Cercetătorii de la University of Aberdeen au descoperit o strategie cu ajutorul căreia indivizii pot reduce consumul alimentar.
În cadrul studiului, voluntarii au fost încurajaţi să folosească imagistica mentală astfel încât, cu ajutorul imaginaţiei, să încerce să influenţeze cantitatea de dulciuri pe care urmau să o consume.
Rezultatele arată că oamenii cărora le-a fost indicat să îşi imagineze că se văd pe ei înşişi mâncând dulciuri, dintr-o perspectivă externă, au mâncat mai puţin decât cei care au adoptat o perspectivă subiectivă asupra situaţiei.
Practic, studiul publicat în Journal of Experimental Psychology Applied a presupus un exerciţiu de imaginaţie, în care subiecţii şi-au imaginat că mănâncă dulciuri din diferite puncte de vedere - la persoana întâi sau persoana a treia.
Când indivizii au adoptat perspectiva aferentă persoanei întâi, au fost rugaţi să vizualizeze că mănâncă "prin ochii lor".
În cazul perspectivei aferente persoanei a treia, subiecţii au adoptat un unghi extern, ca şi când s-ar fi privit pe ei înşişi mâncând.
Numărul de dulciuri pe care l-a consumat fiecare individ a fost măsurat sub pretextul unei degustări. Rezultatele au arătat că subiecţii au mâncat mai puţine dulciuri atunci când au adoptat o perspectivă externă, imaginându-şi că se văd prin ochii altcuiva când mâncau.
"Potrivit cercetării, există cel puţin un motiv pentru care imagistica la persoana a treia are aceste efecte benefice, fiindcă elimină din imaginile mentale două elemente cheie la nivel senzorial - mirosul şi gustul - care fac mâncarea să pară irezistibilă", explică Brittany Christian, de la School of Psychology din cadrul University of Aberdeen.