cuplu

Un studiu revoluționar arată cum fericirea partenerului...

Citeste mai mult»
anca

Mesajul emoționant al Ancăi Țurcașiu despre nepoțica sa,...

Citeste mai mult»
P. Diddy

P. Diddy este acuzat de o nouă agresiune sexuală asupra...

Citeste mai mult»
Vladimir Shklyarov

Poliţia rusă a deschis o anchetă după moartea unui...

Citeste mai mult»
Marius Borg Hoiby

Fiul prinţesei moştenitoare Mette-Marit a Norvegiei,...

Citeste mai mult»
Ridley Scott

Ridley Scott spune că sărutul gay al lui Denzel...

Citeste mai mult»
Adriana Bahmuteanu

Adriana Bahmuțeanu îi cere ajutorul premierului Ciolacu...

Citeste mai mult»

Beyoncé va susţine un concert live pe Netflix în 25...

Citeste mai mult»
Charles Dumont

Charles Dumont, compozitor pentru Edith Piaf, a murit la...

Citeste mai mult»
motan

Un motan din Scoţia dispărut de acasă, găsit la 500 km...

Citeste mai mult»
Conan O'Brien

Conan O'Brien va fi gazda ceremoniei Oscar 2025

Citeste mai mult»
 Daniel Craig

James Bond - Următorul actor va fi în vârstă de 30 de ani...

Citeste mai mult»
Lady Gaga

Lady Gaga va apărea în sezonul doi al serialului "Wednesday"

Citeste mai mult»
colier

Un misterios colier cu diamante de 300 de carate a fost...

Citeste mai mult»
celine dion

Céline Dion a avut o apariţie surpriză la prezentarea de...

Citeste mai mult»
Denzel Washington

Denzel Washington anunţă că va juca în "Black Panther 3"...

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prinţesa de Wales va fi gazda concertului de Crăciun de...

Citeste mai mult»
John

John Krasinski, desemnat ''cel mai sexy bărbat în viaţă''...

Citeste mai mult»
Silviu Prigoană

Care a fost cauza decesului lui Silviu Prigoană

Citeste mai mult»
exerciţii fizice

Cinci minute de exerciţii fizice în fiecare zi ar putea...

Citeste mai mult»
Regina Camilla

Regina Camilla îşi reia angajamentele oficiale, însă cu...

Citeste mai mult»
pudra

Cum să creezi un machiaj de lungă durată

Citeste mai mult»
inel

Un inel de logodnă de 70.000 de dolari trebuie returnat...

Citeste mai mult»
Chris Martin

Chris Martin a întrerupt un concert pentru a ajuta un...

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prinţesa Kate a apărut în public pentru a doua zi consecutiv

Citeste mai mult»
Kate Middleton

Prinţesa Kate revine în viaţa publică şi va participa la...

Citeste mai mult»
Liam Payne

Trei persoane au fost inculpate în legătură cu moartea...

Citeste mai mult»
madonna

Madonna a criticat realegerea „infractorului condamnat,...

Citeste mai mult»
credit

Recomandări pentru un sfârșit de an organizat și relaxat

Citeste mai mult»
Tyka Nelson

Cântăreaţa Tyka Nelson, sora lui Prince, a murit la...

Citeste mai mult»
TikTok

O provocare de pe TikTok determină zeci de adolescente să...

Citeste mai mult»

Notariat Dorobanți Raluca Tunescu

Citeste mai mult»
sport

De ce este esențial să facem mișcare dimineața și seara

Citeste mai mult»
Jamie Lee Curtis

Jamie Lee Curtis, despre victoria lui Trump: „Înseamnă o...

Citeste mai mult»
Whoopi Goldberg

Whoopi Goldberg a refuzat să-i pronunţe numele lui Trump...

Citeste mai mult»
copil

Top 5 pilote pentru copii: confort și calitate pentru...

Citeste mai mult»
Lady Gaga

Lady Gaga a susţinut-o pe Kamala Harris la ultimul miting...

Citeste mai mult»
Camilla

Regina Camilla îşi anulează angajamentele oficiale din...

Citeste mai mult»
Margot Robbie

Margot Robbie, mamă pentru prima dată. Vedeta din...

Citeste mai mult»
Tom Cruise

Tom Cruise ar fi în discuţii cu Paramount pentru...

