Primul meu atelier a fost de fapt garajul meu, unde stateam serile si incercam sa creez perechea de pantofi perfecta pentru mine, pentru ca nimic din ce gaseam in magazine acum 4 sau 5 ani nu-mi placea. Nu m-am trezit invatat in acest domeniu, am "furat" meserie de la tatal meu care a lucrat la cea mai cunoscuta fabrica de incaltaminte de pe vremea comunismului, Guban, din Timisoara. Prima pereche de pantofi mi-am facut-o mie, apoi incet incet am inceput sa fac modele mai simple, de vara, pentru fete, iar astazi, sub marca, MONO, am modele care ar putea oferi diversitate oricarui dressing feminin din Romania – de la balerini cu talpa usoara si sandale de vara, pana la botine "Oxford shoes" si pantofi glamour. Daca multe lucruri s-au schimbat de la primele mele incercari in garaj, sunt elemente care s-au pastrat si care pot sa spun ca definesc brandul MONO. Toti pantofii sunt din piele naturala, atat in exterior, cat si in interior, si sunt realizati manual. Cele mai multe modele sunt unicat.
Au existat confuzii la inceput sau momente in care ti-ai fi dorit sa renunti?
Sigur ca da. Este un domeniu in care trebuie sa lupti din greu ca se te afirmi si sunt inca in razboi, ca sa zic asa.
Care e povestea numelui sub care creezi?
MONO inseamna unicitate, o valoare pe care vreau sa o transmit cu pantofii pe care ii concep.
Care este stilul tau si ce te-a facut sa crezi ca va avea impact asupra modei de la noi?
Stilul meu nu tine de o culoare sau de un model anume. Este vorba mai degraba despre un simt estetic. Iar asta va avea impact mereu, indiferent de schimbarile tendintelor. Toate femeile isi doresc, constient sau nu, sa se simta sigure pe ele. Iar o pereche de pantofi are atrage privirile trecatorilor si invidia colegelor de lucru le poate crea senzatia asta. Care sunt preconizarile pentru viitor?
Ce-mi doresc pentru viitor? N-ar fi rau sa pot sa incalt toate femeile din Romania. Bineinteles, vreau ca MONO sa devina un nume pentru fashionistele noastre.
Care a fost cea mai mare realizare profesionala de pana acum?
Sunt un perfectionist incurabil, asa ca cea mai mare realizare profesionala, asa cum o vad eu, inca nu a aparut. Ce ma bucura insa este faptul ca aproape zilnic gasesc nume noi pe blogul meu, handmade.weblog.ro, creandu-se astfel o comunitate MONO, in care foarte importanta este comunicarea directa cu clientele mele. Eu zic ca e o realizare.
Care este cea mai mare dezamagire a ta, privitor la moda, din experienta?
Ca se schimba atat de repede.
Ce tip de pantofi creezi si pe ce pui accentul atunci cand creezi (materiale, culori, etc)?
Pantofii mei, asa cum am spus si mai sus, pot umple dressingul unei femei active, inventive si pline de siguranta – balerini, "pumps", sandale, botine. Desi imi place sa gandesc putin in afara constrangerilor trendului, mai ales al celui trambitat de revistele glossy, urmaresc cu atentie evolutiile scenelor de moda din Europa. Ma inspira si moda strazii, mai ales din capitalele nord-europene. Iar culorile si chiar texturile pielii sunt de obicei cele recomndate de specialisti – anul acesta, o sa vedeti la MONO mult roz electric, verde, albastru si galben. Foarte putin rosu, dar combinatii clasice urbane – diferite nuante de gri, alb cu negru. Pielea lacuita si texturata – lucrez, de exemplu, destul de mult cu piele de strut – este inca foarte in trend.
Intre ce preturi variaza pantofii ce iti poarta semnatura?
Preturile incep de la 130 de lei si pot ajunge la 250, in functie de complexitatea tiparului si de unicitatea modelului.
Care e targetul tau atunci cand creezi?
Femeile care vor sa intoarca privirile pe strada.
Cum esti tu in spatele etichetei de designer?
Am foarte putin timp sa fiu altfel decat Dumitru Mihaica/MONO.
Mesajul tau pentru cititoarea Feminis
Sa fie unice.