Weekendul trecut, pe 25 aprilie, la Cinema Studio din Bucureşti, a avut loc Gala de închidere a celei de-a unsprezecea ediţii a Festivalului Internaţional de Film Bucureşti.
Premiul pentru Cel mai bun film a revenit producţiei franceze Loin des hommes/ Departe de oameni, în regia David Oelhoffen, "pentru modalitatea inteligentă prin care se foloseşte de elementele specifice genului western pentru a explora dileme morale sincere, dar şi integritatea personală, pentru că te provoacă să te gândeşti la vanitatea războiului şi, nu în ultimul rând, să ne readucă aminte că astăzi trăim în situaţii identic de fragile, unde violenţa poate deveni foarte uşor o armă împotriva umanităţii".
Premiul pentru Cel mai bun regizor a rămas în România, după ce i-a fost acordat Anei Lungu (foto sus) regizoarea lungmetrajului Autoportretul unei fete cuminţi/ Self-portrait of a Dutiful Daughter.
Juriul şi-a motivat alegerea precizând că premiul a fost acordat "pentru controlul vizionar al actorilor profesionişti şi amatori prin montajul inteligent, umorul ironic şi cadrele lungi, atunci când graniţele invizibile dintre ficţiune şi neprevăzutul evenimentelor reale improvizate dispar şi descoperă curajos simbolurile şi incertitudinile tinerei generaţii".
Autoportretul unei fete cuminţi a câştigat şi Premiul Publicului. Din 25 septembrie, publicul român va avea ocazia să vadă filmul regizat de Ana Lungu şi pe marile ecrane din ţara noastră.
A Girl Walks Home Alone at Night / O fată merge acasă singură în noapte (SUA, regia Ana Lily Amirpour), unul dintre cele mai aşteptate filme din selecţia BIFF, a câştigat o Menţiune Specială "pentru stilul vizual ce-ţi taie respiraţie, pentru imaginea alb-negru impresionantă şi pentru modul ingenios de a spune povestea, plin de simboluri ascunse ce încurajează imaginaţia spectatorului".
Debutul Anei Amirpour a fost şi pe placul celor trei membri ai juriului criticii, care i-au acordat Premiul Criticii "pentru capacitatea cinematografică remarcabilă de a umaniza misterios şi discret prototipul legendar al vampirului, evidenţiind prin contrast dezumanizarea şi criza de identitate tipice specifice tot mai multor oameni ai societăţii contemporane din aproape orice parte a lumii", se precizează într-un comunicat remis Feminis.ro.