"Strategii de marketing pentru anul 2009: 1. Eliminarea pe cat posibil din structura colectiilor a extensiilor care nu si-au demonstrat eficienta maxima (folosind limbajul de marketing, vom cauta sa scapam de 'pietrele de moara' sau 'dileme' si sa punem accentul eficient pe 'vacile de muls' ale brandului;)
2. Loializarea clientelei – grija fata de clientii nostri, sa le cunoastem foarte bine necesitatile si sa ne adresam personalizat lor, urmarind prin aplicarea a diferite strategii de comunicare si pret cresterea consumului individual si pastrarea clientelei
3. Atentie deosebita acordata strategiilor de pret si promotiilor – practicarea mai intensiva a diferitelor tehnici promotionale (vanzari grupate, bonificatii, etc.) si stabilirea unor preturi atractive pentru client. Vom cauta in acest sens sa nu ne indepartam prea mult de la ideea brandului, sa reducem costurile eficient astfel incat sa ne pastram valorile calitative." Anca Diaconita Bulhac, Marketing Manager "Nichi Cristina Nichita"
"Magazinele - si ma refer aici la partenerii nostrii de afaceri - care comercializeaza produsele Triumph si Sloggi vor adopta fiecare in parte strategii, in functie de politica lor. Triumph International Romania, ca furnizor, nu este afectat pana in acest moment de recesiune. Cred ca cel mai mult vor fi afectate firmele mici, care distribuie pe o singura nisa. Noi acoperim toata piata, avem colectii de lenjerie care se adreseaza femeilor cu diverse stiluri de viata si conditii sociale.
Astfel, la produsele din colectia de baza avem ca principal atu fata de competitorii nostri cupele mari la sutiene (ce merg pana la cupa G). De asemenea, pe segmentul Fashion venim mereu cu noutati atractive, de o calitate incontestabila. Momentan recesiunea nu se resimte si probabil ca o strategie anume se va face doar atunci cand ne vom simti 'loviti', Bugetul de publicitate ramane la fel." Rodica Bodescu, Marketing Manager "Triumph"
"Criza nu are niciun efect asupra brandului. Mai mult de atat, deschid si un magazin in zona Dorobanti. Singurul lucru, simt eu, ca femeile se vor gandi de doua ori inainte de a comanda. Vor face cumparaturi mai chibzuit." – Mihaela Glavan, designer "Sepala"
"Pe noi criza nu prea ne afecteaza. Din punct de vedere al vanzarilor, totul e ok, ca si strategie de munca. Insa va exista un impact la nivelul companiilor care ne sunt partenere la eveniumente, etc. Mai precis, aceste companii isi vor taia din bugetele de marketing si va trebui sa ne finantam singuri. Noi ne organizam singuri evenimentele si de aceea vom fi 'loviti' direct. De aceea va fi nevoie de mai multa convingere si mai multa munca. Fiind o productie mica si exclusivista, vanzarile nu sunt afectate prea mult. Suntem ca business-ul cu bauturi, in criza crestem.
Cand este la un nivel mare esti lovit, inca atunci cand te bazezi pe exclusivitate, nu prea se schimba mult. Ne straduim strict la partea aceasta, de costuri fixe. Nu ne mai avantam prea mult sa mobilam, etc..
Companiile mari care sunt promovate in evenimentele noastre au redus din bani. Se va largi paleta de companii la care brandurile apeleaza. Insa acest lucru, nu inseamna evenimente mai putine. " – Catrinel Chiriac, PR Manager "Adrian Oianu"
"Este destul de greu de prevazut cum ne va afecta recesiune. Noi credem ca sectorul de lux va fi mai putin afectat. Ne gandim sa avem produse cu preturi mai accesibile ca pret. O sa incercam sa ne adaptam. In prima faza clientela se pastreaza la acelasi nivel.
Noi ne focusam pe haine de evenimente care se vand foarte bine, mai ales in sezoanele cheie cum sunt primavara-vara si toamna." – Mihaela Buligoanea, partener "L’Armoire".
"Tinand cont ca la baza procesului de cumparare a bijuteriilor si accesoriilor fantezie sta componenta emotiva si nu cea rationala, femeia isi va dori tot timpul sa investeasca in frumusetea si eleganta ei. Chiar si in aceasta perioada dificila, o bijuterie fantezie va aduce "o pata de culoare si veselie" in sufletul sau. Deci, strategia de marketing nu va fi diferita de cea adoptata in anul 2008 – vom lansa in continuare colectii noi, vom avea campanii de reduceri, ne vom consilia clilentele, le vom acorda suportul nostru prin Centrul de Relatii Clenti si cu ajutorul Consultantilor de Vanzari din magazine.
Vom fi mereu alaturi de clientele noastre, mai ales ca in aceasta perioada de recesiune au nevoie mai mult de noi, de "o oaza de veselie" si de culoare. Suntem aici ca sa le acordam o raza de speranta intr-un peisaj sumbru, citadin si financiar. Prin bijuteriile si accesoriile Meli Melo – Paris, clientele noastre vor reusi sa evadeze din problemele financiare si personale cauzate de aceasta perioada gri de recesiune", declara Dana Sofia – Director de Marketing la Meli Melo – Paris.
Asa ca ne vom astepta la reduceri mai multe la majoritatea magazinelor si poate si preturi mult mai accesibile. Pentru ca atunci cand vrei sa faci cumparaturi chibzuit, vrei sa vezi o lista de reduceri si oferte promotionale care sa te convinga sa scoti portofelul, nu-i asa?
Cu alte cuvinte, recesiunea o sa treaca neobservata pe langa garderoba noastra.