Citeste mai mult»

Cat de mult il iubesti?

De în Tu si El. 9 sep 2008

Exista inca multe femei care accepta sa fie maltratate, abuzate verbal, fizic sau psihic, doar pentru a nu ramane singure, pentru ca nu accepta idea unei despartiri.

In unele cazuri si mai grave, ele considera ca merita ce primesc de la barbatii lor.

Abuzul, de oricare fel ar fi el, este mai mult sau mai putin dobandit. Copil fiind, daca iti vezi parintii ca se cearta, ridica mana unul la celalalt, ridica tonul sau mana chiar si la tine, vei fi tentata ulterior, intial prin mimetism, sa faci la fel: sa iti rezolvi conflictele si problemele apeland sau acceptand diferite tipuri de agresivitate.

In functie de personalitate, ajungi sa te plasezi de o parte sau de celalata: fie devii abuzatoare, fie accepti sa fi abuzata. Din aceasta a doua pozitie nu vezi cale de iesire. Consideri ca asa stau lucrurile si nu e nimic de facut; tu nu poti face nimic pentru a schimba starea de fapt. Aceasta neputinta nut e lasa sa relizezi ca se poate trai si altfel, fara ridicat de voci, fara a se ridica mana la tine, sau a accepta fara cartire sa fi manipulata si controlata in permanenta.

Dintre toate tipurile de abuzuri, cel mai greu te poti elibera de cel psihologic. Pentru ca nu iti dai seama cand incepe, cum te dezarmeaza si te lasa neputincioasa, lipsita de aparare sau de orice fel drept la replica.

Iata un exemplu. Ati intemeiat un cuplu, o familie. Luati hotararea sa tineti banii la un loc, dar el este cel care acces la cont si card, la finante. Tu nu. La inceput pare comod ca numai el sa se ocupe de plati si facturi, de taxe si cumparaturi. Pentru tine poate parea o grija in minus, o bataie de cap mai putin. Treptat insa, realizezi ca de cate ori vrei sa iti cumperi cate ceva doar pentru tine, sa faci o surpriza sau un cadou, e nevoie sa ii ceri lui bani. Iar asta te plaseaza cumva in situatia unui copil care merge sa ceara parintilor bani de buzunar. Primele dati poate parea amuzant, insa treptat el incepe sa se arate indisponibil si sa nu iti accepte “mofturile”, sa considere prea scumpe si neintemeiate cumparaturile pe care intentionezi sa le faci. De aici intervine frustrarea. Frustrarea de a nu mai avea libertatea sa hotarasti penru tine cand si ce anume vrei sa achizitionezi.

Ca sa te linisteasca, iti spue ca aveti de facut economii pentru casa, masina sau orice altceva v-ati propus sa aveti impreuna. Iar tu cedezi, dandu-i cumva dreptate si intelegand sa accepti pentru o perioada a-ti amana dorintele sau “moftuirle”.

Ulterior propune sa faceti cumparaturi cat mai ieftine, alegand produsele cele mai “accesibile” pentru momentul actual, care devine o relativa permanenta. Si astfel te vezi pusa in situatia de a accepta ce inainte, cand erai singura, nici nu te-ai fi gandit: cosmetice din cele mai ieftine si de calitate inferioara, articole intime din cele mai comune, lenjerie, haine si incaltaminte doar cand sunt reduceri si eventual a trecut sezonul, sau din magazine cu produse foarte ieftine.

Stai si te intrebi de ce asa?! Iti vezi prietenele si cunostintele la fel de cochete si aranjate, in pas cu moda. Iar tu te surprinzi in oglinda cu haine cat mai “comode”, adica lalai, care te depersonalizeaza, iti diminueaza feminitatea si personalitatea, te fac sa uiti cine esti.

Te impacientezi si comentezi, incerci sa te razvratesti in fata situatiei care devine din ce in ce mai inacceptabila. Dar el are grija sa te contracareze cu alte scuze, amanari sau justificari. Si iar cedezi!

Si tot astfel cedezi si cand vine vorba sa iesiti undeva in oras, sa plecati intr-o excursie sau mica vacanta, sa iesiti cu prietenii sau sa ii invitati acasa la voi.

