Decizia vine după ce Adidas a avaluat, la începutul acestei luni, colaborarea cu Kanye West, care a produs câţiva pantofi adidas sub marca Yeezy, foarte bine vânduţi, în urma eforturilor de a rezolva problema în privat.
”Adidas nu tolerează antisemitismul şi orice alt fel de discurs instigator la ură. Comentariile şi acţiunile recente ale lui Ye au fost inacceptabile, pline de ură şi periculoase şi încalcă valorile companiei de diversitate şi incluziune, respect reciproc şi corectitudine”, a spus compania germană, referindu-se la rapper sub numele său legal.
Un avocat care îl reprezintă pe Ye nu a răspuns unei solicitări de comentarii.
Încheierea parteneriatului şi a producţiei de produse marca Yeezy, precum şi oprirea tuturor plăţilor către Ye şi companiile sale, ”va avea un impact negativ pe termen scurt”, de până la 250 de milioane de euro (248,90 milioane de dolari),” asupra venitului net al Adidas di nacest an, a spus compania.
Ye a provocat controverse în ultimele luni prin încheierea publică a legăturilor corporative majore şi din cauza izbucnirilor de pe reţelele sociale împotriva altor celebrităţi.
Conturile sale de Twitter şi Instagram au fost restricţionate, platformele de socializare eliminând unele dintre postările sale online pe care utilizatorii le-au condamnat ca fiind antisemite.
În postările acum şterse de pe Instagram de la începutul acestui an, artistul care a câştigat mai multe premii Grammy a acuzat Adidas şi retailerul de îmbrăcăminte din SUA Gap că nu au reuşit să construiască magazinele permanente promise prin contract pentru produsele din linia sa de modă Yeezy.
El a acuzat, de asemenea, Adidas că i-a furat modelele pentru propriile produse.
Marţi, Gap, care şi-a încheiat parteneriatul cu Ye în septembrie, a declarat că ia măsuri imediate pentru a elimina produsele Yeezy Gap din magazinele sale şi că a închis YeezyGap.com.
”Antisemitismul, rasismul şi ura sub orice formă sunt fără scuză şi nu sunt tolerate în conformitate cu valorile noastre”, a spus Gap într-un comunicat.
Compania vindea stocurile existente de produse Yeezy Gap până la încheierea perioadei de discounturi.
Casa de modă europeană Balenciaga a rupt, de asemenea, legăturile cu Ye, potrivit informaţiilor presei.
”Saga lui Ye... subliniază importanţa verificării temeinice a celebrităţilor şi a evitării celor care sunt excesiv de controversate sau instabile”, a declarat Neil Saunders, director general al GlobalData.
Adidas l-a atraspe Ye de la rivala Nike în 2013 şi a acceptat un nou parteneriat pe termen lung în 2016, în ceea ce compania a numit atunci ”cel mai important parteneriat creat între un non-atlet şi un brand de sport”.
Legătura a ajutat marca germană să reducă diferenţa faţă de Nike pe piaţa din SUA.
Adidaşii Yeezy, care costă între 200 şi 700 de dolari, generează vânzări anuale de aproximativ 1,5 miliarde de euro (1,47 miliarde de dolari) pentru Adidas, reprezentând puţin peste 7% din veniturile sale totale, potrivit estimărilor Telsey Advisory Group.
Acţiunile Adidas, care şi-a redus previziunile pentru întregul an săptămâna trecută, au închis în declin cu 3,2%.
Grupul a spus că va oferi mai multe informaţii ca parte a viitorului său anunţ privind veniturile din T3, pe 9 noiembrie.