Autoarea povestii lui E.T., Melissa Mathison, nu se pregatise pentru cinematografie, mai ales ca ii placea doar sa se ocupe de copii. Dupa absolvirea colegiului, ea se angajeaza ca baby-sitter pentru a avea grija de copiii regizorului Francis Ford Coppola.
Mai intai pentru o ora, doua, pentru ca mai apoi sa ramana 8 ani in familia cunoscutului regizor. Asa a inceput legatura ei cu universul copiilor (pe care il indragea) si cu universul cinematografic (pe care avea sa il descopere cat de curand).
Insa intamplarea a facut ca ea sa ajunga sa lucreze la filmul E.T. the Extra-Terrestrial (1982) si chiar sa ii scrie scenariul. Intr-o buna zi, regizorul Steven Spielberg i s-a adresat tinerei Melissa Mathison cu rugamintea sa imagineze o poveste despre o fiinta dintr-o alta galaxie care se rataceste pe Terra.
Singura sugestie facuta de Spielberg era ca extraterestrul sa nu mai fie un personaj malefic, asa cum il prezentasera alte filme SF ale vremii, ci, dimpotriva, sa fie bun si nu oamenii sa se sperie de el, ci viceversa. In doar 8 saptamani, scenariul era gata.
"Totul a venit de la sine. De la inceput am stiut ca E.T. trebuie sa fie mai mic, mult mai mic decat copiii care-l vor descoperi. Ei ii vor purta de grija; il vor intelege, iubi si salva; si am stiut ca trebuie sa fie foarte, foarte urat. Pe masura ce scriam, m-am atasat extraordinar de mica faptura si, la sfarsit, pot spune ca plangeam de-a binelea. Intrebarea era daca si spectatorii vor reactiona la fel", declara Melissa Mathison in anii '80.
Raspunsul a fost peste orice asteptari. Micul extraterestru si prietenul sau de pe Pamant au demonstrat ca nici cea mai avansata tehnica nu poate ucide romantismul, tandretea si dragostea. E.T. a urcat in 180 de zile pe primul loc al box-office-ului, aducand doar in primele 6 luni de difuzare un castig de aproape 200 de milioane de dolari.
Chiar daca putini se indoiau de confirmarea succesului filmului prin premiile Academiei Americane de Film, totusi, de aceasta data, filmului lui Spielberg i-au fost rezervate doar Oscaruri pentru efecte tehnice. Sursa: Adina Darian, 1985, "Mirajul statuetei de aur", editura Meridiane.
Citeste si: Botezul statuetei de la premiile Oscar
Cele mai ciudate hobby-uri ale vedetelor
"Baiatul lu' mama": Ce fel de relatie au actorii cu mamele lor
Si barbatii plang: 9 actori care au varsat lacrimi de crocodil in roluri mari
25 de lectii de viata pe care le inveti dintr-un serial SF
Asa ar arata printesele Disney intr-o lume post-apocalipsa
Cat de buni si cat de rai sunt supereroii in pat