Si cred ca fiecare dintre noi isi doreste ca munca sa sa fie luata in serios si el sa fie perceput ca un om capabil, pe care sa il poti recompensa (la o adica!) si care sa merite respectul profesional al celorlalti.
"Un om este de succes si se face remarcat prin mai multe dimensiuni, atat prin dimensiunile de sarcina - intelege sarcinile pe care le primeste si de ce sunt importante pentru firma, cat si dimensiunea relatiei cu ceilalti si importanta ei." - spune Iuliana Stan, business manager la Human Synergistics.
Pentru a-ti da seama singur care sunt valorile care fac diferenta dintre o persoana normala si o persoana de succes, Iuliana Stan ne propune urmatorul exercitiu: sa analizam calitatile unui om pe care il admiram. Vei vedea, spune Iuliana Stan, ca oamenii pe care ii respecti sunt cei care indeplinesc aceste conditii.
Atitudinea conteaza!
Orice zi de luni si orice sarcina care se anunta a fi stresanta devin mai putin "apasatoare" daca in jurul meu sunt oameni cu o atitudine pozitiva. Fiecare dintre noi are probleme si zile mai grele, dar specialistii in resurse umane spun ca cei care sunt mereu deprimati si morocanosi au de pierdut.
Nu trebuie sa te prefaci ca totul este roz atunci cand lucrurile nu sunt roz, dar cea mai buna atitudine este cea in care incerci sa nu iti petreci fiecare minut liber criticand firma si pe alti angajati, afirma specialistii. "Genereaza bucurie in jurul tau si buna-dispozitie"
Gaseste lucrurile care iti plac la slujba ta sau la oportunitatile care iti sunt oferite si gandeste-te ca telul trebuie sa fie o atitudine tonica care sa ii faca pe ceilalti sa vrea sa fie in jurul tau.
Tinde spre excelenta!
Nu te speria, nu e un titlu bombastic, menit sa-ti atraga privirile si atentia. E sfatul pe care ni-l da Iuliana Stan, specialistul de la Human Synergistics.
Unul din felurile in care te poti face remarcat cel mai repede este sa iti iei ca "tinta" un coleg care e pe aceeasi pozitie cu a ta si e considerat cel mai bun din departament sau din birou si sa incerci sa fii la fel de bun sau chiar sa il depasesti.
Trebuie sa iti doresti ca fiecare proiect facut de tine sa fie Foarte Bun, nu doar Bun sau Acceptabil pentru superiorii tai. Nu garanteaza nimeni ca iti va si iesi astfel, dar daca pleci de la premisa ca vrei sa faci lucrurile cat mai bine, te vei stradui mai mult.
Daca iti vei face munca cu foarte mare seriozitate si incercand sa fii mereu mai bun la ceea ce faci, acest lucru le va atrage atentia superiorilor tai si tu vei fi prima persoana la care se vor gandi atunci cand un proiect nou si interesant va aparea in programul lor.
Stiu, cu siguranta, ca este unul din punctele cu care ne este cel mai greu sa ne acomodam, mai ales ca e vorba de un efort sustinut, de fiecare zi. Specialistii spun ca merita efortul!
Ca sa te faci remarcat in ochii celorlalti colegi si ai superiorilor ar fi bine sa iti educi spiritul de echipa. Orice munca ai avea, exista oameni care depind de tine iar tu, la randul tau, depinzi de munca altor oameni. Ca lucrurile sa fie cat mai usoare pentru toata lumea, ar trebui sa ii intrebi daca exista un fel in care sa le poti usura munca sau sa ii ajuti.
Daca ii intrebi pe colegi cum le afecteaza munca faptul ca tu iti predai reportul cu o jumatate de ora mai tarziu decat ar trebui, sau faptul ca le dai feedback-ul dimineata, iar ei ar avea nevoie sa le dai un feedback seara.
"Un om e bun in ceea ce face in masura in care ii face si pe altii mai buni", spune Iuliana Stan.
Fii productiv: nu irosi timpul!
Specialistii in resurse umane spun ca e important sa fii prietenos si comunicativ, dar ca nu trebuie sa te transformi in cel care vorbeste non-stop si nu ii lasa pe ceilalti sa lucreze. Acest dar al vorbitului in plus ii poate face pe sefi sa te remarce intr-un fel negativ. Sfatul Iulianei Stan este sa incerci sa gasesti mereu solutii la probleme si la situatii de criza si sa vorbesti, daca simti nevoia, si de lucruri legate de munca.
Cunoaste-ti telul!
Pentru a te face remarcata, e bine sa "iti pui obiectivele in fata scopului", spune specialistul de la Human Synergistics. Trebuie sa ai mereu in minte locul sau pozitia in care sa vrei sa ajungi si sa ii comunici si sefului tau asta. Oamenii motivati sunt importanti pentru companie!
Organizeaza-te!
Sa nu crezi ca nu conteaza felul in care arata biroul tau sau faptul ca nu stii niciodata la ce proiect se lucreaza. Sefii observa toate aceste lucruri si te pot taxa, daca li se pare ca felul in care iti organizezi biroul si agenda sunt deficitare.
Faptul ca ai fost angajat sa faci o anumita slujba este doar primul pas catre afirmare. Trebuie sa fii din ce in ce mai hotarat sa devii mai bun in meseria sau activitatea ta. Pastrandu-ti atitudinea pozitiva si imbogatindu-ti activitatea mereu vei reusi acest lucru!