Fie-mi cu iertare, dar cand mama mi-a zis sa optez pentru Limbi Straine, am batut cu pumnul in masa pentru Jurnalism. Nu vreau sa cred ca m-am luptat pentru un lucru fara viitor. Imi este greu sa concep cum este posibil sa se degradeze jurnalismul in asemenea hal.
Ce minte “luminata” ar fi putut sa se gandeasca, chiar si pentru o secunda, ca imaginea unui ziar de prestigiu, care se prezinta a fi “Ziarul oamenilor de afaceri”, ar trebui sa fie asociat cu industria porno. Ce angajator care se respecta ar putea sa isi puna jurnalistele, care redacteaza stiri serioase, articole documentate despre piata de capital, banci, asigurati, fonduri europene, politica, companii sau afaceri, sa pozeze aproape la fel de dezbracate ca vedetele din Playboy (nu ca ar fi o greseala sa pozezi intr-o astfel de revista, dar acolo stii pentru ce faci asta, ai un scop si te adresezi unui anumit public). Asta daca nu cumva, ziarul cu pricina vrea sa se reorienteze si sa scrie pentru oamenii de afaceri interesati de alte profiluri.
Ce e si mai strigator la cer, este ca aceste calendare se vand, iar ele nu au un pret modic, costa cam tot atat cat face un manual de clasa a 8- a. Mai mult decat atat, promovarea nu se face la ziarul in sine, ci mai degraba la "Cele mai frumoase fete din presa". Acum, cat de mult trebuie sa conteze frumusete angajatilor din presa romaneasca si, cat calitatea informatiei?
Este drept, presa de calitate se vinde tot mai greu, are un public tot mai restrans si nu e usor de “digerat” pentru oricine. Asta nu inseamna ca trebuie sa se apeleze la astfel de strategii de marketing pentru a-si face loc in casele oamenilor. Acum vorbesc de ei, deci PR-ul si-a cam facut treaba, dar cum ramane cu urmarile pe termen lung? Cu ce inima as mai citi articolele acestui ziar, de vreme ce vad cum este promovat.
Poate am anumite prejudecati, iar angajatele ziarului sunt chiar dotate din punct de vedere intelectual, nu doar fizic (asa cum o arata calendarul) si, poate, materialele lor sunt de o calitate rara, dar sa ma ierte Dumnezeu, de ce femeia trebuie sa se dezbrace ca sa conteze in ochii cuiva?
Fiind un ziar de business, ar fi putut la fel de bine sa aiba parte o sedinta foto cu angajatele imbracate office, m-ar fi atras mai mult si chiar mi-ar fi inspirat credibilitate. Totusi, s-a apelat la “goliciune”, fapt ce ma face sa cred ca, fie ea cat de nisata, presa nu va reusi niciodata sa se vanda daca sta imbracata.
Am calendarul in fata si incerc sa gasesc si ceva bun de zis si, da, as putea spune ca imaginea fetelor este impecabila, toate sunt frumoase, lenjeriile folosite de asemenea, machiajul este ireprosabil, dar totusi cum ramane cu imaginea presei de business pe care o vad destul de sifonata?
Cred ca lunile anului ar fi putut fi la fel de frumoase imbracate in camasi, cu fuste scurte, dar decente, la birou sau luand un interviu unui om de afaceri, dar ele au ales sa se dezbrace si sa faca dezvaluiri luminoase de pe patul dintr-un apartament prezidential unde au poposit candva Jaques Chirac, Natalia Oreiro, Nicolas Sarcozy, Tony Blair si raposatul si cantaretul meu de pop preferat, Michael Jackson.
Romanie, cand te-ai murdarit atat de tare?