Vestita casă de modă a folosit rareori piele de crocodil, șopârle, șarpe sau blană naturală, dar decizia de a exclude aceste materiale definitiv vine chiar înaintea lansării noii colecții 2019, în cadrul expoziției Metiers d'Art de la New York City's Metropolitan Museum of Art.
Interdicția a venit pe fondul găsirii din ce în ce mai greu a surselor care să pună la dispoziție aceste materiale într-un mod legal și etic, la standardele cerute de producători, iar Bruno Pavlovsky, președintele Chanel Fashion, insistă că decizia a fost luată fără nici un fel de presiune din partea clienților. El a declarat: „Exista o problemă cu procurarea materiei prime și oricum Chanel nu era chiar mare utilizator al acestor materiale. Am decis acest lucru pentru că da, este un trend, dar nu ne-a presat nimeni... Viitorul modei stă în conștientizarea a ceea ce poate face atelierul tău.”
Cu toate acestea, după ani de zile în care această casă de modă a fost supusă criticilor constante din partea organizațiilor de protecție a animalelor, reprezentanții acesteia au decis, în sfârșit, să urmeze exemplul dat de concurență, respectiv Versace și Gucci, care nu folosesc pielea și blana naturală in colecțiile lor.
Ceea ce face Chanel acum este un exemplu demn de urmat
Chanel devine primul brand de lux care se alătură inițiativei celor de la Asos, Nike, H&M și Puma de a exclude total pielea și blana animalelor exotice din produsele lor.