Cristina Bâtlan

Cristina Bâtlan a avut un an de coşmar. Fiul său a trecut...

Citeste mai mult»
peste

Consumul de pește, corelat cu o personalitate mai...

Citeste mai mult»
Marc

Portarul Marc-André ter Stegen dezminte că soţia sa l-a...

Citeste mai mult»
Céline Dion

Céline Dion îşi avertizează fanii cu privire la...

Citeste mai mult»
cant

Cântăreţul sud-coreean Wheesung a murit la vârsta de 43...

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Gene Hackman și soția sa au murit din cauze naturale,...

Citeste mai mult»
Regele Charles al III-lea

Regele Charles cumpără o casă de 3 milioane de lire,...

Citeste mai mult»
zbor

Destinații de vis pentru o lună de miere în Grecia: top...

Citeste mai mult»
prez

Stella McCartney etalează costume feminine într-un decor...

Citeste mai mult»
Macaulay Culkin

Cum a reacționat Macaulay Culkin după ce fratele său mai...

Citeste mai mult»

Schimbările care apar în creier după 3 zile fără acces la...

Citeste mai mult»
Pat McGrath

Louis Vuitton se lansează în sectorul produselor de...

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Moartea lui Gene Hackman - Compania de gaze a descoperit...

Citeste mai mult»
cioran

Alex Dobrescu, iubitul Cristinei Cioran, reținut pentru...

Citeste mai mult»
jucat

De ce femeile sunt mai reticente la practicarea jocurilor...

Citeste mai mult»
Sebastian Dobrincu și Otniela Sandu

Sebastian Dobrincu și Otniela Sandu s-au despărțit. Cu...

Citeste mai mult»
Elon Musk

Elon Musk a devenit din nou tată, pentru a 14-a oară

Citeste mai mult»
brody

Adrien Brody a doborât recordul pentru cel mai lung...

Citeste mai mult»
Dwayne Johnson

Dwayne Johnson a fost cel mai bine plătit actor din lume...

Citeste mai mult»
Brad Pitt

Brad Pitt a trăit „spaima vieţii lui”, după o tură pe un...

Citeste mai mult»
oscar

Premiile Oscar 2025 - "Anora", cel mai bun film, cu cinci...

Citeste mai mult»
alaptat

Top 10 sfaturi pentru mamele care alăptează

Citeste mai mult»
gene

Gene Hackman și soția sa nu prezentau 'nicio leziune...

Citeste mai mult»
gracie

Cântăreața Gracie Abrams și-a anulat concertul de la...

Citeste mai mult»
Katy Perry

Cântăreața Katy Perry va călători în curând în spațiu, a...

Citeste mai mult»
Michelle

Michelle Trachtenberg, actriţa din „Gossip Girl” şi...

Citeste mai mult»
Gene

Legendarul actor Gene Hackman, soţia Betsy şi câinele au...

Citeste mai mult»
tvv

Fiica lui Mohamed Salah va debuta pe micul ecran în...

Citeste mai mult»
Robbie Williams

Robbie Williams crede în paranormal: „Am abilități...

Citeste mai mult»
Charli XCX

Cântăreaţa britanică Charli XCX a câştigat Brit Award...

Citeste mai mult»
colesterol

Două vitamine populare ar putea ajuta la scăderea...

Citeste mai mult»
Shakira

Shakira, incognito printre participanții la Carnavalul de...

Citeste mai mult»
Karla Sofia Gascón

Karla Sofia Gascón, în plină controversă referitoare la...

Citeste mai mult»
dan negru

Ce își dorește Dan Negru la împlinirea vârstei de 54 de...

Citeste mai mult»
Timothy

Timothy Dalton, fost James Bond, "şocat" că Amazon a...

Citeste mai mult»
 Gérard Depardieu

Actorul Gerard Depardieu, vizat de o anchetă pentru...

Citeste mai mult»
fontana

Un turist a fost amendat cu 500 de euro după ce a plonjat...

Citeste mai mult»

Obiceiuri zilnice care îți pot schimba complet starea de...

Citeste mai mult»
cuptor

Produsul alimentar surpriză care te ajută să scapi de...

