Insa perceptia parintilor asupra bunastarii unui copil suferind de hiperactivitate sau comportament impulsiv si deficit de atentie nu este intotdeauna pe aceeasi lungime de unda cu cea a medicilor care se ocupa de tratementul respectivului copil si atunci avantajele si rezultatele intarzie de cele mai multe ori sa apara.
Copiii cu ADHD intampina adesea probleme care depasesc simptomele de baza ale afectiunii: - pot suferi de incredere scazuta in fortele proprii,
- pot avea probleme sociale si emotionale,
- adesea au rezultate slabe la scoala,
- sunt incapabili de a participa la schimburi sociale (ex. impartirea unor obiecte cu alti copii, cooperarea).
Parintii considera ca elementul cel mai important pentru un viitor mai bun al copilului este construirea unei vieti fericite, pe cand medicii implicati sustin ca integrarea in societate este cel mai important element de luat in seama.
"Ca medici, avem tendinta de a ne canaliza atentia catre simptomele traditionale de ADHD. Cu toate acestea, studiul arata nu numai ca aceasta boala are un impact foarte mare asupra dezvoltarii sociale si emotionale a copilului, ci si faptul ca acest impact trebuie constientizat" spune Dr. Margaret Weiss, director de cercetare, Divizia de Psihiatrie pentru Copii, Universitatea din Columbia Britanica. "Avem obligatia fata de pacienti si familiile lor sa ne asiguram ca toate nevoile sunt satisfacute, astfel incat sa oferim copiilor cele mai bune premise pentru un viitor independent si de succes."
Studiul international ADHD 360, a fost realizat de catre Haris Interactive, cu implicarea Eli Lilly and Company, in parteneriat cu Federatia Mondiala a Sanatatii Mintale, pentru a evidentia tocmai aceasta diferenta de opinie dintre parinti si medici indica existenta unor diferentei intre parerile medicilor si cele ale parintilor cu privire la impactul pe care il are ADHD asupra copiilor si analizarea parerilor parintilor si medicilor cu privire la acestea, dincolo de simptomele de baza si este deosebit de valoros pentru ca "Parintii si medicii trebuie sa descopere care aspecte ale vietii sunt cele mai afectate de catre ADHD si sa se asigure ca planurile de tratament adreseaza atat aspectele traditionale privind comportamentul si situatia scolara, cat si dezvoltarea sociala si emotionala a copilului.” sustine Preston Garrison, Secretar General si CEO al Federatiei Mondiale a Sanatatii Mintale.