Timpul trece iar tu te simti din ce in ce mai claustrata, constransa si frustrata, mai nemultumita si mai nefericita ca oricand.

Si cu toate acestea nu faci nimic. Nu te simti in stare sa pui piciorul in prag sau sa incerci macar sa schimbi ceva. Simti ca e prea tarziu, ca oricum nu esti pe picioarele tale si fara el nu ai fi in stare sa te descurci. Esti constienta ca tu castigi mult mai putin decat el, nu ai acces direct la banii vostrii, te simti pur si simplu legata de maini si de picioare, incapabila sa te eliberezi de acest “jug” invizibil care te sugruma din ce in ce mai tare, cu fiecare zi ce trece.

Intr-un mod relativ similar se intampla si cu femeile abuzate fizic. Primesc mai intai o palma, urmata de nenumarate scuze - cum ca totul a fost o greseala, urmate de promisiuni desarte – cum ca nu o sa se mai intample niciodata. Insa exista si o data viitoare, si inca una, iar acest comportament devine oarecum obisnuinta.

Tu nu il poti opri sa mai ridice mana asupra-ti pentru ca esti mult mai firava si lipsita de putere. Si nici nu te poti opri pe tine cumva, sa pui punct unei astfel de relatii care se va degrada din ce in ce mai tare incat te va degrada si pe tine, te va reduce de la nivelul uman la cel de animal. Dar animalele apeleaza la agresivitate pentru ca nu au la inemana limbajul verbal si o fac numai pentru a-si apara teritoriul, puii sau hrana. Ceea ce nu e cazul oamenilor si nici cazul vostru.

Oamenii o fac pentru ca nu si-au dezvoltat si nu stapanesc suficient de bine comunicarea verbala si pentru ca nu sunt in stare sa isi controleze pornirile, frustrarea si agresivitatea.

Si revin la intrebarea din titlu: cat de mult il iubesti? Cat de multe poti accepta sau indura de la un barbat? Cand iti dai seama ca e prea tarziu? Ca ai trecut si de ultima ta limita?

Si este oare suficient sa iti dai seama de asta?! Ca asa nu se mai poate?! Poti face ceva sa iti schimbi viata?

Din nefericire, abuzatorii, de oricare fel ar fi ei, se schimba cu foarte mare greutate, doar daca au o motivatie foarte puternica sau sunt constransi. De cele mai multe ori nu realizeaza raul pe care il fac celorlalti prin comportamentul lor, dar exista si multe cazuri in care isi dau seama si chiar se hranesc si se bucura de “rezultatele” obtinute astfel. Asta ii face sa se simta mai puternici, in controlul situatiei si al persoanei tale.

Oricare ar fi motivul pentru care accepti un astfel de comportament din partea unui barbat: dragostea pe care crezi ca i-o porti, dragostea pentru copiii pe care ii aveti impreuna, neputinta sau teama ta, gandeste-te ca exista si alt fel de viata! Se poate trai si altfel!

Iar daca nu stii altfel, nu ai trait decat asa pana acum, asta nu inseamna ca nu poti face o schimbare in viata ta. Ca nu te poti obisnui si cu un alt gen de viata, in care oamenii vorbesc normal, se respecta reciproc, isi comunica dorintele, frustrarile fara teama si reusesc sa le discute impreuna, sa ia decizii pentru a le schimba in asa fel incat sa le fie bine amandurora.

Tag-uri:
Ti-a placut acest articol? Urmareste-ne si pe FACEBOOK

Adaugă un comentariu 20

Intră în contul tău sau înregistrează-te pentru a posta un comentariu.

Cristina Marioglou (10.11.2008, 20:32)
Situatia cred ca e foarte asemanatoare, desi tindem sa credem ca se intampla mult mai rar. Sunt destule femei care isi ranesc partenerii, ii parasesc, ii umilesc chiar.

