'Defilarea toamnă-iarnă 2025 din 25 februarie de la Milano va fi prezentată de studioul de creație al casei Gucci. Noul său director artistic va fi anunțat în timp util', a anunțat fără alte detalii compania Gucci, o marcă de prestigiu a grupului Kering, care încearcă să se relanseze și care își va anunța rezultatele financiare anuale pe 11 februarie.
Sabato de Sarno, care a lucrat în trecut pentru casele Valentino, Prada și Dolce & Gabbana, a preluat funcția de director de creație al casei Gucci după plecarea la sfârșitul anului 2022 a lui Alessandro Michele, care a deținut acel post timp de șapte ani. Alessandro Michele i-a adus casei Gucci un nou suflu prin colecții îndrăznețe, adeseori înflorate și colorate, dar fără să relaseze totuși suficient de mult vânzările în raport cu concurența.
Directorul general de la Gucci, Stefano Cantino, a ținut să salute în comunicatul de joi 'implicarea în slujba' companiei italiene a lui Sabato de Sarno, care 'a adus un omagiu artizanatului și moștenirii casei Gucci'.
Francesca Bellettini, director general adjunct al grupului Kering și care se ocupă de dezvoltarea caselor de modă din portofoliul conglomeratului francez, a vorbit despre voința acestei case de modă și a echipei sale 'de a duce Gucci spre o reafirmare a calității sale de lider în modă și spre o creștere durabilă'.
Marca italiană reprezintă aproape 50% din vânzările grupului Kering și două treimi din rentabilitatea sa operațională. Ea a fost deosebit de afectată 'de condițiile de pe piață, mai ales din regiunea Asia-Pacific', a anunțat grupul francez în octombrie 2024, atunci când a prezentat rezultatele sale financiare pentru al treilea trimestru al anului trecut.
În acea perioadă, vânzările casei Gucci au scăzut cu 26% și au ajuns la 1,64 miliarde de euro, în timp ce Kering, grupul de lux condus de magnatul Francois-Henri Pinault, a anunțat vânzări de 3,79 miliarde de euro, în scădere cu 15%.