Responsabil cu angajarea a peste 100 de oameni in fiecare saptamana, Laszlo Bock continua sa faca lumina pentru candidatii din intreaga lume in partea a doua a interviului realizat de Thomas Friedman pentru New York Times.
Iata cele 6 lectii esentiale pe care reprezentantul departamentului de HR al Google le da viitorilor angajati.
Nu invata doar de dragul de a invata
E bine sa ai o diploma, insa ce facultate ai terminat si ce ai invatat acolo nu este suficient. Important este ce faci cu ce ai invatat.
Fii explicita si arata angajatorului ce vrei sa obtii din aceasta investitie in educatie.
Fii curajos
N-o lua pe scurtatura, fiindca orice angajator va aprecia un candidat capabil sa accepte o provocare.
Prin urmare, Bock sustine ca este mai bine sa fii un student de nota 8 la o specializare inclinata catre stiinte exacte decat unul de 10 la o specializare umanista, intrucat semnalizeaza ca ai o anumita rigoare si un mod de gandire centrat pe rezolvarea de probleme.
Intelege notiunile de baza
Primul lucru pe care reprezentantul Google il cauta la un candidat sunt “abilitatile cognitive generale” de a invata si de a rezolva noi probleme. In domeniul tehnologiei, poate insemna cunoasterea elementelor de baza de programare, iar in afaceri poate insemna notiuni de baza de statistica. Esential este sa intelegi baza.
“Gandirea analitica iti ofera un set de abilitati care te diferentiaza de majoritatea oamenilor de pe piata muncii”, a subliniat Laszlo Bock.
E bine sa fii creativa, dar nu e de ajuns
Oamenii sunt creativi in mod natural, insa sa faci asta si sa gandesti logic si structurat este ceea ce te va scoate din multime la un interviu.
“Trebuie sa intelegi economie si psihologie sau statistica si fizica, dupa care sa le aduci impreuna. Ai nevoie de oameni care gandesc holistic si au la baza artele liberale si de unii care sunt experti strict pe partea functionala. Construirea acelui echilibru este dificila, insa asa ajungi sa intemeiezi societati extraordinare si organizatii de exceptie.”
Secretul unui CV excelent
Incadreaza-ti punctele forte in mod corespunzator, alegandu-ti cuvintele: “Am realizat X, cu privire la Y, facand Z.”
“Majoritatea oamenilor ar scrie in CV asa: “Am scris editoriale pentru New York Times.” Ar fi mai bine sa spui: “Am avut 50 de editoriale publicate, comparativ cu media de 6 pentru majoritatea redactorilor, ca rezultat al unei experiente de peste trei ani in domeniu.””
Claritatea este cheia:
Clarifica-ti ideile urmand tiparul: afirma o trasatura, demonstreaz-o, dupa care subliniaza ceea ce tocmai ai spus.
“Majoritatea oamenilor nu exprima clar cum si de ce au facut un anumit lucru si chiar daca reusesc sa prezinte o poveste atragatoare, nu sunt capabili sa isi explice procesul de gandire”, a atentionat Bock.
Citeste si:
VIDEO! Cel mai dur job din lume: milioane de femei fac asta si nu sunt platite
Topul bautorilor de cafea in functie de job
Joburile pe care vedetele le-au avut inainte sa cunoasca celebritatea