1. Nu iti faci reclama
Poate te descurci excelent, insa daca seful nu este la curent cu munca ta, va trai cu impresia ca nu faci nimic si vei fi prima pe lista celor concediati.
2. Esti defensiva
Daca devii defensiva cand seful iti spune ca ai gresit, iti pui in pericol cariera. Majoritatea colegilor nu vor mai dori sa aiba de a face cu tine daca ai o atitudine defensiva atunci cand ti se subliniaza o greseala. Prin urmare, vei fi tot mai izolata, iar superiorii nu se vor mai obosi sa iti arate cum te-ai putea perfectiona.
Desi faptul ca nu te mai streseaza nimeni e extraordinar, la fel de adevarat este ca nu vei mai avansa si nu vei mai creste din punct de vedere profesional. Iar un angajat care nu se dezvolta este trecut pe lista cheltuielilor inutile.
3. Iei decizii pripite
Daca faci lucruri fara sa le gandesti bine inainte, pregateste-te ca reputatia si cariera ta sa aiba de sufereit.
4. Nu te impui
Crezi ca este cel mai bine sa nu deranjezi pe nimeni, fapt pentru care nu iti exprimi punctul de vedere? Ei bine, daca tu crezi ca o decizie este gresita sau ca un proiect o ia intr-o directie nefericita, ai face bine sa vorbesti. Exprimarea opiniilor in mod profesionist este cheia catre succes.
5. Esti negativista
Daca te plangi tot timpul de proiecte, de colegi sau orice altceva, influentezi in mod negativ mediul de lucru. Si glumele acide intra in aceasta categorie. Chiar daca ceilalti rad de fiecare data cand te iei de colegul cel nou, toata lumea isi va forma o parere proasta despre tine.
6. Minti
Daca esti prinsa cu minciuna, chiar daca e mica si nu poate fi dovedita, credibilitatea ta va fi egala cu zero, iar sansele sa o recapeti sunt de cele mai multe ori nule. Chiar daca vei fi sincera ani la rand, intotdeauna vei fi tinuta minte drept cea in care nu poti avea incredere 100%.
7. Esti dezorganizata
Colegii vor fi atenti la faptul ca esti in stare sau nu sa te tii de cuvant atunci cand spui ca faci ceva, fie ca trebuie sa duci un dosar sau sa termini un proiect la timp. Daca te tii de cuvant, iti vei construi reputatia de angajat organizat, constiincios si de incredere. Daca, in schimb, tot uiti, vei primi stampila de dezorganizata si neserioasa. Astfel de angajati nu au o viata prea lunga intr-o companie care se respecta.