Citeste mai mult»
Horia Brenciu

Cât cer vedetele pentru a oferi un eveniment privat...

Citeste mai mult»

A fi sau a nu fi sef - 6 lectii de la un lider ratat

De în Cariera 4 aug 2014
Vrei sa afli reteta succesului si te visezi CEO al unei companii renumite? Daca te intereseaza ce sa NU faci pentru a ajunge acolo unde iti doresti, citeste in continuare si invata din experientele dure prin care a trecut un om cu aceleasi aspiratii ca si tine.

L-au concediat din functia de CEO, l-au eliminat din consiliul de conducere, i-au luat actiunile pe care le detinea si nu s-au mai uitat inapoi, in ciuda faptului ca el a pus pe picioare compania, el a venit cu ideea, a strans 30 de milioane de dolari de la investitori de prima clasa pentru a transforma visul in realitate si a recrutat primii 50 de angajati.

Dupa toate acestea, lui James Altucher i-au aratat politicos usa, potrivit celor scrise pe  thoughtcatalog.com.

Motivul? Era un lider execrabil. Nu stia lucruri elementare despre companie. Nu stia "cu ce se mananca" produsul companiei, nu cunostea clientii, nu stia cati bani castiga compania si care erau pierderile. Se uita dupa fuste si i se aprindeau calcaiele dupa angajate.

L-au renegat pentru ca nu facea nimic pentru nimeni. Nu voia sa vorbeasca. Se inchidea in birou si se prefacea ca nu e acolo. Daca ii vorbea cineva despre "viziune", dadea din cap si spunea ceva de genul "Sigur, vezi cum poti s-o faci".

A fi lider nu inseamna sa creezi ceva si sa te bazezi pe ceva ce ai facut in trecut sau pe autoritatea care ti-a fost incredintata.

A fi lider se intampla in prezent si trebuie sa inceapa prin a te conduce pe tine insuti. Este o stare de spirit, un mod de a gandi.

Dupa ce a condus 20 de companii (majoritatea esecuri) si dupa ce a investit in 30 de companii (majoritatea succese) si a fost casatorit de doua ori (cu o rata de succes de 50%), barbatul crede ca a inteles, in sfarsit, ce inseamna a fi lider:

1. Mai mult succes pentru ceilalti decat pentru tine

De departe cel mai important lucru este sa iti pese mai mult de bunastarea si succesul celor din jur. Trebuie sa ii ajuti pe cei din subordine sa creasca si eventual sa ajunga mai buni decat tine. 

Doar asa poti conduce. Daca tu vezi lumina, trebuie sa ii indrumi catre ea. Daca toti cei pe care ii conduci vor realiza mai mult decat tine, atunci o vei duce bine. James a trecut prin aceasta experienta in repetate randuri.

Nu conteaza ca este vorba despre angajati, investitori, prieteni sau parteneri de cuplu. Daca te concentrezi asupra acestui principiu in tot ceea ce faci, atunci esti un lider. Da-ti seama cum poti sa ii ajuti pe cei din jur sa aiba o zi buna, sa aiba succes in fiecare zi, sa realizeze tot mai mult pe zi ce trece.

2. DA si...

Desi a scris o carte numita "Puterea lui NU", James Altucher te incurajeaza sa spui DA. Atunci cand cineva vine la tine cu o idee pe care nu o consideri excelenta, nu-i spune "Nu face asa, ci fa cum iti spun eu". Mai degraba spune-i "Da, facem asa si...", dupa care completezi cu sugestiile tale pentru a imbunatatii ideea respectiva.

Astfel le arati celorlalti ca ai incredere in ei, ca pui pret pe ideile lor si ca respecti faptul ca si-au dat silinta sa vina cu o idee, fie ea si una nu tocmai stralucita. Abordeaza un ton pozitiv, spune-i ce e bun in ceea ce a propus si apoi ce crezi ca ar trebui facut pentru a imbunatati propunerea si de ce.

Criticile constructive functioneaza in felul urmator:

Aprobi, spui ce e bun, spui ce ai modifica, explici propria viziune si o legi de viziunea initiala, astfel incat sa se observe de ce ar functiona mai bine decat ideea initiala. Nu in ultimul rand, fii deschisa la ideea ca ai putea sa te inseli!

