“Educatia timpurie este perioada critica pentru dezvoltarea cognitiva a copiilor. Daca un copil nu este stimulat corespunzator pana la varsta de 4-5 ani, nu va recupera diferentele fata de ceilalti copii. Educatia timpurie este fundatia pe care se construieste succesul scolar. “, Maria Gheorghiu, Director Executiv Ovidiu Rom.
Spotul TV in care apare Ethan Hawke a fost filmat intr-un cartier sarac din Paris la distanta de cateva minute de locul unde filma impreuna cu Kristin Scott Thomas. In mesajul sau, Ethan incurajeaza parintii saraci sa isi trimita copiii la scoala astfel incat acestia sa isi poata atinge potentialul maxim.
Celelalte spoturi au fost filmate pe strada Pangarati din Bucuresti, ai carei locuitori traiesc in conditii de saracie extrema, fara apa curenta sau canalizare. Cu trei ani in urma, Ovidiu Rom a raspuns la apelul dnei directoare Carmen Crudu de la Scoala 147, si a inceput recrutarea copiilor care ar fi trebuit sa fie inscrisi la gradinita sau in clasa I. In acel prim an, Ovidiu Rom a recrutat 43 de copii cu varste intre 3 si 9 ani de pe aceasta strada lunga de doar 200m. Peste 90% dintre acestia sunt la gradinita sau la scoala astazi.
In spoturile din acest an, cunoscutul regizor Cristian Mungiu a dorit sa ilustreze faptul ca fiecare dintre noi are datoria de a nu trece indiferent pe langa acesti copii. Fie ca este vorba de Horia Brenciu care ia pe bicicleta sa un baietel si il duce la scoala, de Andreea Esca care ia de acasa o fetita pentru a o duce la gradinita sau de Margareta Paslaru care invata un grup de copii pe strada sa cante melodia din filmul “Veronica”, cu toti putem da o mana de ajutor.
“Incercam sa transmitem mesajul ca Fiecare copil in scoala este responsabilitatea fiecaruia dintre noi” declara Leslie Hawke, Presedinte Ovidiu Rom. “Este usor sa arunci vina pe parintii saraci si needucati pentru ca nu-si trimit copiii la scoala la timp. Dar asta nu rezolva problema. Incurajarea si sprijinirea lor pentru a putea sa o faca este ceea ce ar putea schimba ceva.”
Bucurandu-se de sprijinul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului si de cel al Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, campania isi propune sa creasca gradul de inscriere si frecventa la gradinita si la scoala pentru copiii saraci si sa aduca educatia timpurie ca prioritate pe agenda publica.
“Scuza, invocata atat de des, ca nu sunt suficiente locuri in gradinite, pur si simplu nu este acceptabila pentru a priva un copil de dreptul sau la educatie timpurie. Se pot gasi solutii provizorii, se pot folosi temporar cladiri goale, se pot crea doua serii, de dimineata si de dupa-amiaza –trebuie orice este posibil pentru ca toti copiii sa poata merge la gradinita”, declara Leslie Hawke. “Este o investitie in
viitorul tarii. De fapt, educatia timpurie este cea mai importanta investitie pe care o putem face pentru societatea noastra”.
Spoturile de anul trecut au fost difuzate de aproximativ 7,000 de ori pe 25 de canale TV. Incepand de ieri, Horia Brenciu, Andreea Esca, Margareta Paslaru si Ethan Hawke vor putea fi urmariti in spoturile de anul acesta.
Foto: Cezar Tabac