Mai mult decat poti duce?
E foarte clar ca o persoana care se ocupa de mai multe lucruri decat poate face fata va ajunge sa nu mai fie eficienta si de aici -spre disperarea sefilor de pretutindeni- va ajunge sa fie din ce in ce mai obosita si sa piarda din ce in ce mai mult timp incercand sa faca sarcinile care in mod obisnuit ii luau mult mai putin timp.
Indiferent cat de mult ne-am dori uneori sa putem face ca o zi sa dureze mai mult de 24 de ore si indiferent de cate ori am face ca in copilarie, atunci cand imi propuneam sa inchid ochii si sa ma trezesc a doua zi, scapata de tema interminabila la matematica, nu e posibil. Ceea ce este, insa, posibil, e sa iti evaluezi corect volumul de munca si sa renunti la toate lucrurile la care poti renunta, chiar si la unele din task-urile care iti faceau mare placere dar care nu sunt obligatorii pentru munca ta.
Gandeste-te ca nu mai poti accepta sa faci si alte lucruri in paralel cu munca pentru ca asta ar insemna sa renunti la unele dintre sarcinile pe care le ai deja, lucru imposibil.
Esti pe lista? Nu esti pe lista?
Daca te ocupi, asa cum obisnuiam sa fac si eu, de task-uri pe masura ce vin catre tine si daca te intrerupi pentru a raspunde la mailuri, a vorbi la telefon si a discuta cu colaboratorii, faci o mare greseala, pentru ca vei ajunge sa te simti coplesit la sfarsitul zilei si, din pacate, vor ramane lucruri pe care nu le-ai facut. Rupe-ti cateva minute la sfarsitul zilei si fa o lista cu toate lucrurile pe care va trebui sa le faci a doua zi, incluzand si proiectele in derulare (daca trebuie, de exemplu, sa suni pe cineva pentru a confirma o intalnire saptamana viitoare).
Regula productivitatii!
Cel mai simplu truc pentru a fi productiv este sa te apuci de lucrurile importante inainte de a face orice altceva si de a lasa sarcinile mai mici -datul telefoanelor, verificatul mailului, punerea in ordine a hartiilor de pe birou- pentru micile pauze dintre sarcinile mai mari sau, pur si simplu, pentru partea a doua a programului.
Intalnirile iti mananca timpul!
Majoritatea specialistilor in time management recomanda evitarea, pe cat posibil, a intalnirilor, pentru ca iti mananca foarte mult timp. Daca echipa ta face intalniri dese incearca sa le scurtezi durata si evita-le pe cele care implica si deplasare si inseamna, deci, o multime de timp pierdut.
Ca sa iti poti mari productivitatea si ca sa poti face fata stresului ai nevoie de multe pauze, dar si de un ritm sustinut de munca. Acorda-ti singura pauze daca reusesti sa lucrezi timp de 50 de minute, sa zicem, neintrerupt (fara sa verifici mailul, fara sa raspunzi la telefon sau pe Twitter) la un proiect si foloseste urmatorul truc: da-ti un deadline mai strans decat este cel real, pentru ca astfel iti vei indeplini sarcinile si vei reusi si sa te ocupi de alte probleme care s-ar putea ivi pe parcurs.
Ai un truc?
Fiecare dintre noi stie ca are unele mici hibe care il impiedica uneori sa duca la bun sfarsit in cele mai bune conditii un proiect. Fie ca e vorba de faptul ca nu ne dozam suficient de bine eforturile si ne epuizam inainte de ajunge la final, trebuie sa descoperi ce te retine -sau ce iti pune bete in roate- si sa actionezi impotriva acestui mic blocaj!
Spune ca nu faci fata!
Ai impresia ca superiorii tai lasa pe umerii tai prea mult din sarcinile lor sau ale colegilor de departament? Spune raspicat acest lucru. Un bun manager nu se va supara si va intelege ca risti sa te ocupi superficial de mai multe lucruri continuand in acest ritm si ca productivitatea iti va scadea, lucru pe care nu il doreste nimeni.