"O sansa pentru viata"
Campania sociala "O sansa pentru viata" a fost cel mai amplu program national de donare de sange. Prima editie a programului s-a desfasurat in perioada mai 2008-mai 2009 si a avut un succes destul de mare, stiut fiind impactul destul de putin consistent al campaniilor de sensibilizare a populatiei pentru donarea de sange.
Campania a avut 8 sesiuni de donare: 4 nationale, a cate o saptamana fiecare, si 4 in sediile Vodafone, partener al campaniei.
Rezultatele primei editii "O sansa pentru viata"
- Peste 50.000 de persoane au donat mai mult de 22.500 de litri de sange in perioada mai 2008-aprilie 2009, in cadrul programului national "O sansa pentru viata"
- Am crescut cu 30% numarul donatorilor din Centrele de Transfuzii din tara (decembrie 2008 fata de decembrie 2007), cifre metinute si in primul trimestru din 2009
In Bucuresti am crescut numarului donatorilor cu 40% (decembrie 2008 fata de decembrie 2007) - 3,9% din sangele recoltat in Romania in 2008 a fost donat in cadrul celor 12 sesiuni nationale si locale ale programului "O sansa pentru viata"
- Peste 70 000 de vieti salvate.
Dar campania nu trebuie sa se opreasca aici. Faptul ca poti salva o viata printr-un gest simplu, acela de a dona sange ar trebui sa ne motiveze sa nu mai fim indiferenti la gesturile simple care pot schimba destine.
"Sansa la viata, sansa la noi amintiri"
In Romania se nasc anual 1000-1200 de copii cu malformatii cardio-vasculare grave, iar capacitatile existente permit operarea in tara, in fiecare an, a doar aproximativ 300 de copii. Pana acum exista exista o singura clinica specializata in chirurgie cardio-vasculara pediatrica: Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu-Mures (IBCvT).
Din acesti motiv, o alta camapanie importanta, de data aceasta dedicata copiilor, se deruleaza in perioada 1 septembrie - 30 noiembrie. Obiectivul campaniei este dotarea clinicii de la Spitalul Marie Curie si informarea parintilor, a medicilor de familie si a specialistilor, pentru depistarea precoce a malformatiilor cardiace congenitale, in vederea diagnosticarii precoce si initierii tratamentului adecvat.
Campania "Sansa la viata, sansa la noi amintiri" are drept scop cresterea numarului de copii operati, prin depistarea precoce a malformatiilor cardiace congenitale si prin efectuarea interventiilor la momentul optim, prin intermediul unui parteneriat tripartit intre Procter&Gamble, spital si Ministerul Sanatatii.
"Pentru ca demersurile de amenajare a blocului operator sa inceapa cat mai repede, compania a donat deja Spitalului M.S. Curie suma de 600 000 lei. Speram ca valoarea totala a donatiei, la sfarsitul campaniei, sa fie de minim 1,2 milioane de lei, similara donatiei de anul trecut de la Targu-Mures", a declarat Olivia Ciubotariu, Specialist Relatii Externe la P&G.
Campania se bucura de sprijinul Ministerului Sanatatii care finanteaza, de asemenea, Spitalul Clinic de Urgenta pentru copii "M. S. Curie" cu suma de 2.796.000 lei, pentru achizitionarea de aparatura medicala. Pana la 1 octombrie, Ministerul va aproba structura departamentului nou creat in cadrul spitalului, in vederea asigurarii personalului medical calificat in cadrul sectiei de cardio-chirurgie pediatrica.
Regulamentul campaniei si modul in care puteti sa va implicati se gaseste pe site-ul sansala viata.ro.
Octombrie, luna roz!Ultimele statistici realizate in tara noastra arata ca 45,5 % din persoanele care au facut un control medical de rutina au fost diagnosticate cu o forma de cancer. Cancerul genital-ovarian se situeaza pe primul loc ca frecventa in randul populatiei din Romania (31 %), fiind urmat de cancerul de san (26 %) si de cel tiroidian (18 %). Boli cumplite, din cauza carora milioane de femei mor anual in lume. Totusi, multe dintre acese vieti ar putea fi salvate daca boala ar fi descoperita la timp. Pentru asta, Fundatia Renasterea deruleaza de mai bine de sase ani camapanii de prevenire a cancerului de san.
Centrul de Diagnostic al Afectiunilor Mamare "Renasterea" din Bucuresti ofera consultatii, mamografii si ecografii pentru detectarea precoce a cancerului de san. Prin acest program se ofera investigatii medicale gratuite femeilor din orase mici si din mediul rural, fundatia implementand primul program complet gratuit destinat efectuarii de investigatii medicale.
In perioada 2003-2009 la acest Centru au fost investigate peste 19.800 de persoane din Bucuresti si din tara, efectuandu-se 6086 de ecografii, 15872 de mamografii si 18589 de consultatii, 1850 de cazuri fiind trimise pentru efectuarea de consult oncologic;
Centrul de Informare Medicala - Renasterea, in cadrul Institutului Oncologic Bucuresti.? ofera sprijin psihologic pentru pacienti si familiile acestora - peste 8.500 de persoane au beneficiat de serviciile acestui centru, in perioada 2003-2009.
Linia telefonica 08008300300 este primul serviciu de apel gratuit din Romania dedicat informarii populatiei in legatura cu cancerul de san si de col uterin. In perioada 2003 - iunie 2009, s-au inregistrat peste 91.000 de apeluri
Activitatile Fundatiei sunt finantate datorita evenimentelor de fundraising,?pe care le organizeaza anual (Gala "Arta pentru viata", initiata acum 5 ani de catre maestrul Ioan Nemtoi, suma stransa la aceste evenimente, cumuleaza in jur de 350.000 euro), prin sponsorizari, sau prin donatii facute de catre populatie (redirectionarea celor 2% din impozitul pe venit sau direct in conturile fundatiei).
