cuplu

Un studiu revoluționar arată cum fericirea partenerului...

Citeste mai mult»
anca

Mesajul emoționant al Ancăi Țurcașiu despre nepoțica sa,...

Citeste mai mult»
P. Diddy

P. Diddy este acuzat de o nouă agresiune sexuală asupra...

Citeste mai mult»
Vladimir Shklyarov

Poliţia rusă a deschis o anchetă după moartea unui...

Citeste mai mult»
Marius Borg Hoiby

Fiul prinţesei moştenitoare Mette-Marit a Norvegiei,...

Citeste mai mult»
Ridley Scott

Ridley Scott spune că sărutul gay al lui Denzel...

Citeste mai mult»
Adriana Bahmuteanu

Adriana Bahmuțeanu îi cere ajutorul premierului Ciolacu...

Citeste mai mult»

Beyoncé va susţine un concert live pe Netflix în 25...

Citeste mai mult»
Charles Dumont

Charles Dumont, compozitor pentru Edith Piaf, a murit la...

Citeste mai mult»
motan

Un motan din Scoţia dispărut de acasă, găsit la 500 km...

Citeste mai mult»
Conan O'Brien

Conan O'Brien va fi gazda ceremoniei Oscar 2025

Citeste mai mult»
 Daniel Craig

James Bond - Următorul actor va fi în vârstă de 30 de ani...

Citeste mai mult»
Lady Gaga

Lady Gaga va apărea în sezonul doi al serialului "Wednesday"

Citeste mai mult»
colier

Un misterios colier cu diamante de 300 de carate a fost...

Citeste mai mult»
celine dion

Céline Dion a avut o apariţie surpriză la prezentarea de...

Citeste mai mult»
Denzel Washington

Denzel Washington anunţă că va juca în "Black Panther 3"...

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prinţesa de Wales va fi gazda concertului de Crăciun de...

Citeste mai mult»
John

John Krasinski, desemnat ''cel mai sexy bărbat în viaţă''...

Citeste mai mult»
Silviu Prigoană

Care a fost cauza decesului lui Silviu Prigoană

Citeste mai mult»
exerciţii fizice

Cinci minute de exerciţii fizice în fiecare zi ar putea...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla îşi reia angajamentele oficiale, însă cu...

Citeste mai mult»
pudra

Cum să creezi un machiaj de lungă durată

Citeste mai mult»
inel

Un inel de logodnă de 70.000 de dolari trebuie returnat...

Citeste mai mult»
Chris Martin

Chris Martin a întrerupt un concert pentru a ajuta un...

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prinţesa Kate a apărut în public pentru a doua zi consecutiv

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prinţesa Kate revine în viaţa publică şi va participa la...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Trei persoane au fost inculpate în legătură cu moartea...

Citeste mai mult»
madonna

Madonna a criticat realegerea „infractorului condamnat,...

Citeste mai mult»
credit

Recomandări pentru un sfârșit de an organizat și relaxat

Citeste mai mult»
Tyka Nelson

Cântăreaţa Tyka Nelson, sora lui Prince, a murit la...

Citeste mai mult»
TikTok

O provocare de pe TikTok determină zeci de adolescente să...

Citeste mai mult»

Notariat Dorobanți Raluca Tunescu

Citeste mai mult»
sport

De ce este esențial să facem mișcare dimineața și seara

Citeste mai mult»
Jamie Lee Curtis

Jamie Lee Curtis, despre victoria lui Trump: „Înseamnă o...

Citeste mai mult»
Whoopi Goldberg

Whoopi Goldberg a refuzat să-i pronunţe numele lui Trump...

Citeste mai mult»
copil

Top 5 pilote pentru copii: confort și calitate pentru...

Citeste mai mult»
Lady Gaga

Lady Gaga a susţinut-o pe Kamala Harris la ultimul miting...

Citeste mai mult»
Camilla

Regina Camilla îşi anulează angajamentele oficiale din...

Citeste mai mult»
Margot Robbie

Margot Robbie, mamă pentru prima dată. Vedeta din...

Citeste mai mult»
Tom Cruise

Tom Cruise ar fi în discuţii cu Paramount pentru...

