Centrul European al Consumatorilor - ECC Romania - te sfătuiește ce să faci atunci când pleci în vacanță și rămâi fără bagaje în aeroport sau când vii acasă și ți s-au pierdut amintirile din călătorie. Ah, trist, nu? Așa pare la prima vedere, dar nu este deloc atât de trist, iar legislația europeană ne ajută să primim despăgubiri în cazul în care ni se pierd bagajele. Dar, pentru asta, trebuie să știm și noi cateva informații.
Regulamentul 889/2002 al Parlamentului European şi al Consiliului impune operatorilor de transport aerian comunitari aplicarea Convenţiei de la Montreal din 1999 în privinţa transportului aerian de pasageri şi bunuri.
Ce trebuie făcut în cazul în care bagajele nu sunt predate pasagerilor atunci când ajung la destinația finală?
Pasagerii trebuie să completeze şi să depună imediat o reclamaţie vizând bagajul întârziat (Property Irregularity Report – PIR) la serviciul specializat din cadrul aeroportului. O copie a acestui document având un număr de înregistrare trebuie păstrată de pasager.După depunerea reclamaţiei operatorul de transport aerian vizat trebuie anunțat în termen de maxim 7 zile.
Când se poate exercita dreptul la compensație în cazul pierderii bagajului?
Dacă transportatorul recunoaşte pierderea unui bagaj înregistrat sau un bagaj înregistrat nu a sosit la destinaţie în termen de 21 de zile de la data la care ar fi trebuit să sosească, pasagerul este îndreptăţit să solicite compensaţii.
Mai multe informaţii cu privire la acest subiect vei găsi aici.