Imparatul efemer Vitellius nu a fost un adept al astrologiei, probabil si din cauza ca din horoscopul sau reiesea ca, desi el va deveni imparat dupa un razboi civil, domnia sa va fi scurta. Desi a spus mereu ca nu crede in astre, trebuie spus ca a fost o predictie remarcabila mai ales ca sansele sa se adevereasca erau minime. Si totusi, in anul 69 d.Hr. el a devenit imparat si, desi i-a expulzat pe toti astrologii din Roma, a domnit doar trei luni.
Vespasian, urmasul sau, in schimb, a fost cel mai mare admirator al astrologiei. Dio Cassius, nota ca el consultat o multime de astrologi mai ales cand a decis organizarea, la Efes, a unor jocuri publice in onoarea astrologiei care sa se numeasca Jocurile Balbilliene, jocuri care s-au tinut pana aproape de sfarsitul secolului al 3-lea d.Hr.
Titus, fiul lui Vespasian, a domnit numai doi ani si in 81 d.Hr. a fost urmat de fratele sau mai mic, Domitian, care obisnuia sa consulte astrologii vremii si a fost asa de impresionat de predictia ca va muri de fier, a refuzat oferta Senatului ca garda de onoare sa-l escorteze cu sulite. Pentru mai multa siguranta, a spus el, totusi avea sa moara de cutitul pretorianului sau.
Totusi astrologia nu a reusit sa joace ca un rol influent in viata niciunui imparat, in ultimele trei secole de istorie ale Imperiului Roman. Dimpotriva, astrologia a ramas ca parte absolut integranta a vietii romane. Au supravietuit suficiente horoscoape care sugereaza ca mersul la astrolog era o obisnuinta. Unele dintre ele vorbesc in detaliu despre viata si ambitiile,punctele slabe si punctele forte ale cetatenilor de rand.
Interesul romanilor pentru astrologie se regaseste in spatiul public, oglindit in imensul vultur a lui Zeus de pe tavanul sanctuarului de la Palmyra Bel, de exemplu, care este inconjurat de zodiac; la curse, carele porneau de la puncte de start care aveau ca insemn zodia conducatorului de atelaj, iar cursa insemna 7 tururi de stadion, cate o tura pentru fiecare planeta cunscuta. Imagini ale astrologiei se regasesc peste tot. Unul dintre exemplele cele mai faimoase este sarbatoarea descrisa de Petronius in Satyricon, unde in casa lui Libertului Trimalchio, oaspetii stateau in jurul unei mese pe care diferite feluri de mancare au fost gatite in conformitate cu semnele zodiacului - carne de vita in temeiul Taur, turta dulce si rinichi sub Gemeni echilibrat de o tarta atarnata de o cobilita, pe o scara, si o prajitura cu branza de cealalta semnifica Balanta, doi chefali pentru semnul Pesti etc.