Citeste mai mult»

A fi sau a nu fi sef - 6 lectii de la un lider ratat

De în Cariera 4 aug 2014
Vrei sa afli reteta succesului si te visezi CEO al unei companii renumite? Daca te intereseaza ce sa NU faci pentru a ajunge acolo unde iti doresti, citeste in continuare si invata din experientele dure prin care a trecut un om cu aceleasi aspiratii ca si tine.

L-au concediat din functia de CEO, l-au eliminat din consiliul de conducere, i-au luat actiunile pe care le detinea si nu s-au mai uitat inapoi, in ciuda faptului ca el a pus pe picioare compania, el a venit cu ideea, a strans 30 de milioane de dolari de la investitori de prima clasa pentru a transforma visul in realitate si a recrutat primii 50 de angajati.

Dupa toate acestea, lui James Altucher i-au aratat politicos usa, potrivit celor scrise pe  thoughtcatalog.com.

Motivul? Era un lider execrabil. Nu stia lucruri elementare despre companie. Nu stia "cu ce se mananca" produsul companiei, nu cunostea clientii, nu stia cati bani castiga compania si care erau pierderile. Se uita dupa fuste si i se aprindeau calcaiele dupa angajate.

L-au renegat pentru ca nu facea nimic pentru nimeni. Nu voia sa vorbeasca. Se inchidea in birou si se prefacea ca nu e acolo. Daca ii vorbea cineva despre "viziune", dadea din cap si spunea ceva de genul "Sigur, vezi cum poti s-o faci".

A fi lider nu inseamna sa creezi ceva si sa te bazezi pe ceva ce ai facut in trecut sau pe autoritatea care ti-a fost incredintata.

A fi lider se intampla in prezent si trebuie sa inceapa prin a te conduce pe tine insuti. Este o stare de spirit, un mod de a gandi.

Dupa ce a condus 20 de companii (majoritatea esecuri) si dupa ce a investit in 30 de companii (majoritatea succese) si a fost casatorit de doua ori (cu o rata de succes de 50%), barbatul crede ca a inteles, in sfarsit, ce inseamna a fi lider:

1. Mai mult succes pentru ceilalti decat pentru tine

De departe cel mai important lucru este sa iti pese mai mult de bunastarea si succesul celor din jur. Trebuie sa ii ajuti pe cei din subordine sa creasca si eventual sa ajunga mai buni decat tine. 

Doar asa poti conduce. Daca tu vezi lumina, trebuie sa ii indrumi catre ea. Daca toti cei pe care ii conduci vor realiza mai mult decat tine, atunci o vei duce bine. James a trecut prin aceasta experienta in repetate randuri.

Nu conteaza ca este vorba despre angajati, investitori, prieteni sau parteneri de cuplu. Daca te concentrezi asupra acestui principiu in tot ceea ce faci, atunci esti un lider. Da-ti seama cum poti sa ii ajuti pe cei din jur sa aiba o zi buna, sa aiba succes in fiecare zi, sa realizeze tot mai mult pe zi ce trece.

2. DA si...

Desi a scris o carte numita "Puterea lui NU", James Altucher te incurajeaza sa spui DA. Atunci cand cineva vine la tine cu o idee pe care nu o consideri excelenta, nu-i spune "Nu face asa, ci fa cum iti spun eu". Mai degraba spune-i "Da, facem asa si...", dupa care completezi cu sugestiile tale pentru a imbunatatii ideea respectiva.

Astfel le arati celorlalti ca ai incredere in ei, ca pui pret pe ideile lor si ca respecti faptul ca si-au dat silinta sa vina cu o idee, fie ea si una nu tocmai stralucita. Abordeaza un ton pozitiv, spune-i ce e bun in ceea ce a propus si apoi ce crezi ca ar trebui facut pentru a imbunatati propunerea si de ce.

Criticile constructive functioneaza in felul urmator:

Aprobi, spui ce e bun, spui ce ai modifica, explici propria viziune si o legi de viziunea initiala, astfel incat sa se observe de ce ar functiona mai bine decat ideea initiala. Nu in ultimul rand, fii deschisa la ideea ca ai putea sa te inseli!

