Inceputul Zasha
Am inceput acum 5 ani, dupa ce am avut si alte experiente legate de domeniul artistic. Am terminat design dar imi place foarte mult sa pictez, iar o vreme m-am ocupat cu asta, apoi cu grafica publicitara si in 2004 m-am hotarat sa-mi deschid atelierul ZASHA impreuna cu Antonela Badita. Numele ZASHA l-am ales pentru ca-mi place foarte mult, mi-ar fi placut sa am numele asta, dar poate mi-l schimb pentru ca foarte multa lume imi spune asa (glumesc).
La inceput m-am lovit de tot felul de bariere legate de organizare, piata, distributie cat si tehnice, materiale, accesorii dar nu m-am gandit nici o clipa sa renunt.
"A fost odata ca niciodata...ZASHA"
Povestea numelui incepe asa: ZASHA este un nume rusesc care-mi place de mult timp si pe care l-am folosit o vreme ca nick-name.
Care este stilul tau si ce te-a facut sa crezi ca va avea impact asupra modei de la noi?
Stilul s-a nascut dintr-o serie de cautari, de influente - de exemplu cultura punk care se regaseste in aproape tot ceea ce fac, este foarte aproape de personalitatea mea, dar nu m-am gandit la impact.
Creatiile ZASHA sunt functionale, "easy to wear", intr-un stil minimalist, accentul fiind pe croi, dar si pe textura.
Cele mai importante evenimente la care ai participat?
Festivalul de moda de la Iasi, prezentarea din cadrul Avanpremiere din primavara 2008, prezentarea colectiei de toamna-iarna 2006 la Academia de Arta din Grasse, Franta
Care a fost cea mai mare realizare profesionala de pana acum?
Cel mai important lucru pentru mine este faptul ca fac ceea ce-mi place si pot trai din asta. E placut sa-ti vezi creatiile apreciate.
Cea mai mare dezamagire a ta, privitor la moda, din experienta?
Nu e usor sa fii designer in Romania, unde nu exista ajutor financiar din partea statului sau un sistem in domeniul modei, practic nu prea exista piata.
Care este dorinta ta cea mai mare legata de moda?
As dori o dezvoltare a business-ului asa incat exportul sa devina un punct important.
Intre ce preturi variaza tinutele ce iti poarta semnatura?
Preturile se situeaza intre 200 si 600 ron in majoritate dar sunt si creatii speciale ce depasesc 1500 ron
Care e targetul tau atunci cand creezi?
ZASHA se situeaza in zona brand-urilor de designer sau high-street. Target-ul e format din fete care au un univers al lor, au simtul umorului, iubesc muzica, le place sa creeze si sa inventeze si au acea indrazneala in a purta cu nonsalanta creatii speciale, taieturi si combinatii neuzuale.
Adelina Ivan, omul din spatele brandului ZASHA
Daca e sa vorbesc despre mine ca designer, sunt deschisa, curioasa, imi place sa ma joc cu formele si sa interpretez, nu imi stabilesc limite in ceea ce fac. Altfel, sunt preocupata de familie, am doi copii pentru care timpul petrecut impreuna inseamna mult si am realizat de curand ca asta e un lucru foarte important chiar daca meseria mea imi ocupa cea mai mare parte din timp.
Mesajul Adelinei Ivan pentru tine, cititoarea Feminis:
Sa fii creativa, relaxata, funny, sa ocolesti cliseele comerciale si sa sustii designerii romani.