De asemenea, aproximativ 8% dintre persoane au redirectionat 2% din impozitul pe venit catre diverse scoli sau fundatii care sprijina educatia sau cultura.
Criteriul care a stat la baza alegerii unei organizatii catre care sa orienteze cele 2 procente din impozitul pe venit in 2009 este recomandarea - fie din partea familiei, prietenilor sau cunostintelor, fie din partea companiei la care lucreaza - aproape 2 treimi dintre cei chestionati optand pentru una dintre cele doua variante.
Doar 60% dintre persoanele care castiga venituri din diverse surse stiu despre posibilitatea redirectionarii a 2% din impozitul pe venit catre o organizatie non-profit. Acestea sunt mai degraba persoane din mediul urban cu educatie superioara si venituri mai mari.
Principalele motive mentionate de catre cei care nu au redirectionat 2% din impozit in 2009 sunt fie lipsa de interes (28%), fie lipsa unui venit in 2009 (26%). Alte persoane invoca necunoasterea procedurii de redirectionare (15%), lipsa de incredere in ONG-uri (8%) sau faptul ca nimeni nu le-a solicitat acest lucru (7%).
Intentia de redirectionare a 2% din impozitul pe venit in 2010 este la nivel declarativ sensibil mai mare fata de anul trecut, peste trei sferturi dintre persoanele care cunosc aceasta posibilitate spunand ca vor si actiona in consecinta.
Ca posibili beneficiari, ierarhia este asemanatoare cu 2009, pe primul loc aflandu-se biserica sau fundatiile bisericesti (23% dintre cei care intentioneaza sa redirectioneze) urmata de organizatiile Salvati Copiii (14%), SMURD (13%), Copii in dificultate (10%) si Crucea Rosie (aproape 9%).
Pe de alta parte, gradul de notorietate al unor campanii de promovare tip 2% este destul de mic, doar aproximativ un sfert dintre persoanele care cunosc aceasta posibilitate putand mentiona campaniile. Acest lucru arata faptul ca decizia de redirectionare este mai puternic influentata de alti factori decat de campaniile de promovare realizate de organizatii si ONG-uri.
Cele mai cunoscute campanii sunt cele derulate de Crucea Rosie (9%), Salvati Copiii (7%), biserici sau fundatii bisericesti (5%), SMURD (peste 3%) sau diverse campanii pentru copii bolnavi, mentionate de 3% dintre cei intervievati.
Informatiile provin din studiul GfK Omnibus realizat in luna martie 2010, pe un esantion de 426 de persoane din mediul urban si rural care castiga venituri din salarii sau alte surse.
Rezultatele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 18 ani si peste.