„Din cele mai vechi timpuri, oamenii au fost intotdeauna ingrijorati in privinta sarcinilor pe care nu le puteau controla, generand relatii tensionate intre femei si barbati, iar femeile erau cel mai mult afectate. Viata lor era redusa la supunerea fata de o maternitate adesea nedorita, un obstacol in felul in care-si doreau viata. Pilula nu este decat un simbol al victoriei pe care ea o castiga, devenind stapana pe corpul ei si implicit stapana pe destinul ei. Emanciparea femeii nu este doar rezultatul aparitiei pilulei, dar pilula a contribuit enorm la emanciparea ei, usurandu-i accesul la educatie, cariera, respect fata de sine si responsabilitate fata de propria sa viata,“ a declarat Aurora Liiceanu, Psiholog.
“Se spune ca lumea s-a schimbat cel mai mult in ultimii 50 de ani. Pilula intra fara indoiala in acest timp ca o schimbare cu efecte incredibile pentru viata femeilor si a barbatilor,” a conchis dna Liiceanu.
S-a lansat campania nationala “50 de ani de pilula contraceptiva. Sarbatorim femeia, sarbatorim inovatia”, ce evidentiaza rolul pilulei contraceptive in viata femeilor si inovatia pe care pilula a adus-o la nivel mondial, oferind, in acelasi timp, o imagine reala asupra evolutiei femeii din tara noastra din perioada comunista pana astazi.
In cadrul campaniei „50 de ani de pilula contraceptiva. Sarbatorim femeia, sarbatorim inovatia”, Bayer Schering Pharma va atrage atentia asupra necesitatii utilizarii contraceptiei orale, va spulbera miturile existente si va oferi informatii utile despre efectele si riscurile folosirii inadecvate a pilulei. Campania se va desfasura la nivel national pe parcursul a 6 luni de zile, acestei initiative alaturandu-i-se personalitati precum Prof. Dr. Radu Vladareanu, Aurora Liiceanu si Malvina Cservenschi.
Un studiu pan-european initiat de Bayer Schering Pharma efectuat recent pe un esantion format din 24.000 de femei cu varsta cuprinsa intre 15 (sau 18) si 49 de ani , in 18 tari din Europa, arata ca peste 65% dintre acestea au utilizat pilula contraceptiva. Cea mai frecvent folosita metoda contraceptiva la ora actuala in Europa este pilula (24%). 74% dintre utilizatoarele actuale ar recomanda brandul pe care il folosesc in acest moment, iar pentru 55% dintre femei, cea mai de incredere sursa de informatie despre contraceptie este medicul ginecolog. Varsta medie a primului contact sexual al femeilor din Europa este de 18 ani.
In Romania, conform unui alt studiu realizat pe un esantion de 1500 de respondenti, pilula este utilizata de 14% dintre femeile active sexual. 73% dintre cele care au folosit pilula contraceptiva s-au declarat foarte multumite de aceasta. Nu a fost remarcata nicio schimbare in ceea ce priveste utilizarea pilulei contraceptive in randul celor care folosesc metodele de contraceptie: 19% dintre respondente au indicat pilula contraceptiva ca fiind metoda de contraceptie pe care o folosesc cel mai des.
Cu toate acestea, procentul femeilor cu varstele cuprinse intre 20 si 24 de ani care au indicat pilula contraceptiva ca fiind cea mai folosita metoda de contraceptie este de 37%. De asemenea, procentul femeilor care au inceput sa foloseasca pilula contraceptiva intre 15 si 19 ani a ajuns la 32%.
Pe masura ce stilul de viata al femeilor a evoluat in ultima jumatate de secol, pilula s-a dezvoltat fiind astazi disponibila in multiple doze si combinatii de estrogen si progestin, pentru a se potrivi nevoilor mai multor tipuri de femei. Compania Bayer Schering Pharma este alaturi de femei de 50 de ani si continua sa dezvolte produse inovatoare care sa tina pasul cu nevoile noului stil de viata adoptat de femeile din intreaga lume.