Uita de celebra replica "Zoe, fii barbata!"
Potrivit unor studii, intrebate ce isi doresc la locul de munca, 73% dintre femei au raspuns ca isi doresc "libertatea de a fi eu insami". Intreaba un barbat daca isi doreste sa fie el insusi la locul de munca si vei primi probabil in loc de raspuns o privire suspecta. Multe dintre femeile aflate in pozitie de lider afirma ca a fi tu insati, ca femeie, la locul de munca, are avantaje.
De regula, primesti de la colegi si sefi sfaturi de tipul "Nu mai fi asa toleranta." sau "Fii mai agresiva!".
Adriana, o femeie al carei nume de familie nu il vom divulga, a ales sa ne impartaseasca putin din experienta ei. Adriana este o femeie grijulie, plina de empatie.
"Am primit tot felul de sfaturi despre cum sa fiu si cum sa nu fiu la locul de munca. Majoritatea ma incurajau sa renunt la firea mea amabila si rabdatoare, sa calc pe cadavre pentru a ajunge in varf. Am decis sa le ignor si sa fiu eu insami. Sa fiu femeie."
In prezent, Adriana ocupa pozitia de director de vanzari, este una dintre persoanele de baza in compania pentru care lucreaza si este, in continuare, aceeasi femeie grijulie, toleranta si amabila - calitati care, spune ea, au ajutat-o mai mult decat oricare dintre sfaturile primite de-a lungul timpului.
Femeile vorbesc mult - profita de asta!
Mai mult de 50% dintre femeile aflate in pozitii de conducere sustin ca dezvoltarea unui stil de comunicare in concordanta cu cel al colegilor de sex masculin este esentiala. Cu alte cuvinte, alege o frecventa comuna, pentru a-i face sa uite de faptul ca barbatii vin de pe Marte si femeile vin de pe Venus. Sunteti oameni si vorbiti aceeasi limba, iar tu, ca femeie, trebuie sa profiti cat mai mult de comunicare pentru a-ti croi drumul spre succes.
Cand vorbesc, femeile o fac adesea pe ocolite si folosesc multe intrebari pentru a-l face atent pe interlocutor. Acest tip de comunicare este specific femeilor. Insa pentru un barbat, acest mod de a comunica nu reprezinta decat un semn ca femeia nu are idee despre ce vorbeste sau ca este nesigura pe ideile pe care le transmite.
Laura, vice-presedinte al unei companii de asigurari, spune ca "Din propria-mi experienta va spun ca femeile care cer adesea sfaturi si aprobari sau confirmari sunt privite ca fiind incapabile si smiorcaite. Nu asta este mesajul pe care vrei sa il transmiti daca scopul tau este de a ajunge intr-o pozitie de conducere. Mi-a luat ani de zile sa imi rafinez abilitatea de a lua decizii rapid si eficient. Am invatat ca pentru a ajunge sus trebuie sa poti sa comunici eficient cu ceilalti, oferindu-le o perspectiva clara. Cuvintele sunt oglinda prin care ceilalti ajung sa te perceapa. Foloseste-le cu cap si cu incredere!"
Horoscop: Reusita zodiei tale in viata
Zodia sefului tau: Cum sa ii faci fata cu succes
Cariera de succes - Trucuri utile "furate" de la barbati
Fii capabila, nu atragatoare!
Etaleaza-ti abilitatile si nu sexualitatea.
Maria, director executiv la o companie multinationala, a acceptat sa ne impartaseasca un sfat care a ajutat-o mult in cariera. Nu raspunde niciodata la intrebarea "Ce mai faci", venita din partea unui superior, cu un simplu "Bine, multumesc". "Am fost invatata sa raspund la astfel de intrebari cu o propozitie care sa reflecte o actualizare a activitatii mele. Daca reuseam sa realizez ceva important, aveam grija ca asta sa ajunga la urechile sefului de indata ce ma intreba de sanatate. Astfel, transform un simplu gest de politete intr-un avantaj pentru mine."
In plus, femeile de succes stiu sa nu faca abuz de farmecul personal la locul de munca. Studiile au aratat ca femeile care flirteaza, poarta fuste scurte, adopta pozitia picior peste picior sau ii fac masaj unui coleg de sex masculin la locul de munca primesc mai putine avansari si mariri de salariu.
Asadar, fii femeie, dar cu masura. A profita de feminitatea ta nu inseamna sa exagerezi. Alege sa pui accentul pe intelect si nu pe fizic.
Accepta-ti slabiciunile si cere ajutorul!
Cea mai mare provocare in viata unei femei este aceea de a se imparti intre cariera si viata de familie. Femeile sunt cele care se confrunta cu cele mai multe probleme din acest punct de vedere, deoarece in cazul lor intervine si sarcina, respectiv cresterea copiilor.
Pentru a o scoate la capat, majoritatea femeilor cu o cariera infloritoare ajung sa apeleze la servicii de curatenie pentru ca nu pot aloca destul timp sarcinilor gospodaresti. In plus, cresterea copilului este realizata cu ajutorul rudelor sau a unor bone. Nu trebuie sa te privezi de bucuria de a avea copii pentru o cariera de succes. Trebuie doar sa ai in vedere ca nu le poti face pe toate.
Andreea, director adjunct la o companie de asigurari, ne confirma acest lucru: "Nu am incercat niciodata sa le fac pe toate singura. Nu este omeneste posibil. Am o multime de oameni care ma ajuta, iar rezultatele se vad. Am o familie frumoasa, fericita, iar pe plan profesional sunt mai multumita ca niciodata."
Indrazneste sa fii femeie!
Sharon Patrick, presedinte si director operational la Martha Stewart Living, a declarat la un moment dat ca "Nu putem ignora un milion de ani de istorie, de stat la birou sau acasa. Barbatii sunt cei care vaneaza, femeile sunt cele care au grija de camin."
Cu toate acestea, tot mai multe companii se indeparteaza de valorile rigide si de ierarhiile stricte, adoptand o atitudine mai deschisa, ghidandu-se dupa un model democratic, ce ofera sanse egale atat femeilor cat si barbatilor. Astfel, putem afirma cu tarie ca a fi femeie poate fi un avantaj in cariera.
Zodia si colegii - Compatibilitatea la locul de munca
Implanturi cu silicon = un job mai bun? Afla!
Barbatii prefera femeile puternice - Afla de ce!