Marco Bizzarri, directorul companiei, a subliniat că responsabilitatea socială este una dintre valorile principale ale acestui brand. Anunţul a fost făcut la Lonon College of Fashion, unde Bizzarri a ţinut să explice factorii care au dus la luarea acestei decizii: "Credeţi că folosirea blănurilor în zilele noastre e încă la modă? Eu nu cred că este deloc modern şi acesta este motivul pentru care am decis să nu mai facem asta. E puţin demodat. Creativitatea se poate manifesta în multe alte direcţii."
"Cu acest anunţ, Gucci a semnalat întregii inustrii de modă că este timpul să renunţe la utilizarea blănurilor", a declarat purtătorul e cuvânt al Humane Society of the United States, după opt ani de negocieri pe această temă cu reprezentanţii brandului.
Președintele PETA, Ingrid Newkirk, a declarat, drept răspuns la anunțul Gucci privind interzicerea blănii: "După peste 20 de ani de proteste din partea PETA împotriva mocasinilor cu blană de cangur și cizmelor cu blană de focă, Gucci s-a angajat într-un final să se alăture brandurilor Armani, Ralph Lauren și Stella McCartney pentru a se număra printre casele de modă fără blană. Semnele au fost clare: cumpărătorii din prezent nu-și doresc să poarte pielea animalelor care au fost închise în cuști, iar apoi electrocutate sau lovite până la moarte. PETA va depune presiuni asupra industriei de îmbrăcăminte și de modă până când toate pieile și blănile de animale dispar de pe rafturile magazinelor din întreaga lume."
Motoul PETA afirmă, parțial, că „animalele nu există ca noi să le purtăm", fiind disponibile mai multe informații pe blogul PETA.