In jurul tau se afla o multime de persoane increzatoare, care vor sa se promoveze, sa se afirme si sa obtina acea promovare la care poate ca visezi si tu? Ai incredere in propriile tale forte si sparge aceste stereotipuri folosindu-te de aceste sfaturi pe care le ofera expertii americani in cariera.
1. Fa o treaba buna la ceea ce ti-a fost desemnat!
Ai un milion de idei noi pentru compania la care lucrezi? Sau pentru departamentul din care faci parte? Asta este grozav, dar mai intai asigura-te ca stapanesti sarcinile care sunt trecute in descrierea jobului tau (fisa postului) inainte de a aduce in discutie orice idee ai avea. In acest fel, vei stabili o reputatie puternica, avand grija de ceea ce ai fost angajata sa faci de la bun inceput in companie.
2. Usureaza-i munca sefei tale!
Expertii in cariera subliniaza un lucru: sefa ta este cea care iti creeaza / iti construieste experienta la locul de munca. Daca o faci pe ea sa arate bine (profesional vorbind), atunci va fi mult mai probabil sa iti ofere o sansa, un impuls, o motivatie sau chiar o rasplata. Asa ca ofera-te voluntar ca sa o ajuti cu proiectele sau rapoartele care o streseaza si care o preseaza, chiar daca sefa ta nu te roaga direct.
3. Transforma-te intr-un expert!
Daca tu reprezinti persoana la care toata lumea se duce pentru a cere o informatie pe un anumit subiect (de pilda, securitatea pe Internet sau Microsoft Excel), in acest fel vei iesi in evidenta si vei deveni o necesitate la birou, intrucat toti colegii vor apela la tine pentru a gasi rezolvarea la unele probleme specifice. Iar acest lucru merita, cu siguranta, costurile suplimentare pe care le-ai putea avea daca te hotarasti sa urmezi, de exemplu, un curs sau doua de specialitate - fara sa ti se ceara la firma acest lucru.
4. Fii un antreprenor, ajutand firma la care lucrezi!
Inainte sa te lansezi pe cont propriu intr-o afacere, gaseste oportunitati de care sefii tai nu au profitat pana acum. De exemplu, in functie de domeniul in care profesezi, le poti scoate in evidenta beneficiile pe care le are o pagina de Facebook, de LinkedIn, de Twitter si sa le explici de ce esti tu persoana perfecta pentru a te ocupa de aceasta idee de promovare online.
5. Apreciaza valoarea competentelor oamenilor din jurul tau!
Nu conteaza cat de bine te organizezi sau cat de repede faci un raport; nimeni nu va dori sa lucreze cu tine daca ai anumite lipsuri atunci cand vine vorba de abilitatile interpersonale. Expertii americani in cariera spun ca cel mai bun “pariu” pe care poti sa il faci este sa te pui intr-o multime de situatii sociale - sa interactionezi cu colegii la sedinte si intruniri, sa participi la evenimentele sponsorizate de companie, pur si simplu sa faci un efort si sa te prezinti pe tine insati intr-o lumina placuta, intr-un mod cat mai atragator.
Citeste si: 6 lucruri care te scapa de plictiseala la birou
3 modalitati prin care poti face bani de acasa!
Paraseste biroul mai des pentru a avea succes!
Orele critice pentru silueta ta - Evita-le si scapi de kilograme!
Gata in 60 de secunde - Trucuri rapide pentru un look impecabil!
Aventura la birou? Testul care iti spune daca va functiona
Pericolul ascuns: Cladirea in care lucrezi te imbolnaveste!
Sursa foto: freedigitalphotos.net