Cred ca e foarte important ca inainte de a incepe o relatie, indiferent ce sex ai avea, sa fi pe propriile tale picioare, sa nu iti alegi partenerul pt ca nu poti altfel si astfel sa ajungi sa depinzi de el. In felul acesta, oricat de implicat/a ai fi, nu vei ajunge niciodata sa nu poti lua decizii intelepte in ceea ce te priveste si vei ajunge la mana nimanui, sa te manipuleze cum vrea, dupa bunul plac sau interes.
Răspunde-i
Unul oarecare (03.11.2008, 15:18)
E oare doar astfel situatia? Oare nu crezi ca se intampla si invers? Nu ma refer la abuzuri fizice, ci la abuzuri sentimentale. Daca ea il insala pe el, dar el e prea indragostit sa puna capat, nu va avea ea putere absoluta asupra relatiei? Si daca se desparte de el si porneste o noua relatie, nu va ramane el un refugiu pentru cand ii va fi mai greu? Exista si asemenea barbati. Si ei sunt santajati sentimental... Cu ei ce se intampla?
Răspunde-i
Cristina Marioglou (27.09.2008, 12:48)
Magda, nu e o regula, insa daca cineva a ridicat mana la tine deja, inseamna ca are o capacitate redusa de a-si controla temperamentul, iesirile, nervii, si este foarte posibil sa o faca si alta data.

Exista oameni care ajung sa spuna in urma unor astfel de reactii, in care nu s-au mai putut controla si au lovit pe cineva: "uite ce am facut din cauza ta!", ca si cum tu i-ai fi luat mana si te-ai fi lovit pe tine, incercand sa se absolve de vina si sa o arunce tot pe tine, cea care ai fost lovita.

Probabil ca nu este cazul tau, insa daca ai trecut printr-o astfel de experienta neplacuta, este indicat sa te gandesti bine asupra celor intamplate si sa stai de vorba cu el.
Răspunde-i
magda (27.09.2008, 04:08)
daca se intampla odata sa fim lovite se va intampla mereu???doar o intrebare satept parere
Răspunde-i
Cristina Marioglou (14.09.2008, 22:07)
Petruta, iti multumesc mult pt urari si cuvintele frumoase.
Da, din pacate ai dreptate. am cunoscut si eu oameni educati, elevati, cu posibilitati de tot felul, care tot nu s-ar duce sa faca o analiza sau o terapie. cei mai multi ajung sa le fie bine cu ei, chiar daca din afara lucrurile nu stau chiar asa de bine. pana nu le ajunge cutitul la os si, de multe ori nu prea mai sunt multe de facut, nu se urnesc si nu au curaj sa faca acest pas. da, despre curaj este vb in primul rand. cum sa ai curaj sa iti recunosti tie, in fata altei persoane (necunoscute!) ca nu poti, nu esti in stare, nu stii si multe multe altele. teama de noi insine e mult mai mare decat alte multe temeri din viata asta.
Răspunde-i
P_0717 (14.09.2008, 10:13)
Dand click pe profilul tau, am observat ca te-ai aniversat in urma cu trei zile. Iti urez "La multi ani fericiti!", cu sanatate, prosperitate si mult succes in tot ceea ce intreprinzi, scrii, visezi si impinesti, atat in viata personala, cat si in cea profesionala! Felicitari sincere pentru fiecare din postarile pe care le-ai publicat aici!

Cu prietenie,

Petruta
Răspunde-i
P_0717 (14.09.2008, 09:53)
Sunt perfect de acord cu argumentele tale, Cristina. Da, unele femei chiar nu concep, de la un mom. dat, un alt mod de viata decat cel pe care l-au deprins in propria existenta sau la care au fost martore, ca copii, in fam. de origine...

Dar sa speram, totusi, ca semnalele noasre, modeste, ce-i drept, ale specialistilor( psihologi, medici), si de ce nu chiar literatura de care aminteai tu, vor fi un indemn de genul: "Uite ca nu e chiar bine cum gandesc, cum actionez si cum traiesc, in ultima instanta" pentru toti cei aflati intr-o situatie dificila, in care abuzul, maltratarea si intimidarea inca isi mai spun atat de tare cuvantul, desi suntem in anul de gratie 2008!

Mentalitatile si stilul de viata, care depind ff. tare de educatie si de aspiratiile fiecaruia, se schimba intr-adevar fff. greu, cu viteza melcului as spune eu, dar sa speram ca cei care sufera din aceste pricini, fie ei femei ori barbati, vor face, macar intr-o mica parte, pasul spre o anumita schimbare.

