Din totalul respondentilor, unii au declarat ca nu ar face nimic sau au ales ambele tipuri de reactie (“fac ceva”, “nu fac nimic”). Astfel, 4 din 10 romani au declarat ca nu vor lua atitudine ci, fie vor incerca sa mentina o distanta cat mai mare fata de persoana care miroase a transpiratie, fie vor incepe sa tuseasca de fiecare data cand o vad ca se apropie, fie pur si simplu vor ignora situatia.
Mirosul de transpiratie este considerat de peste 80% dintre romani cea mai jenanta situatie care poate aparea la o intalnire sau un interviu, mai rau decat respiratia urat mirositoare, machiajul stricat, unghiile netaiate sau firul dus de la ciorap. Aceasta opinie este cel mai des intalnita in Bucuresti si la persoanele cu un statut social scazut. In Bucuresti, rimelul intins sau un fir dus la ciorap sunt mai putin jenante, in timp ce persoanele cu un statut social mai bun au considerat ca respiratia urat mirositoare este situatia care ar afecta cel mai mult bunul mers al unei intalniri.
Pentru romani, trei expresii descriu cel mai bine consecintele mirosului de transpiratie: “Daca nu folosesti deodorantul, iti strici cartea de vizita” (expresie considerata cea mai potrivita de catre 4 din 10 respondenti), “Chiar si florile se ofilesc langa o persoana care miroase urat” si “O persoana care miroase groaznic este un focar de infectie” (ambele considerate cele mai bune de circa 3 din 10 respondenti).
9 din 10 romani sunt deranjati de mirosul de transpiratie din mijloacele de transport in comun
Studiul a mai urmarit sa afle care sunt cele mai frecvente situatii in care romanii simt miros de transpiratie si, dintre aceste situatii, care sunt cele mai deranjante.
Astfel, romanilor li se intampla cel mai des sa simta miros de transpiratie in mijloacele de transport in comun, in special in timpul verii (95% dintre respondenti), in preajma persoanelor care au un job care implica munca fizica si care miros adesea a transpiratie (79%), in magazine, in timp ce stau la coada (78%), dupa ce se face sport, in sala de gimnastica sau in vestiar (76%), in cazul persoanelor care se dau cu parfum, dar nu si cu deodorant si miros foarte rau (75%).
Studiul a analizat atitudinile romanilor fata de transpiratie si situatiile in care se confrunta cu mirosul de transpiratie si a fost realizat de compania de cercetare de piata Lighthouse Marketing Quant in aprilie 2009 pe un esantion de 500 de persoane din Transilvania, Muntenia, Moldova si Bucuresti. Pe baza concluziilor acestui studiu, Rexona va desfasura in acest an cea de-a treia campanie educationala pentru impulsionarea cresterii consumului de deodorant in Romania, sub sloganul “Transpiratia strica reputatia”.