Stau uneori si ma intreb de ce viata imi ridica mingea la fileu exact atunci cand am cel mai mult nevoie. Stii senzatia aia cand ai o poblema in cuplu si tocmai subiectul asta il regasesti fie intr-o revista sau o carte uitata aiurea, intr-o secventa de film, fie intr-o conversatie cu o prietena de te intrebi daca nu cumva toata lumea s-a oprit in loc ca tu sa gasesti cea mai buna solutie pentru framantarile tale? Cam asta mi s-a intamplat mie cu rubrica Ce vor femeile?.
Totul a pornit de la o carte: Marketingul adresat femeilor de Marti Barletta. Profesional m-a atras titlul si am cumparat-o. Insa nu am citit-o imediat, a trebuit sa treaca luni bune pana sa o redescopar pe raft si sa incep sa o citesc. Ideea e una simpla: femeile sunt mai mult de jumatate din populatie, dar in acelasi tip reprezinta cel mai important si neglijat public pentru toate companiile din lumea asta care au ceva de vandut. Greseala? Mesajele publicitare urmeaza tipare masculine, neatragatoare pentru publicul femin. Si de aici o intreaga analiza apropo de diferentele intre modul de gandire al barbatilor si al femeilor. Cartea mi-a starnit niste intrebari, dar nu mi-a dat chiar toate raspunsurile.
Si cum spuneam la inceput, viata a tot inceput sa imi arunce mingii. La scurt timp dupa terminarea cartii de marketing (sa incep sa cred oare in destin?), in timp ce „scanam” cartile dintr-o librarie, un subiect m-a atras: De ce barbatii se uita la meci si femeile se uita in oglinda?. Neispirat titlu mi-am zis, numai ca subiectul prea se asemana cu ceea ce citisem inainte si imi atatase spiritul. Si mi-am cumparat-o! Cartea (din categoria literatura motivationala), e genul pe care o citesti pe ascuns: nu prea ai vrea sa vada lumea ca citesti „prostioare”. Uau si ce revelatie! Mi-a placut la nebunie! Autorii: Allan Pease (un fel de guru al body language-ului) si sotia sa Barbara chiar stiu sa scrie! Cartea m-a fermecat si am citit-o dintr-o rasuflare. Cred ca era haios sa ma privesti cum cateodata radeam de una singura, iar alta data imi scapa cate un: „super tare”. Pe scurt este vorba despre diferentele biologice si genetice dintre femei si barbati (intr-un limbaj foarte prietenos, neacademic sau greoi): ca femeile au mai multi centri ai vobirii decat barbatii, o privire perifrica mai buna, pot face mai multe lucruri de odata cu acelasi succes, ca sunt in general ambidextre (cred ca si tu ai uneori dificultati in a stabili care e dreapta si care e stanga, nu-i asa?) etc. Sunt lucruri simple in care te regasesti, care iti explica multe lucruri din relatia cu barbatii (fie ei parteneri, sefi sau muncitori care te fluiera pe strada), care te fac sa intelegi mai bine anumite „episoade” din viata ta etc. Cred ca daca a fi sa reduc cartea la un cuvant, acela ar fi: „te lumineaza”.
Subiectul a devenit repede o pasiune, tocmai pentru ca ma intelegeam mai bine si asta ma facea mai puternica. Si asa am inceput sa citesc zeci de carti legate de anatomia umana, carti de psihologie, automotivationale care sa ma ajute sa inteleg fenomenul.
Ei, si in plina perioada de cautari si studieri, am primit un mail de la o ziarista care imi povestea despre tematica site-ului de pe care cititi aceste randuri. Ideea m-a prins instantaneu, si mi-am zis: „de ce nu o rubrica Ce-si doresc femeile?”. Asa a prins contur acesta rubrica.
Chiar as vrea sa descopar, alaturi de dvs. doamnelor, raspunsul la aceasta intrebare. Asa ca in fiecare saptamana va propun sa dezbatem cate un subiect numai despre noi: cine suntem, cum sa castigam vesnica lupta cu barbatii (cine este seful?, ce ne separa si ce ne uneste?), unde vrem sa ajungem si mai ales ce ne dorim. Pe scurt: sa vedem ce inseamna o femeie puternica si cum poti deveni una.