Richard

Richard Norton, actor din seria „Mad Max” şi coordonator...

Citeste mai mult»
Fraţii Tate

Fraţii Tate urmează să-şi ridice în această săptămână...

Citeste mai mult»
Helen Mirren

Helen Mirren nu vrea să vadă o femeie James Bond:...

Citeste mai mult»
Taylor Swift

Taylor Swift, principala opţiune a Barcelonei pentru a...

Citeste mai mult»
Gérard Depardieu

Gérard Depardieu riscă 18 luni de închisoare cu...

Citeste mai mult»
caju

De ce să alegi caju crud sau prăjit în dieta zilnică?

Citeste mai mult»
ciubar

Cât costă un ciubăr? Prețuri și variante disponibile

Citeste mai mult»
Owen Cooper

Owen Cooper, starul revelaţie din "Adolescence", a...

Citeste mai mult»
 Gérard Depardieu

Depardieu a negat la procesul său de la Paris că ar fi...

Citeste mai mult»
Laurent Lafitte

Laurent Lafitte, maestru de ceremonii la festival, la 9...

Citeste mai mult»
irinel

După o viață de lux, Irinel Columbeanu trăiește din 300...

Citeste mai mult»
cafea

Trucul neașteptat care intensifică aroma cafelei și...

Citeste mai mult»
Jeff Bezos și Lauren

Miliardarul Jeff Bezos și iubita lui, Lauren Sanchez, se...

Citeste mai mult»
 Gérard Depardieu

Actorul Gérard Depardieu apare luni în fața instaneței la...

Citeste mai mult»
George Clooney

George Clooney renunţă la filmele romantice

Citeste mai mult»
tiger

Tiger Woods anunţă că are o relaţie cu Vanessa, fosta...

Citeste mai mult»
Bella Ramsey

O actriță din „The Last of Us” a aflat în timpul...

Citeste mai mult»
cha

Prezentat ca ucigaș de copii, un norvegian a depus...

Citeste mai mult»
ado

"Adolescence", serialul britanic care le dă coşmaruri...

Citeste mai mult»
sampanie

Ce înseamnă o șampanie de calitate? Iată 4 sfaturi despre...

Citeste mai mult»
raivcu

Alimentele la care a renunțat Andreea Raicu după 15 ani:...

Citeste mai mult»
gheb

Ce pedeapsă a primit Gheboasă după ce a fost prins cu 1,5...

Citeste mai mult»
stormzy

Rapperul Stormzy va primi o diplomă onorifică de doctor...

Citeste mai mult»
Olivia Steer

Olivia Steer a pierdut procesul cu europarlamentarul care...

Citeste mai mult»
Dan Bordeianu

Dan Bordeianu a divorțat. A rupt tăcerea abia acum: „Sunt...

Citeste mai mult»
ai

Peste 400 de personalități de la Hollywood i-au cerut lui...

Citeste mai mult»
farduri

Ce culori pentru farduri sa alegi in primavara 2025?

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Noi dovezi despre moartea lui Gene Hackman şi a soţiei sale

Citeste mai mult»
Liam Payne

Fanii cântărețului Liam Payne îi dedică o bancă...

Citeste mai mult»
Kim Soo-hyun

Mai multe branduri au renunțat la contractele cu actorul...

Citeste mai mult»
Gene Hackman

Copiii lui Gene Hackman nu au fost incluşi în testamentul...

Citeste mai mult»
Émilie Dequenne

Actriţa belgiană Émilie Dequenne a murit la vârsta de 43...

Citeste mai mult»
Conan O'Brien

Comediantul Conan O'Brien va prezenta şi gala Oscar din 2026

Citeste mai mult»
Sean 'Diddy' Combs

Sean 'Diddy' Combs va trebui să răspundă la noi acuzații

Citeste mai mult»
Nikki Glaser

Nikki Glaser va fi din nou gazda galei de decernare a...

Citeste mai mult»
intrerupator

Ce tipuri de întrerupătoare sunt potrivite pentru...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla i-a scris o scrisoare lui Gisele Pelicot

Citeste mai mult»
obama

Soţii Obama sunt în discuţii pentru a co-produce un film...

