Suntem la curent cu noile tendinte si putem observa usor dupa tinuta de bugetul de care dispune purtatoarea, de nivelul carierei si de aspiratii. O tinuta care exprima clasa contureaza o imagine pe masura. Dar oare ce legatura au tendintele?
Un studiu din Anglia a relevat faptul ca 53% din femei. sunt influentate de modul in care sa imbraca. Cercetarile au descoperit faptul ca 78% cred ca modul in care se imbraca le-a ajutat destul de mult sa ajunga in pozitia respectiva. Mai mult de atat s-a observat ca 59% din femeile observate lucreaza mai bine atunci cand sunt imbracate intr-o tinuta care impresioneaza.
Dintre femeile care considera ca modul in care se imbraca le reduce productivitatea la jumatate, 53% cred ca daca se imbraca provocator le ajuta sa fie mai eficiente, in timp ce 54% au declarat ca trebuie sa se imbrace intelligent ca sa fie proactive.
Studiul a demonstrat si faptul ca vremea are un efect mare asupra modului in care lucreaza. De exemplu soarele care straluceste puternic le ajuta sa lucreze mai bine, insa multi angajati considera ca vremea frumoasa le creeaza dificultati in concentrare.
Factorii care influenteaza productivitatea, conform cercetarilor:
1. Cu ce sunt imbracate - raspunsul a 78% dintre femeile studiate
2. Vremea - 69%
3. Colegii - 65 %
4. Pauzele - 59%
5. Volumul de munca - 57%
6. Suportul - 53%
7. Facilitatile - 41%
8. Decorul - 37%
9. Echipamentul - 27%
10. Muzica - 23%
Ce spun femeile de cariera?
“93%? Insa trebuie sa adaug ca definitia de 'chic' poate diferi foarte mult de la o tara la alta. Cred ca in UK este mai degraba 'business-like'. In UK este mai degraba o uniforma, sau (daca ai de ales) ceva foarte comod si cateodata complet nepotrivit pentru birou. Cand eram asistenta la facultate, in Romania, studentele mele se imbracau mai chic decat mine (fiindca eu ma lasasem influentata prea mult de stilul britanic).” – Sanda Ionescu, proprietar si fondator la Culture Broker din Anglia
“Daca e sa luam in calcul ambele criterii - dress code + tendinte actuale - cred ca ne situam undeva in zona procentului din UK. Trebuie sa recunosc ca activez intr-o zona in care femeile pun accent pe dress code la locul de munca, insa mi se pare putin neglijata imbinarea lui cu aspectul chic - ceea ce nu compenseaza profesionalismul, insa da, categoric, te ajuta in cariera!” – Oana-Anca Butnariu, HR Generalist la A&D Pharma
Consider ca tinuta a devenit acum o definire si a statutului. Nu e necesar sa ai neaparat o tinuta luxury, dar sa para high-class, indiferent ce profesie ai. Bunul gust si rafinamentul devin prima declaratie e persoanei. Imediat dupa ne putem contura o imagine completata de atitudine, limbaj, persuasiune, etc. In Romania inca ne ingradim, ne scuzam putin prin faptul ca lipsesc mijloacele. Nu trebuie sa purtam Valentino, Cavalli sau Armani. Nimeni nu cere asta atunci cand vine vorba de stil, desi Rolexul, fie el chiar fake, a devenit o amprenta a statutului in business pentru unele persoane, dar asta e alta poveste. Daca impresionam prin alegeri bune, tinuta va deveni prima carte de vizita care ne vinde bine. Aici cred ca as da un procent cam mic pentru cele care inteleg asta (maxim 30% din femei). Si nu e chiar vina lor e mai mult lipsa unor muze in Romania si frica de a iesi din stereotipii.
Insa trebuie sa facem diferenta intre o tinuta chic, cu rafinament, eleganta - care reuseste sa ne faca sa ne simtim frumoase, o stare care ne da un imbold sa facem multe lucruri si sa ne dorim sa demonstram cat de puternice suntem – si o tinuta care denota un comportament usor vulgar, pentru ca vrem sa fim sexy, iar acest termen nu face casa buna cu cariera decat daca e in domeniu si nu cred ca e cazul, nu?
Respecta un dress code, dar nimeni nu iti interzice sa-l folosesti in avantajul tau. Cand vorbim de o tinuta business nu mai asociem tinutele plictisitoare, in culori terne cu stilul unei femei de cariera. Acum multi designeri si magazine de moda targeteaza femeia de cariera a carui stil vestimentar trebuie sa fie in continua schimbare dar care sa respecte strictetea dress-code-ului, de aceea oferta este mare iar camasile au capatat alte forme, a fost inslus plastronul si umerii inalti, texturile, culorile si imprimeurile respecta tendintele sezonului iar linia costumelor, fustelor si taioarelor s-au reinventat.
O femeie inteligenta face cele mai bune alegeri si e extrem de capricioasa atunci cand vine vorba de imaginea ei, lucru foarte bine cunoscut de casele de moda, de aceea lupta de a scoate un produs creative dar high-class devine mai mare decat a gasi o viziune noua pentru tendintele sezonului.
Armani Prive, Chanel, Valentino, Celine, Kris Van Assche, Veronique Leroy, Retro, Jil Sander, Calvin Klein, Stephen Burrows, Rachel Roy, Lacoste si United Bamboo – marci ce te pot ghida atunci cand faci shopping pentru o minunata tinuta chic si business.