Stii care-i hiba la noi???! Ca se pune ff. putin accent pe consilerea psihologica, incepand inca din adolescenta, de la varsta crirtica de 15-17 ani, cand incepi a descoperi mirajul lumii cu alti ochi, si pana la varsta adulta, cand ai deja responsabilitati, famile, ceea ce implica multe probleme si decizii, varsta la care consilierea psihologica si maritala ar avea un rol esential in indrumarea celor care sunt oarecum debusolati de problemele, nehotararile, provocarile personale, familiale, profesionale, de obstacolele, abuzurile si nedreptatile pe care le intampina...

Insa, cum bine stim, societatea, oamennii ii privesc, inca, pe psihologi(am studiat si psihologia, si am constatat asta inca din anii de studentie, din pacate!!) ca pe un fel de ba-bau , la care nu ar vrea sa se adreseze nici ]n ruptul capului, ca sa nu se faca de ras in ochii lumii sau ai familie( o mentalitate de secolul XVI, sau nici macar...) confundandu-i adesea pe nedrept cu psihiatri, considerand ca consilierea lor le-ar dovedi in primul si in primul rand ca sunt... bolnavi si, in afara de asta, ca ducandu-se la psiholog ori la consilierul marital, n-ar avea discernamant si incredere in fortele proprii...

Conceptie care, sa recunoastem, e totalmente daunatoare si aberanta. Si nu stiu daca ea se va schimba in urmatorii 50-60 de ani, din pacate.
Sincer, la cum evulueaza lucrurile in soc. noastra de azi, in care oamenii, instruiti sau nu, pregatiti sau nu, vor totul dintr-o data, eu as face consiliere de la varsta de 11-12 ani chiar... Daca vrem sa schimbam ceva, indrumarea trebuie sa porneasca prin sistemul educational, de la o varsta frageda...

Petruta

P.S. Felicitari pentru traduceri, Cristna. Lucram in aceeasi bransa, sa stii.
Răspunde-i
Cristina Marioglou (13.09.2008, 23:25)
Petruta, intre acel "Trebuie" pe care il invoci tu si realitate e o cale tare luuuuunga. neputinta acestor femei provine din maniera in care s-au format si au trait, din alegerile pe care le pot face. sunt femei care traiesc o viata intreaga astfel, acceptand abuzuri de tot felul si nu se pot desprinde. pt ca nu cunosc ca exista si alt gen de viata.
dau un exemplu dintr-o carte tradusa de mine: un "convicted criminal", investigat, este intrebat daca a fost abuzat/molestat de parinti. la care raspunde ca NU. dupa investigatii mai aprofundate in care au fost intervievati si ceilalti membrii din familia lui: frati, surori, mama...a reiesit ca pedepsele suferite de el si fratii si surorile lui erau de-a dreptul crunte si inumane. erau batuti cu tije de metal, cu lemne, curele si tot ce se nimerea prin casa la indemana parintilor. erau lasati nemancati, indemnati sa se intretina raporturi sexuale intre ei etc. numai ca acest om nu stia ca se poate trai si altfel. ca viata avuta de el fusese un calvar greu de imaginat pt oamenii "normali". asa ca el considera ca ce primise in copilarie de la parinti, primesc de fapt toti copiii din lume.

cam asa si cu acest gen de femei. nu stiu si nu pot intelege ca exista si altfel de viata. unele au noroc si se pot desprinde la un moment dat. altele sunt condamnate la a trai o viata de calvar.

de orice gen ar fi abuzul de care sufera cineva, daca reuseste sa isi dea seama de ce se intampla, de propria neputinta, sa incerce sa ceara macar ajutor celor care inteleg si pot face ceva, care o pot sustine sa se desprinda de acest tip de viata.
Răspunde-i
P_0717 (13.09.2008, 15:26)
Incontestabil ca multe gandesc asa. La un moment dat, da, am facut-o si eu, recunosc...

Pana intr-o zi, de toamna, cand m-a trezit la realitate ADEVARUL gol-golut... Si nu am mai putut aplica nici sintagma "Rau cu rau, dar mai rau....."(care, una peste alta, e cumva ... o idiotenie!) si nici gandul "Il iubesc, de aceea pot sa-i iert mare parte din greseli si indiferente..."

