Un studiu realizat de către cei de la GKI Digital a scos la iveală o mulţime de lucruri interesante despre tendinţele în materie de cadouri de Crăciun.
Cheltuim cei mai mulți bani pe cadourile pentru familie
Cadourile cele mai scumpe vor fi oferite și anul acesta în cercul familiei restrânse. Odată cu apropierea sărbătorilor, internauții planifică să ofere cadouri, în medie, la câte 2-3 membri apropiați ai familiei, în valoare totală de 280 de lei.
Suma alocată cadourilor pentru membrii cei mai apropiați ai familiei (copii, părinți, frați) poate să depășească 110 lei pe persoană. Suma cea mai mică este alocată colegilor de serviciu. În cazul acesta, valoarea medie a cadoului este în jur de 60 de lei.
Și familia extinsă este vizată atunci când vine vorba de cadourile ce vor fi puse ”sub brad”. Jumătate dintre utilizatorii de internet doresc să ofere daruri inclusiv rudelor mai îndepărtate. Doar 1 din 4 respondenți se gândește să facă daruri prietenilor apropiați și 16% dintre aceștia vor cumpăra cadouri pentru cunoscuți și colegii de la locul de muncă.
La alegerea darului, contează fiecare leu!
Experiența cumpărăturilor pe internet devine din ce în ce mai importantă. Decizia cumpărătorilor este influențată nu numai de alegerea între magazinele online și oferta acestora, ci și de rezultatele de căutare.
Site-urile dedicate comparării prețurilor sunt cele care influențează cel mai mult alegerea cadoului și a locului de cumpărare. Acestea reprezintă și anul acesta unul dintre cele mai importante puncte de reper în căutarea cadoului pe internet, trecând în fața motoarelor de căutare (de ex. Google, Bing etc.) și a ofertei diferitelor magazine online.
Înainte de achiziția online, cumpărătorii deja compară ofertele diferitelor magazine online. Criteriul de bază rămâne în continuare prețul (pentru 88% dintre ei), dar primele impresii și experiența anterioară privind credibilitatea magazinului online ales devin tot mai importante. Dincolo de acestea, alegerea locului cumpărăturii online este influențată și de factori precum calitatea, comoditatea; de exemplu, dacă produsul se află pe stoc în momentul realizării comenzii, rezultatele căutărilor de pe site-urile de comparare a prețurilor, gama de produse sau opiniile altor cumpărători despre produse.
Categoriile de produse preferate
Deși produsele de succes specifice sezonului variază de la an la an, principalele idei de cadouri ale utilizatorilor români de internet rămân și anul acesta articole de îmbrăcăminte, produsele de frumusețe și cosmeticele și jucăriile.
În cercul familiei restrânse, cele mai populare cadouri vor fi și anul acesta produsele electronice de divertisment și de alte tipuri, articolele de amenajare a casei și de bricolaj, dar și ceasurile și bijuteriile. Cumpărarea acestor categorii de produse se observă chiar și la persoanele care se gândesc să ofere cadouri membrilor mai îndepărtați ai familiei, însă în această situație optează pentru variantele mai accesibile ca preț.
Despre cercetare
Cercetarea a fost efectuată la comanda website-ului Compari.ro de către GKI Digital, în octombrie 2016. Cercetarea a fost realizată online, pe un eşantion de 1285 de persoane. În baza modului de colectare a datelor şi a grupului-ţintă atins, sondajul reflectă planurile pentru cumpărăturile de Crăciun ale utilizatorilor activi de internet.