Citeste mai mult»
Donatella Versace

Donatella Versace renunţă la funcţia de director creativ...

Citeste mai mult»
Cristina Bâtlan

Cristina Bâtlan a avut un an de coşmar. Fiul său a trecut...

Citeste mai mult»

Cand tacerea iti salveaza cariera - Subiecte tabu la locul de munca

De în Cariera 24 mar 2012
Vorba dulce, mult aduce. Dar oare poti scapa basma curata in orice situatie? La locul de munca, trebuie sa iti alegi cu grija cuvintele si mai ales, sa stii cand este momentul sa mentii tacerea. Feminis iti prezinta o serie de situatii intalnite frecvent in cariera si modalitati de a actiona in mod diplomat.

Seful e un cosmar

Ai nevoie sa te racoresti pentru ca seful te scoate din sarite prin cerintele exagerate si refuzul de a-ti recunoaste meritele.

Vrei sa stii daca si ceilalti se confrunta cu aceeasi problema si eventual sa-i convingi sa faceti ceva in privinta asta.

De ce e riscant?

Evident, pentru ca vaicareala ta ar putea ajunge la urechile sefului.

Cum actionezi?

Testeaza terenul. Daca doar tu ai impresia ca seful e pretentios si enervant, tine-ti parerile acasa.Incearca sa te bazezi pe chestiuni legate de metodele de lucru ale sefului tau atunci cand aduci subiectul in discutia cu alti colegi si alege-ti cuvintele cu grija. Evita sa dai impresia ca il barfesti. Specifica exact ce anume din comportamentul sefului iti influenteaza in mod negativ activitatea zilnica. Odata identificate problemele, le poti aduce in discutie, dar fara sa il ataci concret pe sef. 

Diplomatia este cheia, daca vrei sa iti pastrezi postul si sa ameliorezi situatia.

Ai avut o aventura cu seful

Este singurul lucru la care te poti gandi in timpul programului? Nu alegem de cine ne indragostim, iar faptul ca trebuie sa pastrezi secretul in ceea ce priveste relatia voastra te macina.

De ce este riscant?

Stii doar ca se spune sa nu amesteci munca si placerea. Cu toate acestea, aproape 40% din cupluri se formeaza la locul de munca, asa ca nu este nimic iesit din comun. Daca faci publica relatia, vei deveni probabil cel mai fierbinte subiect de barfa la birou. In plus, s-ar putea sa scazi in ochii celorlalti, riscand sa fiti suspectati de favoritism ori de cate ori primesti o avansare sau o marire de salariu.

Cum procedezi?

Asteapta sa vezi daca relatia devine serioasa. Nu trebuie sa spui nimanui daca nu esti sigura ca va dura. Cu toate acestea, odata ce s-a inchegat o relatie serioasa, este de preferat sa o faceti cunoscuta decat sa lasati loc de barfe si supozitii. Incepe prin a mentiona in cercul de colegi apropiati. Ai grija sa alegi cuvinte clare, care sa nu lase loc de interpretari si traseaza o limita clara intre viata privata si viata profesionala. Atata timp cat nu iti afecteaza activitatea zilnica, nu ar trebui sa deranjeze pe nimeni.

Te-ai pricopsit cu un intern incompetent

Ai cerut un ajutor si ai primit unul, numai ca in loc sa iti faca viata mai usoara, ai ajuns sa muncesti de trei ori mai mult, explicand, urmarind si corectand greselile altcuiva.

De ce e riscant?

Pentru ca poti parea neintelegatoare si pretentioasa. Imagineaza-ti ca si tu erai candva la inceput. Cu toate acestea, nu iti permiti sa pierzi timpul inutil.

Ce e de facut?

Nu va fi nici prima nici ultima data cand te intalnesti cu astfel de discrepante la locul de munca. Nu suntem toti la fel si nu poti avea aceleasi pretentia ca toata lumea sa tina pasul cu tine. Primul pas este sa iti analizezi comportamentul. Ai fost clara in explicatii? Ai avut destula rabdare? Daca esti convinsa ca problema nu vine de la tine, incearca sa vezi daca nu este o lipsa de comunicare. Cere-i persoanei in cauza parerea si compara punctele de vedere, pentru a vedea cum puteti remedia situatia. In niciun caz nu fugi imediat la sef pentru a te plange. Pana la urma, tu ai fost cea care avea nevoie de un ajutor, iar el ti-a facilitat acest lucru.

