Tania Bulubica, PR & Communication Manager la Perfect Tour, a absolvit Facultatea de Comunicare si Relatii Publice in cadrul SNSPA si a efectuat diverse stagii de practica in cadrul TVR. Primul job a fost in Departamentul de Informare si Comunicare in cadrul unei institutii de stat, apoi intr-o agentie de publicitate. La agentia unde lucreaza acum a venit pe postul de reprezentat publicitate si a ajuns la functia pe care o are in prezent.
Si-a dorit sa profeseze in comunicare pentru ca acum 7 ani, cand a inceput sa lucreze, era un domeniu nou in Romania. „Primul plan de relatii publice pe care l-am facut in timpul facultatii m-a convins ca este ceeea ce vreau sa fac in viitor. Dupa aceea, m-am specializat in marketing, pentru ca nu poti face nici relatii publice si nici comunicare daca nu stii marketing, daca nu stii sa vinzi. Probabil ca este mult mai simplu atunci cand anumite calitati pe care le ai vin in intampinarea sarcinilor de zi cu zi. Si probabil ca este mult mai usor sa reusesti sa faci performanta atunci cand faci ceva cu pasiune, atunci cand incerci sa fii autodidact si sa inveti mereu ceva nou. Poate ca acest lucru m-a si atras catre relatii publice si comunicare", spune Tania.
Functia pe care o detine presupune mai multe responsabilitati: comunicarea tuturor noutatilor, proiectelor la care lucreaza, ofertelor noi sau a celor speciale catre publicul lor prin intermediul televiziunii, evenimentelor, stirilor in presa scrisa si altele. Apoi, elaborarea unui plan de marketing prin care sa comunice publicului ca exista, sa-i aduca aminte sa intre mai des in agentii, sa-l faca sa aiba incredere, sa fie multumit de serviciile pe care i le ofera si sa revina mereu.
In acelasi timp Tania mai este responsabila de proiectele de colaborare cu diverse companii, astfel incat sa poata aduce clientilor mai multe beneficii si sa se consolideze si mai bine imaginea. „Pentru mine, aceasta functie este o realizare, deoarece am avansat treptat si am invatat foarte multe lucruri noi. Poate, cel mai mult, iubesc ceeea ce fac si pentru ca imi ofera posibilitatea sa cunosc oameni interesanti, de la care am multe de invatat", spune Tania.
Daca un astfel de post are parti bune sau rele, Tania spune ca acest lucru variaza din perspectiva din care privesti „Eu nu caut nici partile bune, nici pe cele rele, caut in schimb sa ma simt bine cu ceea ce fac si sa vad ce rezultate am. Nu stiu care este etalonul pentru un job perfect, eu masor acest lucru in momentul in care ma trezesc in fiecare dimineata si trebuie sa plec la munca".Pe de alta parte iata care este si parerea unei tinere femei care lucreza in domeniul comunicarii.
Indragostita de online si new media
Absolventa a Facultatii de Jurnalistica a Universitatii "Al. I. Cuza" din Iasi, Oana Solca a fost "cucerita" de cursul de jurnalism online si HTML din anul 4. "De 8 ani in online si new media, sunt managerul de marketing al Orange Web Shop si Web Care – canalele alternative de vanzare si administrare a contului de client pentru abonatii si utilizatorii de cartele preplatite Orange", spune ea.
Pentru Oana o femeie cu cariera "inseamna sa iti doresti foarte mult sa ajungi un profesionist desavarsit in domeniul in care iti desfasori activitatea si sa si devii unul. Femeia de cariera din Romania munceste mult, de cele mai multe ori inca din primii ani de facultate si este la curent cu tot ce se intampla in domeniul pe care si l-a ales. De obicei ea alege intai cariera si mai apoi familia, dar exista multe femei de cariera care le imbina cu succes pe cele doua si le incep in acelasi timp".
Ce inseamna pentru ea jobul actual? Evident foarte mult, „pentru ca pot sa iau decizii in ceea ce priveste felul in care abordam mediul online, lucru care are un impact mare asupra intregii piete online din Romania".