Fiindca mi-am dat seama(in plus, a avut el grija sa-si dea arama pe fata si sa-mi arate asta!!!, normal...) ca procedand astfel n-as fi reusit sa fiu decat naiva, proasta si dusa de nas din "poveste" Si pe deasupra, m-as fi dovedit lasa fata de mine insami, in primul si in primul rand...

Asa ca, draga mea Evya, cunosc zicala, dar as recomanda femeilor s-o aplice cat mai rar... Sau chiar deloc!
Răspunde-i
(13.09.2008, 12:53)
Fetelor, ati auzit de sintagma: "Rau cu rau, dar mai rau fara rau..." Multe gandesc asa.
Răspunde-i
P_0717 (13.09.2008, 10:08)
Draga "Tine", ai si tu dreptate, dar cand e vorba de propria ta soarta, de faptul ca ai ajuns sufleteste, psihic si poate chiar trupeste intr-o situatie limita, de nesuportat, TREBUIE sa vrei, trebuie sa poti, fiindca e vorba de propria ta existenta, si poate si a copiilor, care NU au dreptul, ca si tine de altfel, nu???, sa-si bata joc de viata lor, traind intr-un ademenea calvar caruia generic ii mai spun "familie", nu au de ce sa fie TRAUMATIZATi in continuare si nedrept, ca si tine, bineinteles, de o atare stare de fapt, fiindca asemenea trai lasa urme adanci pentru toata viata.

Haideti sa recunoastem deschis ca de multe ori, femeile se ascund las in spatele frazei, pe care, de fapt, multe din ele nu o mai cred de mult: "CE sa fac, inca il mai iubesc... " Sau : "Unde sa ma duc, pot eu sa mai fac ceva, mai metita sa ma revolt...???!? "Merita la varsta mea s-o mai iau de la capat, spunand nu unei situatii care deja m -a distrus...?" Sau si mai rau: "Cu starea asta m-am obisnuit deja, cu traiul langa omul asta... Daca dau peste ceva mai rau???!?"

Temerile astea e normal sa existe, ca oameni suntem, dar de multe ori, puse in situatii limita, NU SUNTEM in stare, Mai mult din lasitate, sa punem punct cu curaj si cu ambitie unei situatii(Chiar si cand e vb de cariera, de mutat intr-un alt oras, de sanatate etc, nu doar in cazul unei relatii...), fiindca ne e teama de un rau viitor, care ar putea exista sau nu, evident.

Iar daca e asa, daca ne e teama MAI DEGRABA de noi insine si de decizia grea, e adevat, pentru viitorul nostru, si poate si al celor dragi, copii, rude etc, atunci nu prea am mai avea dreptul sa ne si plangem ca suntem in continuare, aprape de bunavoie de la un moment dat, victimele unei situatii lamentabile!

In cazurile critice, prima care te salveaza esti CHIAR tu insati ... Daca vrei si te lupti cu adevarat. DaCA nu vrei tu si nu incerci tu sa faci asta, atunci cine crezi ca poate vrea mai mult si mai bine pentru soarta ta sau a copiilor tai????!!?
CINE????

Petruta
Răspunde-i
Cristina Marioglou (12.09.2008, 22:17)
P_717 asa am considerat si eu, ca e o tema din pacate inca actuala. exista multe femei care accepta astfel de situatii. da, e mai usor sa taie nodul gordian, precum propui tu, dar pt ele nu e usor sa faca acest lucru. pur si simplu nu pot; nu se pot desprinde de modelul preluat sau construit de ele insele. fiecare are limitele si posibilitatile ei.
Răspunde-i
P_0717 (12.09.2008, 16:21)
Voiam sa mai adaug ceva...

Da, e posibil sa-l iubesti fff. tare. Dar daca apare maltratarea de care vb, daca apare lipsa de respect din partea partenerului, desconsiderarea ta ca om, femeie, mama, sotie, ca pers. care simte, gandeste, iubeste, munceste, implineste, viseaza etc, daca partenerul a inlocuit dragostea cu nepasarea, abuzul, obraznicia, poate si cu infidelitatea, in unele cazuri, daca e aproape evident ca te trateaza dinadins ca pe un obiect, nu ca PE UN OM, si cu atat mai putin ca pe o persoana in care are incredere si pe care o iubeste, daca se intampla toate astea, oare DRAGOSTEA ta mai poate fi aceeasi?????!?!!!? Sau, chiar si iubindu-l in continuare, mai poti OARE sa-i stai alaturi omului care te desconsidera, te umileste, te neglijeaza sau te agreseaza????!?

