1. Iti verifici telefonul cand vorbesti cu cineva?
Inceteaza! Vrei sa iesi in evidenta pe plan profesional? Fii cea pe care o iubeste toata lumea, facandu-i pe ceilalti sa se simta importanti atunci cand vorbesti cu ei. Nu-ti mai verifica telefonul in timp ce porti o conversatie. Nu va observa ca nu-i dai atentie, insa oamenii observa si te “taxeaza” pentru asta!
2. Multitasking? Mai bine nu!
Cand te afli intr-o sedinta, fii cea mai desteapta persoana din incapere incepand prin a fi cea care este cea mai atenta! Vei fi uimita cat de mult conteaza sa fii cu ochii in patru si urechile ciulite! Vei sesiza intelesuri ascunse, oportunitati pe care altfel le-ai fi ratat si vei gasi modalitati de a te face indispensabila pentru cei care conteaza in companie. E simplu, pentru ca vei fi una dintre singurii care incearca!
3. Te gandesti la oamenii care nu conteaza?
Crede-ma pe cuvant ca e mai bine sa-i elimini din mintea ta pe cei care nu fac diferenta in viata ta. Poti trai linistita fara sa afli ce-au facut surorile Kardashian sau vecina de la etajul 2, care iti scoate peri albi de fiecare data cand te vede. Familia, prietenii si colegii sunt cei care conteaza. Ofera-le lor atentia ta si scapa definitiv de nemernicii care-ti fac zile fripte, cei care te vorbesc pe la spate, care n-au altceva mai bun de facut decat sa iti puna tie bete in roate. Pana la urma, cine sapa groapa altuia, cade singur in ea, asa ca lasa-i in urma linistita!
4. Folosesti notificari multiple?
Nu-i musai sa afli imediat ce a fost postat ceva nou pe Facebook, Twitter sau cand primesti un newsletter. Lucrurile importante trebuiesc facute fara intreruperi, asa ca alege sa te concentrezi pe ceea ce faci in momentul respectiv si alege-ti un moment al zilei sau mai multe, daca nu iti da pace curiozitatea, in care sa nu faci altceva decat sa verifici retelele de socializare si mesajele. Apoi intoarce-te la lucru.
5. Lasi trecutul sa sada linistit pe umerii tai?
Inseamna ca-l lasi sa-ti dicteze viitorul. Invata din greseli si apoi ascunde-le in sertarul trecutului. Foloseste fiecare situatie nefavorabila drept o ocazie de a invata ceva nou despre tine cand tu esti cea care greseste. Cand altii o dau in bara, invata sa fii iertatoare si intelegatoare. Trecutul e format din probe pe care le-ai trecut sau nu, dar nu te defineste! Esti libera sa devii cine vrei, daca reusesti sa te eliberezi de trecut.
6. Astepti pana cand esti sigura?
Daca este vorba de ceva nou, n-ai cum sa fii absolut sigura ca vei reusi. In schimb, poti sa fii convinsa ca intotdeauna vei da tot ce ai mai bun pentru a reusi. Si ai grija sa-ti reamintesti ca daca vei gresi, vei incerca din nou si din nou. Nu mai astepta. Ai mai putin de pierdut decat crezi. Insa daca astepti, sigur nu vei castiga nimic!
7. Barfesti?
In loc sa barfesti despre ce a facut cutare coleg, nu mai bine te-ai duce sa ii vorbesti lui despre ceea ce te deranjeaza? Si daca nu e treaba ta sa vorbesti cu el, atunci de ce ar fi treaba ta sa vorbesti despre el? Petrece-ti timpul purtand discutii productive. Vei castiga astfel respectul celorlalti si vei afla lucruri utile, care ti-ar putea fi de folos in cariera.
8. Spui “da” cand vrei, de fapt, sa spui “nu”
E greu sa refuzi, insa nu e mai rau decat sa accepti si sa te chinui sa iti tii promisiunea sau, mai rau, sa te trezesti ca nu poti sa o faci, fiindca ti-ai incarcat programul prea mult. Exprima-ti parerea de rau si eventual recomanda pe cineva care ar putea fi de folos in situatia respectiva. In cele din urma, iti va fi apreciata sinceritatea.
Citeste si:
5 semne ca nu esti atat de desteapta pe cat crezi!
Horoscopul banilor pe urmatoarele 3 luni - Castigi sau pierzi?
Secrete din departamentul de HR, cu Lavinia Tanculescu: "Nu poti si nu trebuie sa..."