3. Recunostinta

Asigura-te ca angajatii tai pot parasi biroul in fiecare zi avand macar un lucru pentru care sa fie recunoscatori. Poate ca i-ai invatat un nou truc, poate ca i-ai ajutat sa "agate" un nou client sau poate ca le-ai tinut partea in fata unui client impertinent. Important este sa fii alaturi de ei si sa te asiguri ca simt asta in fiecare zi.

4. Regula 30-150 sau regula viziunii

Daca are sub 30 de angajati, o organizatie este un trib. In urma cu 70.000 de ani, daca un trib avea mai mult de 30 de membri, se impartea in doua.

Un trib este ca o familie. Intr-o familie inveti in cine sa ai incredere si in cine nu. Inveti sa ai grija de nevoile celorlalti. Stii totul despre oamenii din trib. Cand ai doar 30 de angajati, poti petrece timp cu fiecare in parte si poti sa ii asculti, pe rand, pe fiecare in parte, cu problemele si ideile lui.

Cand treci de la 30 la 150 de angajati, lucrurile se complica. Poate nu ii stii pe toti individual, dar trebuie sa stii DESPRE ei. Stii ca poti avea incredere in X pentru ca Y iti spune asta, iar tu ai incredere in Y.

Daca depasesti 150 de angajati, deja nu mai poti tine evidenta. E imposibil. Dar aici ne deosebim de alte specii. Suntem uniti pentru ca ne spune povesti. Iar daca doi oameni cred aceeasi poveste, chiar daca sunt la mii de kilometri departare si nu se cunosc, tot au senzatia ca pot avea incredere unul in celalalt.

Un lider spune povestea unei viziuni: Avem cele mai bune servicii pentru ca... Ajutam clientii intr-un mod unic pentru ca... Avem cel mai bun design pentru ca... Tratam clientii mai bine pentru ca...

O poveste buna incepe cu o problema, trece prin procesul de rezolvare si are o solutie care este mai buna decat oricare alta pe care ai auzit-o vreodata.

Intai asculti oamenii, dupa care ai grija de ei si ulterior ii unesti sub umbrela unei viziuni in care ei cred, in care au incredere si de care se simt legati. Soarta unei companii depinde de asta. Cheia succesului sta in cat de puternica este povestea acelui brand. Oamenii trebuie sa creada acea poveste.

5. Schimbare

Toti avem dureri pe care ne dorim sa nu le mai simtim. Spre exemplu, te doare cand cineva iti critica aspectul fizic, cand iti pune la indoiala valoarea, asa ca faci orice pentru a ascunde durerea. Porti haine frumoase, crezand ca iti vor atenua durerea. Imagineaza-ti toate lucrurile pe care le faci pe post de tampon pentru durere. Ascunzi cifre pentru ca restul lumii sa nu creada ca nu esti in stare sa conduci, eviti sa mergi la un anumit magazin sau intr-un anumit loc pentru ca stii ca acolo intalnesti oameni care iti provoaca durere. In scurt timp, toate lucrurile despre care crezi ca iti aduc placere devin doar astfel de tampoane necesare pentru a atenua durerea si a evita schimbarea.

Atunci cand scapi de toate aceste tampoane, abia atunci devii cu adevarat libera, chiar daca nu mai ai siguranta care te ferea de durere. Un lider trebuie sa fie tot timpul pregatit pentru schimbare si trebuie sa stie ca durerea vine la pachet cu oportunitatile.

6. Exista intotdeauna un motiv bun si un motiv real

Oamenii vin la tine cu probleme, insa rareori iti spun clar ce ii deranjeaza. In majoritatea cazurilor, e nevoie de un om capabil sa asculte si sa isi dea seama care este motivul real care a declansat problema. O solutie buna rezolva o problema, o solutie reala rezolva sute de probleme care decurg din cea initiala, care de regula ramane ascunsa. Invata sa asculti si vei deveni un lider adevarat.

Citeste si:

3 afaceri de succes create de femei, pentru femei

Tara in care femeile au cele mai mari sanse de reusita

Tag-uri: , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
13 mar