TE poate manipula in continuare cu dragostea mare si frumoasa pe care ai simtit-o pentru omul si partenerul ce A FOST el odata, iar acum nu mai e, evident...??!!?
Merita sa cedezi acestor manipulari, cand in realitate, poate ca nici tu nu mai esti, avand in vedere calvarul, atitudinea, relatia care nu mai e de mult o casnicie adevarata si implinita???!!!?

Pana unde merita sa lupti sa mai salvezi o relatie care in mod evident nu mai e demult benefica pentru psihicul si sufletul tau(si de ce nu ale amadorura, in fond, fiindca nici partenerului nu-i face deloc bine o atare situatie, din niciun pct. vedere) ???!?

Felicitari pt. tema blogului. E una mereu actuala, controversata si," pe muchie de cutit, sa zicem, fiindca pentru un cuplu aflat intr-o atare situatie, alegerea pe care o au de facut e una spinoasa si greu de acceptat, cel putin pt. unul dintre parteneri, , pt cel ce joaca rolul de "sef atotputernic"...

Petruta
Răspunde-i
P_)717 (12.09.2008, 15:50)
Maltratarea poate cuprinde mai multe forme de manifestare, e adevarat.
Dupa mine, atat cea fizica, cat si cea verbala( si psihologica, care e egala cu intimidarea...) sunt EGAL DE DAUNATOARE.

E la fel de adevarat ca motivele pentru care o persoana "accepta" sa suporte o agresare(agresiune), indiferent de natura acesteia, pot fi la fel de diverse(varsta, statutul social, raportul cu persoana care a agresat-o, nivelul de pregatire al victimei si al agresorului, situatia familiala, profesionala, starea de sanatate ori a victimei, ori a
"calaului"), insa, in ultima instanta CONSIDER, si nu mi-e teama sa o spun raspicat, fiindca am fost martora unor atari conjuncturi, de multe ori ... victima are partea sa de vina, una majora, fiindca tolereaza a la long o atare situatie.

DIN DIVERSE motive, temeri, intemeiate sau mai putin intemeiate, (printre care: teama de singuratate, teama de a nu ramane cu copii si cu multe probleme, teama de a nu fi BLAMATA, JUDECATA de lumea din jur, colegi, prieteni, familie, parinti, rude, etc) ea continue sa suporte situatia, s-o accepte, s-o tolereze, aproape sa si-o insuseasca, ca PE O FALSA " PEDEAPSA DE LA DZEU", cum declara unele victime, considerand, ca "poate chiar merita chinul prin care trec..."

SI TOTUSI, indiferent cat de greu ti ar fi, fiindca e greu sa o iei de la zero din nou in viata, e f. adevarat, sa ai un nou statut, sa schimb drumul, casa, job ul etc, STAU SI MA INTREB, nu-i totusi mai bine sa tai nodul gordian, sa spui raspicat ca nu se mai poate, sa apelezi la Lege, buna, rea, cu hibe, insuficienta, asa cum e...si sa pornesti, pana la urma, demna, eliberata si cu fruntea sus, pe un nou drum, ORICAT DE GREU SI DE SPINOS ar fi acesta????!!!!

AVAND in vedere ca el, noul drum, nu poate fi mai rau, mai daunator, mai rusinos si mai fals chiar decat calvarul inimaginabil si nemeritat pe care-l traiesti deja...