3. Recunostinta

Asigura-te ca angajatii tai pot parasi biroul in fiecare zi avand macar un lucru pentru care sa fie recunoscatori. Poate ca i-ai invatat un nou truc, poate ca i-ai ajutat sa "agate" un nou client sau poate ca le-ai tinut partea in fata unui client impertinent. Important este sa fii alaturi de ei si sa te asiguri ca simt asta in fiecare zi.

4. Regula 30-150 sau regula viziunii

Daca are sub 30 de angajati, o organizatie este un trib. In urma cu 70.000 de ani, daca un trib avea mai mult de 30 de membri, se impartea in doua.

Un trib este ca o familie. Intr-o familie inveti in cine sa ai incredere si in cine nu. Inveti sa ai grija de nevoile celorlalti. Stii totul despre oamenii din trib. Cand ai doar 30 de angajati, poti petrece timp cu fiecare in parte si poti sa ii asculti, pe rand, pe fiecare in parte, cu problemele si ideile lui.

Cand treci de la 30 la 150 de angajati, lucrurile se complica. Poate nu ii stii pe toti individual, dar trebuie sa stii DESPRE ei. Stii ca poti avea incredere in X pentru ca Y iti spune asta, iar tu ai incredere in Y.

Daca depasesti 150 de angajati, deja nu mai poti tine evidenta. E imposibil. Dar aici ne deosebim de alte specii. Suntem uniti pentru ca ne spune povesti. Iar daca doi oameni cred aceeasi poveste, chiar daca sunt la mii de kilometri departare si nu se cunosc, tot au senzatia ca pot avea incredere unul in celalalt.

Un lider spune povestea unei viziuni: Avem cele mai bune servicii pentru ca... Ajutam clientii intr-un mod unic pentru ca... Avem cel mai bun design pentru ca... Tratam clientii mai bine pentru ca...

O poveste buna incepe cu o problema, trece prin procesul de rezolvare si are o solutie care este mai buna decat oricare alta pe care ai auzit-o vreodata.

Intai asculti oamenii, dupa care ai grija de ei si ulterior ii unesti sub umbrela unei viziuni in care ei cred, in care au incredere si de care se simt legati. Soarta unei companii depinde de asta. Cheia succesului sta in cat de puternica este povestea acelui brand. Oamenii trebuie sa creada acea poveste.

5. Schimbare

Toti avem dureri pe care ne dorim sa nu le mai simtim. Spre exemplu, te doare cand cineva iti critica aspectul fizic, cand iti pune la indoiala valoarea, asa ca faci orice pentru a ascunde durerea. Porti haine frumoase, crezand ca iti vor atenua durerea. Imagineaza-ti toate lucrurile pe care le faci pe post de tampon pentru durere. Ascunzi cifre pentru ca restul lumii sa nu creada ca nu esti in stare sa conduci, eviti sa mergi la un anumit magazin sau intr-un anumit loc pentru ca stii ca acolo intalnesti oameni care iti provoaca durere. In scurt timp, toate lucrurile despre care crezi ca iti aduc placere devin doar astfel de tampoane necesare pentru a atenua durerea si a evita schimbarea.

Atunci cand scapi de toate aceste tampoane, abia atunci devii cu adevarat libera, chiar daca nu mai ai siguranta care te ferea de durere. Un lider trebuie sa fie tot timpul pregatit pentru schimbare si trebuie sa stie ca durerea vine la pachet cu oportunitatile.

6. Exista intotdeauna un motiv bun si un motiv real

Oamenii vin la tine cu probleme, insa rareori iti spun clar ce ii deranjeaza. In majoritatea cazurilor, e nevoie de un om capabil sa asculte si sa isi dea seama care este motivul real care a declansat problema. O solutie buna rezolva o problema, o solutie reala rezolva sute de probleme care decurg din cea initiala, care de regula ramane ascunsa. Invata sa asculti si vei deveni un lider adevarat.

Citeste si:

3 afaceri de succes create de femei, pentru femei

Tara in care femeile au cele mai mari sanse de reusita

Tag-uri: , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
21 noi