipamente folosite de profesioniști, cum sunt acelea de marcă și produse cosmetice de calitate excepțională.
5. Află care este concurența ta în acest domeniu și ce servicii, oferte, produse și promoții are aceasta. Pentru a avea mai mult succes, fii la curent cu noile tendințe din industria frumuseții, ale saloanelor de coafură și frizerie.