Fotomodelul care a împlinit deja 50 de ani a fost unul dintre cele mai mari nume din industria modei a anilor '90 și lucrează încă în modelling, alături de Etre Cécile și Bordallo Pinheiro, în timp ce este imaginea Chanel J12. Ea a fost martora multor fenomene în modă și a asistat la răspândirea fenomenelor din social media, precum Instagram și Twitter, iar într-un interviu acordat „The Sydney Morning Herald” a declarat:
„La modul esențial, industria este aceeași, doar că a crescut enorm de mult. Acum există mai multe colecții, ritmul este mult mai rapid și social media a avut un impact major în acest sens, ceea ce este minunat pentru marketingul din fashion și distribuția produselor cosmetice, pentru că ne oferă moduri foarte bune de a ne face vizibili, ceea ce se poate observa și la fetele care lucrează acum în industrie.”
Cu toate acestea, Claudia, care are trei copii alături de soțul său, Matthew Vaughn, spune că îi lipsesc vremurile dinainte de social media, când lumea nu se aștepta de la tine să împărtășești fiecare detaliu al vieții tale: „Ce era perfect în anii '90 era că nu simțeai presiunea de a împărtăși chiar totul cu toată lumea și puteai astfel să ai în continuare o viață privată, creând în jurul tău un pic de mister. Îmi lipsește acea linie clară care separa figura publică de viața personală, chiar dacă iubesc să împărtășesc pe Instagram momente din viața mea.”
Ea își amintește cu drag vremurile când modele precum Naomi Campbell, Cindy Crawford, Christy Turlington, Niki Taylor, Kate Moss și Helena Christensen erau cel puțin la fel de celebre precum starurile rock și este mândră de faptul că pe atunci toate fetele aveau grijă una de cealaltă, chiar dacă, în general, erau tratate frumos la fiecare defilare sau ședință foto la care ajungeau. Amintindu-și vremurile trecute, ea a declarat:
„Era o nebunie. Era ca și cum am fi fost vedete rock. Nu puteam ajunge liniștite nici până la mașină. Aveam paza după noi la fiecare eveniment și oameni care ne păzeau până și lenjeria intimă, fără care rămâneam oricum de cele mai multe ori. Eram pe coperțile celor mai cunoscute reviste. Trăiam și respiram pentru modă, de aceea dețineam controlul absolut asupra carierei noastre. Deși toate aveam un spirit competitiv foarte dezvoltat, eram prietene, aveam grijă una de cealaltă și nu ne era frică să vorbim, iar dacă cineva avea parte de o experiență negativă, răspândeam vestea doar pentru a avertiza pe toată lumea și a schimba lucrurile, nu pentru a bârfi.”
Claudia Schiffer, despre social media și modă
Supermodelul Claudia Schiffer este de părere că social media a avut un impact imens asupra industriei fashion, care se dezvoltă pe zi ce trece.