Unitatea Mobila de Diagnostic Renasterea - ofera in regim de gratuitate mamografii si Teste Babes Papanicolau femeilor aflate in zone rurale si pre urbane, peste 6300 de femei din 18 localitati ale tarii au beneficiat de 5700 de Teste Babes Papanicolau si de 3350 de mamografii;
Luna Octombrie reprezinta, in plan international, luna dedicata luptei impotriva cancerului de san. In Romania, la 1 Octombrie, simultan cu alte 40 de tari, are loc Iluminarea in roz a unei cladiri reprezentative din Bucuresti si din alte orase ale tarii. Fundatia s-a alaturat acestui eveniment simbol, ce se desfasoara pe scara mondiala in anul 2001, aflandu-se in prezent la cea de-a noua editie. Evenimentul vrea sa traga atentia pentru a le reaminti femeilor ca un control medical efectuat cu regularitate le poate salva viata!
Statutul organizatiei nu permite inscrierea de voluntari, insa, are alaturi un numar impresionant de colaboratori, care ii sustin activitatile in cadrul campaniilor de informare atat in Bucuresti, cat si in intreaga tara.
Daca cineva doreste sa devina colaborator si mesager al campaniilor de infomare in ceea ce priveste preventia si depistarea precoce a cancerului, poate contacta fundatia la adresa de email: [email protected] sau la tel 021.212.0.212.
Singuratatea, izolarea, grijile materiale pot fi mai usor de suportat daca ai parte de un zambet cald si de putin ajutor din cand in cand. Astfel, "Voluntari - Ambasadori ai schimbarii", proiect initiat si implementat de Fundatia Principesa Margareta a Romaniei inca din anul 2006, vine in intampinarea catorva dintre problemele tipice varstei a treia prin campania "Batranete frumoasa".
Voluntarii petrec alaturi de varstnici cateva ore pe saptamana, plimbandu-se, mergand la teatru si la muzee, citind, discutand, invatand unii de la ceilalti.
Cei care au nevoie sunt ajutati la cumparaturi si cu plata facturilor, sunt insotiti la medic si la farmacie. La centre de ingrijire si asistenta, centre de zi si cluburi ale seniorilor, voluntarii si seniorii organizeaza concursuri de sah, citesc presa, isi serbeaza impreuna zilele de nastere, invata limbi straine si navigheaza pe internet sau pur si simplu deapana amintiri si isi impartasesc povesti si experiente de viata. In baza unui plan individualizat de interventie, varstnicii inclusi in proiect - persoane singure cu venituri sub pensia medie pe tara - primesc lunar sprijin financiar.
"Interactiunea si dialogul intre generatii sunt premisele esentiale pentru construirea unei comunitati puternice. Cu ajutorul campaniei "Batranete frumoasa", ne dorim rezultate concrete: 1.500 de varstnici asistati de voluntari si sprijiniti material de Fundatie; 200 de voluntari corporatisti implicati in sprijinirea cauzei batranilor; 20 de camine de batrani din toata tara, dotate pentru derularea de activitati intergenerationale; 24 de evenimente care sa ii aduca impreuna pe varstnicii si pe voluntarii tineri si adulti", declara Mario Demezzo, Director Executiv Fundatia Principesa Margareta a Romaniei.
Banii stransi din donatii vor sprijini proiectul "Voluntari - Ambasadori ai schimbarii", un proiect de voluntariat si sprijin financiar pentru varstnicii singuri, izolati in propriile domicilii sau in centre de batrani din toata tara. Donatiile se pot face prin sms la numarul 874 (2 euro per sms) in perioada 15 iulie - 30 septembrie sau online pe www.fpmr.ro. Numarul este valabil in retelele Vodafone, Orange si Cosmote.
In perioada octombrie 2009 - octombrie 2010, 1.500 de varstnici vor beneficia de asistenta voluntarilor si de fondurile stranse in urma campaniei "Batranete frumoasa".
SOS Satele Copiilor "Fii mama sociala"
Obiectivul acesteia este de a recruta zece persoane care vor deveni mame sociale pentru copiii din cele trei Sate SOS aflate in Bucuresti, Cisnadie judetul Sibiu si Hemeius judetul Bacau. Campania "Fii mama sociala" se va se desfasoara pe tot parcursul anului 2009.
Conditii pentru a fi mama sociala
Mama sociala are varsta cuprinsa intre 25 si 48 ani are studiile liceale terminate si este pregatita sa se dedice pe termen lung cu rabdare si atentie cresterii copiilor. In cadrul caselor SOS mama sociala preia indatoririle unui parinte pentru 5-7 copii pana cand acestia se pot intoarce in familia biologica sau devin tineri autonomi.
Prezenta unui model matern in casele SOS care raspunde cu dragoste nevoii de atasament si de siguranta a copiilor aflati in dificultate contribuie la dezvoltarea echilibrului psihic al acestora si ii pregateste pentru o viata independenta.
Ofera 2% din sansa ta! Te costa doar un gest!
Sub acest indemn s-a derulat campania de directionare a 2% din impozitul salarial in anul 2008. Contributia celor peste 5.000 de prieteni ai copiilor care au raspuns apelului de semnare a formularului 230 in beneficiul SOS Satele Copiilor au adus aproximativ 43.000 de euro care au fost folositi, in principal, pentru copiii din Casele Familiale SOS, acoperind cheltuieli generale de intretinere, imbracaminte si educatie. Puteti face asta si in 2009!