Tendinte luxury
In 2009 se poarta stilul retro. Ochelari tip pilot/aviator pentru barbati si ochelari mari, rotunzi, ca din anii ’70 pentru femei. Si femeile au adoptat cu placere genul “pilot”. Ochelarii se poarta in general mai colorati si mai mari in sezonul de vara. Asta compenseaza faptul ca ochelarii au devenit mai simpli, cu mai putine pietre sclipitoare si ornamente super-vizibile. Toata lumea din domeniu e de acord ca trendul retro se va accentua in 2010. Marii producatori reintroduc in colectii cei mai bine vanduti ochelari din trecut.
Criza poarta ochelari de soare de lux?
Da, criza a afectat si acest sector. Mai mult decat sectorul ochelarilor ieftini.
Ce trebuie sa cunoasca o femeie inainte sa-si achizitioneze o pereche de ochelari de lux:
Ce se poarta, incotro merge moda. Sa identifice trendurile, apoi sa faca o analiza a stilului personal si sa vada ce trend sau sub-trend i se potriveste. Sa decida ce reactie va avea fata de un anume trend, adica daca il ignora, daca il adopta in faza incipienta sau doar dupa ce acel trend s-a impus. Marca (brandul) are importanta ei, deoarece fiecare brand transmite propriul gen de atitudine catre clienti. Importanta unui anume brand a mai scazut totusi de cand conceptul “mix and match” a devenit “cool”. S-au dus vremurile cu marca scrisa mare si vizibil pe produs, acum produsele au devenit mai discrete. Marca ramane insa o garantie a calitatii produsului.
Diferenta dintre o pereche de ochelari de soare la un pret accesibil si una la un pret de top
Este destul de raspandita o idee falsa legata de protectia fata de razele ultraviolete, anume aceea ca doar ochelarii “scumpi” ofera o protectie adecvata. Adevarul e ca nu se mai produc azi ochelari fara a avea lentile care absorb 100% radiatia ultravioleta nociva. Chiar si cei mai ieftini ochelari care se gasesc in magazine ofera protectie la nivelul standardelor din domeniu.
Diferenta dintre ochelarii de soare accesibili si unii de top ramane deci una de calitate si detalii. La fel ca la masini: toate ofera transport dintr-un loc in altul dar difera accesorizarea, designul, puterea, calitatea finisajelor... Iata cateva aspecte prin care difera ochelarii de top de cei normali:
- Design: marile case de moda si producatorii de ochelari investesc in design si in impunerea acestuia pe piata;
- Calitatea finisajelor;
- Modul de prezentare, accesoriile (toc, laveta), service si garantie;
- Detalii de executie: ochelarii de top sunt mult mai elaborati din punct de vedere al executiei si prezinta mai multe detalii estetice;
- Calitatea lentilelor, nu din punct de vedere al protectiei UV ci din punct de vedere al claritatii, al stratului antireflex, al rezistentei la zgariere. Culorile si tratamentele speciale la lentile sunt de asemenea scumpe si cresc pretul ochelarilor;
- Marca are pretul ei, care se plateste pentru beneficii ca sentimentul de aparteneta la un grup de elita, garantia unei anume calitati a produsului...
- Durabilitate, etc.
Recomandari:
1. Escada – 845 lei
2. Escada – 900 lei
3. Fila – 604 lei
4. Givenchy – 1180 lei
5. Givenchy – 809 lei
6. Jean Paul Gaultier – 900 lei
7. Police – 645 lei
8. Zegna – 1152 lei
9. Zegna – 1257 lei