Ce spuneti, n-am dreptate???!!?
Răspunde-i
Cristina Marioglou (10.09.2008, 23:02)
michaela, dar iti dai seama ca relatia asta te consuma?
cand ti-ai dat seama ca esti dependenta de el?
ce te face sa crezi ca fara el viata ta nu ar putea fi mai frumoasa sau mai buna?
Răspunde-i
Cristina Marioglou (10.09.2008, 23:00)
nadia, din ce inteleg eu sotul tau nu a fost asa de la bun inceput; abuziv adica. ceva anume l-a facut sa se schimbe, sa se transforme. e bine ca tu ai reusit sa intelegi ca relatia voastra e cumva in defavoarea ta, ca nu te mai poate face fericita. precum spui, atata timp cat el sau persoane ca el nu isi dau seama ca au o problema, nu prea sunt multe de facut.
Răspunde-i
michaela (10.09.2008, 22:01)
cat de mult il iubesc?off...e ca o boala incurabila...desi dragostea lui imi provoaca multa durere, nu il pot alunga din viata mea...am ajuns sa il iubesc fara sa vreau...si mai rau ptr mine e ca fara el,nu sunt eu.ma simt pierduta fara el...
Răspunde-i
nadia (10.09.2008, 19:48)
Abuzul fizic si , mai ales cel cel emotional, marcheaza viata intregii familii.De cele mai multe ori copiii sunt cei care reactioneaza primii ajunsi la varsta la care , sa zicem, sunt ascultati.Fiecare poveste in care este vorba despre asa ceva e unica.Ce te faci atunci cand omul de langa tine se schimba dramatic desi tu ii arati aceeasi dragoste? Ce te faci cand o mare iubire se transforma de-a lungul anilor ?
Cum sa lupti impotriva unei situatii duale,azi iubita, maine lovita?E foate greu sa pui capat unei relatii de acest fel.Ramai multa vreme in aceasta situatie, mai ales cand vrei sa faci lucrurile sa mearga, cand vrei din tot sufletul sa-l ajuti pe cel de langa tine sa-si rezolve aceasta problema.E si mai greu atunci cand el nu crede ca are o problema si nu face nimic sa puna capat acestor situatii de abuz.Eu am incercat asta in ultimii 7-8 ani ai casniciei mele de 25 de ani.Am obosit si am renuntat.Am simtit cu orice pret nevoia sa il opresc si am divortat acum un an si jumatate.Inca il mai iubesc.Am sa sper toata viata ca se va schimba de dragul iubirii care ne-a legat candva...si, de ce nu, de dragul meu.Cand ne mai vedem imi spune ca motivele despartirii au fost altele, ca lovirile, jignirile,umilinta, nu sunt motive suficiente.Foate multe povesti si tot mai putine cazuri in care si el si ea lupta sa rezolve aceste probleme.
Răspunde-i
Cristina Marioglou (10.09.2008, 13:40)
Zana, nu neaparat diferenta de varsta duce la abuz. e vorba mai mult de personalitate, de educatie, de mod de relationare. imi pare rau ca a fost nevoie sa treci si tu prin asa ceva. sper sa fi reusit sa depasesti cu bine aceasta etapa a vietii tale.
Răspunde-i
zana (10.09.2008, 07:29)
am trecut si eu prin asta.....dar cele mai multe abuzuri se petrec atunci cand e diferenta mare de varsta dintre cei doi parteneri.....si totusi....aveam 16 ani el 27....din pacate nu sunt singurul exemplu....fetele ar trebui sa deschida ochii pentru ca merita ceva mai bun mereu fara sa fie abuzate....
Răspunde-i
Spune-ţi părerea
Alte articole din Tu si El.
Cele mai citite
Azi
Săptămânal
Lunar

Newsletter

Cele mai comentate
Felicitari pentru femei deosebite
-3°
Bucuresti
-2°
Bucuresti-zona centrala
-5°
Bucuresti-zona periferica
-4°
Alba Iulia
-3°
Alexandria
10°
-2°
Arad
-3°
Bacau
-2°
Baia Mare
-5°
Bistrita
-2°
Botosani
-3°
Braila
-5°
Brasov
-2°
Buzau
-3°
Calarasi
-4°
Cluj-Napoca
Constanta
-4°
Craiova
-5°
Deva
-3°
Drobeta-Turnu Severin
-4°
Focsani
-2°
Galati
-3°
Giurgiu
-2°
Iasi
-8°
Miercurea Ciuc
10°
-2°
Oradea
-3°
Piatra Neamt
-2°
Pitesti
-4°
Ploiesti
12°
-3°
Resita
-3°
Rimnicu Vilcea
-2°
Satu Mare
-6°
Sf. Gheorghe
-6°
Sibiu
-4°
Slatina
-4°
Slobozia
-4°
Suceava
10°
-2°
Timisoara
-4°
Tirgoviste
-6°
Tirgu Jiu
-4°
Tirgu Mures
-1°
Tulcea
-3°
Vaslui
-3°
Zalau
21 noi