Am ajuns aici parcurgand foarte multe etape, ce erau mai aproape sau mai indepartate de marketing. Mi-am setat inca din liceu target-ul de a deveni o femeie de cariera. Astfel, m-am angajat in primul an de facultate la un birou de relatii cu clientii. Aceasta experienta m-a transformat radical, ca profesionist al domeniului dar si ca individ. Am inteles cat de complexa este de fapt comunicarea interpersonala. Ulterior, am avut treptat joburi de complexitate din ce in ce mai ridicata, fara sa ma orientez insa direct catre marketing. Ajungand tangential sa am de-a face cu mici proiecte de marketing, am vazut ca aici se pot dezvolta proiecte durabile si extrem de creative. Cred ca factorul cel mai puternic a fost posibilitatea de exprimare foarte larga pe care o ofera o slujba in marketing.
2. Care sunt partile bune si care sunt cele rele ale locului de munca?
Partile bune si cele rele provin din aceeasi coordonata: nu exista doua zile la indigo. De aici libertate, individualitate, creativitate, dar si incertitudine, responsabilitate ce poate deveni apasatoare, probleme de adaptare la nou. Balanta se dezechilibreaza in functie de trasaturile personale de caracter.
3. Care este programul tau zilnic?
Per ansamblu, programul meu de zi cu zi se remarca in primul rand prin.... absenta efectiva de la birou. Rareori doua proiecte se aseamana pana la identificare, deci si modalitatile de gestionare sunt de asemenea foarte diverse. Fiecare proiect impune un anumit ritm de lucru, trebuie considerat aparte si va avea deci un orar special destinat. Sunt proiecte la care esentiale sunt intalnirile, negocierile etc, sunt, dimpotriva, initiative pentru care te regasesti in fata calculatorului 13 ore pe zi. O foarte mare parte din munca de marketing se desfasoara in alte orase sau tari, deoarece deschiderea de noi locatii este o coordonata vitala in directia strategica a companiei. Astfel, pot spune ca am norocul ca programul meu de birou sa fie deseori „dat peste cap” de plecari in Paris, Verona sau Milano.
4. Ce presupune functia pe care o ai acum si ce inseamna aceasta functie pentru tine?
Presupune gestionarea mixului de marketing, dar si un nivel ridicat al comunicarii cu toate departamentele firmei. Presupune o cunoastere in profunzime a serviciului (in cazul meu) sau a produsului pe care il expui pietei. Intrarea in departamentul de marketing al operatorului low cost numarul unu a insemnat pentru mine nu numai o provocare profesionala, compania avand foarte mult dinamism in sfera marketingului, ci si o provocare tehnica. Dezvoltarea de programe coerente nu poate fi realizata fara o cunoastere in profunzime a intregului proces, astfel ca a trebuit sa invat nu doar noi strategii de marketing, ci aspecte operationale, particularitati ale industriei aviatice s.a.m.d.
5. Ce inseamna in Romania sa fii o femeie cu cariera?
Inseamna ce inseamna sa fii om de cariera: target pe termen lung, profesionalul in fata personalului, strategia in fata tacticii, ansamblul nu reprezinta suma partilor. Consider ca Romania a depasit de mult stereotipurile de gen, o femeie intr-o pozitie ierarhica inalta la nivel corporativ nu mai reprezinta o exceptie. Intrebarea la care as vrea sa raspund totusi este ce inseamna sa fii o femeie cu o pozitie de top management intr-o companie importanta de transport aerian in regim low cost. Aceasta presupune orientare strategica pe termen lung, intampinarea stereotipurilor conform carora experienta manageriala se castiga in decade, nu in ani s.a.m.d. Inseamna inspiratie si subtilitate in alegerea angajatorilor, accelerarea ritmului de lucru, gandire „out of the box”, multa incredere in fortele proprii si invatare permanenta atat din carti cat si din experienta de lucru.