Voltaire spunea ca "Adevarata frumusete izvoraste din sublim si simplitate". Sunt de acord cu sublimul dar mai putin cu simplitatea. Putem fi profunzi, sau mai realist, ipocriti si sa spunem ca nu frumusetea (imaginea) conteaza ci sufletul. Si te intreb: cati oameni cu suflet sunt apreciati pentru acest lucru? Ii apreciem noi, cei apropiati, dar daca vor fi invitati la un interviu sau vor avea o intalnire amoroasa sau de afaceri, vor fi analizati la sange in functie de imagine. Sufletul e in spatele usii numarul doi, acolo unde ajungi cand treci de prima usa care trebuie sa fie din lemn masiv, de cea mai buna calitate, in care s-a investit mult.
Nu mai e un secret ca suntem o societate care se hraneste cu imagine. Cumparam anumite bauturi pentru ca s-a creat un bun brand awareness, facem cumparaturi in mall-uri pentru ca acolo gasim cele mai cunoscute branduri, ne stabilim intalnirile la restaurantele din centru si in functie de persoana cu care ne intalnim ne stabilim si tinuta. Cu alte cuvinte, imaginea acestor lucruri conteaza pentru ca influenteaza imaginea noastra.
Dar sa disecam fara anestezie ce conteaza in imaginea unei femei
Masina
Oricat de superficial ar suna, masina personala e un factor important in imagine. Daca ne imaginam tabloul: O femeie care poarta fusta, tocuri inalte si merge cu tramvaiul si o femeie in aceeasi tinuta dar care are o masina personala – putem observa faptul ca au un impact diferit asupra imaginii. Cea care are masina are un plus in imagine si reflecta un alt statut. Desi, probabil, cealalta femeie a apelat la tramvai pentru ca e mai accesibil, evita aglomeratiile etc.
Apoi ar fi capitolul marca masinii, care a devenit in societatea contemporana un alt factor esential.
Tinuta classy
"Haina face pe om.", un citat pe care il auzim inca din copilarie. Atunci de ce am fi socati ca suntem catalogati dupa haine si negam ca si noi o facem? Sa ne imaginam o femeie de cariera de pe Wall Street din America. Costumul scump, pantofii si geanta de lux, coafura bine aranjata si vorbeste la telefon folosind o casca cu bluetooth. Nu ne-am plange daca am fi si noi descrise asa, nu? De ce? Pentru ca ne place ideea. Poate tipa o sa se prezinte si o sa afli ca e de fapt o secretara. Nu mai conteaza. Ti-a vandut o imagine buna, nu?
Reciproca e valabila si indiferent de ce vrem sa demonstram, studiile conform carora oamenii frumosi castiga mai mult sunt verificate si de propriul ochi.
Marca produselor
Asa cum spuneam si mai inainte, marca vinde continutul si nu invers. Creezi o marca buna, ai un bun awareness, nu e de mirare ca ai un "continut" mai puternic. Dar termin metafora si revin la o exemplificare practica – produsele pe care le folosim spun ceva despre statutul nostru sau vrem sa spuna ceva despre stilul nostru de viata. Bem cafeaua de la o anumita cafenea, achizitionam cosmetice care se gasesc numai din saloane profesionale, hainele, daca ne permitem, sa fie de la anumite branduri si lista poate continua.
In concluzie, marca produselor pe care le folosim sunt importante pentru imaginea noastra. Nu e snobism, e o carte de vizita.
Pantofii si gentile
Pantofii si gentile sunt accesorii care "vand" bine imaginea unei femei in fata altor femei. Cum spunea si Karl Lagerfeld "Femeile se imbraca pentru alte femei.". Nu e neaparat adevarat, insa daca vrem sa impresionam pe cineva cu o pereche de Louboutin si o geanta Louis Vuitton, va fi o femeie. Un barbat nu va distinge marca lor, ci va aprecia doar cum ne avantajeaza.
Fa un exercitiu: dupa ce iti cumperi o noua pereche de pantofi, intra intr-o incapare cu barbati si femei si analizeaza cine ii observa ca sunt noi. Cred ca va trebui sa spui si cateva detalii despre magazin, pret si ce variante de culori mai erau, unor femei interesate.
SPA, cluburi de tenis, de fitness, saloane de infrumusetare
Locurile pe care le frecventam spun o poveste despre noi. Avem un card la un club, iar in abonament avem inclus SPA, fitness si masaj? Perfect! Aratam bine si mai mult de-atat aceste activitati ne completeaza cartea de vizita.
In concluzie, asa cum spunea Johann Wolfgang von Goethe, "Comportamentul este oglinda in care ni se reflecta imaginea".