Ai obtinut avansarea dorita

Ai reusit sa il convingi pe seful tau ca esti cea mai potrivita alegere pentru postul respectiv si ti-ai dori sa le impartasesti vestea cea mare si colegilor cu care te intelegi bine.

De ce e riscant?

Pentru ca poate nu erai singura care vana postul respectiv. In timp ce unii colegi te vor felicita sincer pentru realizare, altii s-ar putea sa fie gelosi, mai ales daca postul pe care l-ai obtinut era dorit de mai multi. In cariera, competitivitatea este pe primul loc, asa ca avansarea este un subiect sensibil intre colegi. 

Cum actionezi?

Daca vrei sa nu strici relatiile de colegialitate, evalueaza bine situatia. Succesul tau ii poate deranja pe ceilalti, chiar daca meritai avansarea, asa ca nu te lauda, asteptand aplauze si ovatii din partea colegilor. Actioneaza cu tact si nu te apuca sa ii agasezi cu detalii despre noul tau salariu. Poti sa le povestesti despre noile responsabilitati, dar fara a parea ca te lauzi.

Colegul are probleme cu igiena personala

Este evident ca trebuie sa faci ceva pentru a remedia situatia, dar cum subiectul este delicat, nu stii daca este tocmai bine sa il aduci in discutie

De ce e riscant?

Chiar si intre prieteni buni este dificil sa discuti despre astfel de probleme. Cu toate acestea, o buna cooperare la locul de munca presupune confortul ambelor parti si prin urmare trebuie sa actionezi.

Cum procedezi?

Evita mesaje cu un mesaj ascuns. Spre exemplu, nu e tocmai indicat sa ii plasezi un deodorant pe birou, sa te indepartezi de el sau sa deschizi fereastra cand afara este frig de ingheata pietrele. 
In schimb, ia-l deoparte, in pauza de cafea si asigura-l ca iti este dificil sa aduci in discutie subiectul, dar ca tu consideri ca veti avea amandoi de castigat din discutia respectiva. Ulterior, spune-i ca este de inteles ca in situatii stresante sa te confrunti cu transpiratie excesiva. In cel mai fericit caz, nu va mai trebui sa adaugi si alte explicatii. 

Iti cauti un alt loc de munca

Ai vrea sa impartasesti si celorlalti faptul ca vrei sa pleci, sa afli ce parere au. In plus, daca ajunge la urechile sefului, ar putea functiona in favoarea ta, facandu-l sa te vada ca pe o piesa valoroasa in compania lui, determinandu-l astfel sa vrea sa te pastreze.

De ce este riscant?

Acest lucru ar putea foarte bine sa actioneze si in defavoarea ta. Vorbind despre o potentiala plecare nu vei face decat sa iti arati lipsa de interes fata de companie si problemele ei si o lipsa de implicare pe viitor.

Cum procedezi?

Aici e simplu. Nu spui nimanui! Poti vorbi despre vreme, despre criza financiara sau orice altceva, dar nu divulga planurile de evadare pana nu ai stabilit ceva sigur. Imagineaza-ti ca lucrurile merg prost si nu se concretizeaza nicio colaborare cu o alta companie. Iti vei pierde credibilitatea. Este aproape imposibil sa restabilesti legaturile puternice si sa recastigi increderea echipei daca decizi sa ramai dupa ce ai lansat bomba plecarii. 
Daca esti chiar pe punctul de plecare, anunta-i din timp si ofera-le posibilitatea de a se adapta inainte sa pleci. Nu faci o impresie buna lasand totul balta si lucrurile vraiste, in ideea ca peste o saptamana nu vei mai lucra acolo. Ultima impresie este la fel de puternica precum prima pe care o faci la locul de munca. Ai grija sa actionezi cu tact.

Tu te-ai aflat vreodata intr-o situatie in care nu stiai de e mai bine sa vorbesti sau sa taci? Cum ai actionat si care a fost rezultatul?

Tag-uri: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 0

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Alte articole din Cariera
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
01 apr